Hier zit ik nu met pijn in me billen... Vorig week maandag begonnen de klachten, als het vrijdag nog zo is ga ik ff langs de HA dacht ik...Eenmaal bij de HA, zei hij; de klachten die je heb en bult komt door BI. Je moet gelijk met mensedieck beginnen. Wat vreemd, het voelt wel als iets anders, maar tja wie ben ik..Hij weet het vast beter... Thuis aangekomen en snel een afspraak gemaakt, want het wordt alleen maar erger... Zaterdagavond kon ik niet slapen.. 2 kleine kleine bulten werden heel groot...Ik maar huilen. Kon niet slapen. Nam paracetemol. Maar hielp niet...Dokterswacht gebeld, want ik kon niet meer lopen, staan, zitten, slapen..Zo pijn had ik. Alleen op me zij, kon ik een uurtje slapen niet langer.. Dokterswacht kwam bij me thuis, want zitten in auto kon niet meer..Nou mevr ik zou maar 2 dagen wachten en daarna bellen met je HA. Zondag werden de bulten alleen maar groter...Overgeven, verhoging, zweterig...En af en toe harde buiken..VK gebeld en die kwam gelijk kijken.. Die zei meid je moet die bulten echt door je HA laten kijken want ze zien er gek uit. Met beeb was alles goed. Alleen had ik wel blaasonsteking vandaar die harde buiken. Weer een nacht huilen en niet slapen, want zo pijn had ik. Dokterswacht gebeld en die kon niks voor me doen. Maandag ochtend gelijk de HA(andere collega) gebeld en die kwam aan de einde van de ochtend kijken, want ik kon alleen maar huilen aan de tel.. En wat zei die; meid dit is niet goed. Ik ga gelijk een chirurg bellen... Want je moet gelijk die kant op...Eenmaal daar bleek ik een Abces te hebben die al dagen lang opgesneden moest worden, want anders wordt het alleen maar erger.. Lag op bed bij de EHBO. Ze hebben het geprobeerd met een beetje verdoving open te snijden, maar dat ging niet.. Ze hebben me gelijk naar de OK gestuurd, waar ik met een ruggeprik gelijk onder het mes ging... Ik heb nu geleerd om op mijn eigen gevoel te gaan..Want het pijn voelde anders...Was ik blij dat ik van de misselijkheid af was en dan krijg ik dit.. Hoe kon dit onstaan? Bij mensen waarvan grote hormonale verandering plaatsvinden hebben meer kans op een abces...Het kans is wel heel erg klein, maar het kan dus wel.... Liefs Jeanney en sorry voor me lange verhaal...
jeetje Ik zit echt met grote ogen je verhaal te lezen. Dat is best gevaarlijk ofniet als zo'n abces zelf knapt? Gelukkig is er toch nog op tijd actie ondernomen. Wat slecht van je dokter zeg
Och meiske toch! Wat een verhaal... Gaat het nu weer wat beter met je? Zo zie je maar dat je eigen gevoel vaak het juiste is.. Heel veel beterschap!
Och meid toch Wat kl*te voor je! Maar idd luister ALTIJD naar je eigen gevoel! Doktoren weten ook niet alles en vaak ben je voor hen toch een nr... Kep het zelf meegemaakt in mijn 1e zwangerschap...had dus galstenen en enorme pijnaanvallen (en meer dan 20 weken zwanger) en elke arts en huisartsenpost zei; ah hoort bij je zwangerschap, zal wel maagzuur erg zijn ofzo....en werd steeds naar huis gestuurd. Bleek dus een paar weken later galstenen te hebben, mijn lever werkte niet meer goed en mijn bloed was zowat vergif.....moest ook meteen geopereerd worden. Ik heb hier zeker van geleerd; als ik iets niet vertrouw, kunnen ze me nog meer zeggen, maar ik ga door! Suc6 meis!
Ja, dokters...helaas ook niet al te goede ervaringen mee en 2 keer accuut geopereerd, omdat ze wat anders dachten. Goed naar je gevoel luisteren inderdaad..., wat heb jij een rotdagen achter de rug, nu snel weer opknappen, beterschap!
Ja inderdaad. Ik hoor vaak; dokters weten beters..Ze hebben niet voor niks een opleiding gevolgd... Ja dagggg....Fouten maken is menselijk. Met of Zonder opleiding! Wat jullie zeggen. Echt nu op mijn gevoel gaan. Ik blijf maar zeuren tot dat ze me zin geven. Ik betaal niet voor niks mijn ziektekostenverzekering.. Deze week is nog effe doorbijten en kijken wat ze volgende week zeggen in het ziekenhuis. Probeer nu van me zwangerschap te gaan genieten. En hopelijk blijft het voorgoed weg! Grt Jeanney