Multi vitamine vergeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke29, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke29

Ikke29 Lid

12 jun 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren mijn multivitamine van gravitamon vergeten
    in te nemen, en vandaag twijfel ik eraan of ik hem nou wel of niet
    heb ingenomen (zwangerschapsdementie denk ik haha) maar ik durf die van vandaag nu niet te pakken voor t geval ik hem vanmorgen wel
    ingenomen heb. Maar stel het is niet zo.. Dan heb ik hem al 2 dagen achtereen niet gehad.

Ik ben nu 23 weken zwanger maar dat zal toch niet veel kwaad kunnen?
    Het is maar een extra aanvulling toch? En de foliumzuur die erin zit is
    Na de 12 weken toch niet echt meer nodig?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    niet zo'n probleem van maken. ik heb ze sowieso nooit geslikt tijdens de zwangerschappen.

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb geen extra vitamine pillen geslikt tijdens mijn zwangerschap, wel foliumzuur maar verder niet.
    Ik zou me niet zo veel zorgen er om maken.
    Onze beeb groeit en beweegt goed, nog eventjes dan kunnen we helemaal genieten :)

4. sabrina2

sabrina2 Niet meer actief

maakt niet veel uit of je er een keer een paar dagen geen neemt, ook niet trouwens als je er af en toe per ongeluk 2 op een dag slikt. Foliumzuur is voor je baby niet meer belangrijk, kan jou hoogstens helpen bij de ijzeropname om geen bloedarmoede te krijgen. Vitamine D die erin zit is wel belangrijk. Maar ook dat kan geen kwaad het af en toe te vergeten hoor.

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    #5 Yotsuba, 16 feb 2013
    Laatst bewerkt: 16 feb 2013
    Nee het is niet erg, de meeste vitamine en mineralen zou je sowieso uit je voeding moeten halen.
    De vitaminepillen horen een aanvulling te zijn daar op.
    De wereld vergaat dus niet als je een dag, 2 dagen... Een week niet slikt.. Mits je gezond eet ;)

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

dit dus!

7. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou je kan ook overdrijven zeg. Dag vergeten is niet erg, twee dagen ook niet, dubbel innemen ook niet.

8. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    +1
    Uiteraard wel Foliumzuur geslikt tot de 12de week, maar zelfs die kwam er vaak weer uit door HG.

9. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Lijkt me totaal geen probleem! Morgen gewoon weer innemen!

10. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43

Ik ook niet. Alleen foliumzuur tot 10 weken. Zou er ook niet zo panisch over doen hoor.
    Mijn mening: vitaminen moet je uit je voeding halen. Niet uit pilletjes.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dit dus...

Relaxed TS! In je vorige topic was je ook al zo bang..
    Wellicht even met je VK over die angsten praten!

12. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Vind het denk ik nog schadelijker dat je hier om druk kunt maken
    Heb nooit iets geslikt van vitamine en foliumzuur zelfs paar keer in de week vergat het gewoon helemaal en baby doet het hardstikke goed heb 2 gezonde kids rondlopen en nooit iets geslikt.trouwens hou ook niet van groente en fruit dat gaat er hier zelfs heel weinig in.

13. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Met de 10 weken echo vroeg mn verloskunde of ik nog foliumzuur innam, legde uit dat ik die zwangerschapsmultivitamine nam, toen zei ze oke die mag je nog wel even gebruiken. Die pillen met alleen foliumzuur had ik anders moeten stoppen. Paar weken later was mn vitamine doosje op en had nog geen nwe dus ben gestopt.. Het hoeft helemaal niet mits je gezond eet. Vooral de eerste weken zijn belangrijk overigens. Als je vegetarier ben is het was anders maar dan nog kan 1 dag geen kwaad.. Niet gelijk zo stressen, das veeeeel schadelijker dan 1 pil vergeten!

14. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik heb even je berichten terug gelezen en ik moet zeggen dat het overkomt alsof je idd last heb van angsten en dit veroorzaakt weer stress. Ik zou ook even gaan praten met je VK. Stress is nml schadelijker dan alle dingen waar jij je druk overmaakt! (vitamines, slok sinaasappelsap, rennen e.d)

15. sabrina2

sabrina2 Niet meer actief

Van de website van de vereniging van verloskundigen www.knov.nl:

Foliumzuur slikken
    Slik je al foliumzuur? Neem dagelijks 0,4 of 0,5 milligram. Je kunt doorgaan met het slikken van foliumzuur totdat je acht weken zwanger bent. Daarna is het niet meer nodig. Foliumzuur verkleint de kans dat je baby wordt geboren met een ernstige aandoening aan het centrale zenuwstelsel, zoals een open ruggetje of een hazenlip.
    Ook blijkt uit onderzoek dat je door het slikken van foliumzuur ook een miskraam kunt voorkomen. Je kunt met het slikken van foliumzuur doorgaan totdat je acht weken zwanger bent. Daarna is het niet langer nodig.

Vitamine D slikken
    Als je zwanger bent heb je extra calcium nodig voor de botopbouw baby. Om voldoende calcium beschikbaar te hebben, is vitamine D nodig. Het advies voor zwangere vrouwen luidt om 10 mg aan vitamine D per dag te slikken.

Vitamine D is dus wel een advies tegenwoordig. Maar dat komt niet op een paar dagen missen ;).
    Inderdaad...niet teveel stressen: behalve voor de zwangerschap is dat voor jou ook veel beter! En nu niet je druk gaan maken dat je misschien teveel stress hebt he ;)! Goed idee om er eens met de vk over te praten.

16. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ook even je berichten terug gekeken daar je naam me bekent voor kwam..

Relax joh! Snap je bezorgdheid maar die stress is juist veel erger hoor. Probeer nog even te genieten van je zwangerschap! Natuurlijk kan het altijd beter en voorzichtiger maar niet als dat gepaard moet gaan met zo'n overdreven bezorgheid (stress). Vergeet niet dat jou moeder vroeger waarschijnlijk ook al die pillen enz niet kreeg en toch sta jij er nu!! En zelfs met die bezorgdheid wat je hebt kun je helaas toch niet alles voorkomen!

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Je hoeft je echt niet druk te maken hoor!
    Gravitamon is een aanvulling op je voeding, mijn verloskundige raadde het wel aan, maar het is geen verplichting om zulk spul in te nemen.
    Er zijn zoveel mensen die zonder extra vitamines geslikt te hebben de zwangerschap tot een goed einde brachten zonder dat het kindje er iets aan over houd.....
    Vroeger waren al die vitamines er niet en wij zijn er toch ook allemaal?
    Bepraat je onzekerheden met je verloskundige!
    Stress is veel vervelender voor je kind als het vergeten van je tabletjes.....

18. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik slik ook zwangerschaps vitaminen en vergeet het soms wel een dagje..
    Een keertje op een dag 2 innemen kan volgens mij geen kwaad, het teveel word door je lever via je urine weer afgevoerd

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Joh, niet zo zorgen maken.:.
    Het is een AANVULLING niet ke basis.. Dat haal je uit eten e.d...

Gewoon nirmaal leven zoals je ook doet als je niet zwanger ben, geen rood vlees, rauwmelkse kazen, niet roken en drinken

Deel Deze Pagina