Mannen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ric, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ric

Ric Nieuw lid

19 aug 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik vraag me als toekomstig vader af wat er van mij verwacht gaat worden vóór en tijdens de bevalling..

Ik zit al een tijd te zoeken, maar kan niet echt iets vinden.

Zijn er tips voor mannen, net als ik die weinig ervaring hebben en wellicht al geholpen zijn met wat advies van de vrouwen ?

Wat wel en wat niet te doen, waar te staan, wat wel en wat niet te zeggen.

Wie kan en wil mij/ons helpen ?

Mvg Ric

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    er gewoon naast staan en als ze het wil natte washandje aangeven verder wou ik niet aangeraakt worden maar dit is bij iedereen anders

3. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Ik heb nog geen ervaring verder...maar ik denk dat het verschilt per vrouw op dat moment.

De ene vrouw vind het misschien wel fijn als je haar rug masseert tijdens de weeen en de andere weer niet en wil misschien niet aangeraakt worden.

Ik denk dat het vanzelf wel komt op dat moment en de vrouw wel aangeeft wat ze wil. Denk dat alles automatisch gaat ;)

Wij gaan binnenkort naar een cursus toe en kijken wat ze daar voor tips geven voor oa. de man. Maar op het moment van de bevalling kan alles weer heel anders lopen. En de tips misschien niet eens gebruiken...

Het is voor jullie mannen ook erg spannend allemaal en jullie willen ook wat kunnen doen voor de vrouw op zo'n moment dat is heel begrijpelijk.

naar elkaar luisteren en elkaar aanvoelen is het beste op zo'n moment denk ik.

(ben ook nog onervaren maar zo denk ik erover ;)

Succes met alles.....

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Ric vooral niet de antimannenonderwerpen op dit forum openen ;)