Hoge bloeddruk/ijzerwaarde

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Thasmo, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Hoihoi!

Ik heb een vraagje, ik ben vandaag naar de verloskundige geweest, ben nu 30 weken en 3 dagen zwanger.
    Mijn normale bloeddruk is ongeveer 105/60 of 65.
    Nu was hij deze keer 120/80, volgens haar wel nog steeds goed, maar ik moet nu volgende week een x extra komen om mijn bloeddruk nog een keer te meten.. vanaf wanneer is je bloeddruk te hoog en wat wordt daar aan gedaan?
    Verder was mijn ijzer, vandaag geprikt op 6,9... nu zei ze dat die niet onder de 6,3 of 6,5 mag komen.. ik weet het niet meer precies..
    En ik moest allemaal ijzerrijkvoedsel gaan eten. Is 6,9 echt laag? of kan dat zomaar snel lager worden?

Groetjes Mo

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi mo,

In de zwangerschap vinden we de onderdruk het belangrijkst. We willen liever niet dat deze boven de 95 uit komt. Maar omdat je bloeddruk steeds zo laag was snap ik dat de verloskundige graag voor zekerheid wil gaan en een extra controle bij je wil doen.
    Maar 80 is netjes!
    Je ijzerhalte is rond de 30 weken eigenlijk op zijn laagst, 6.9 is een mooie waarde voor dit termijn. Het is ook afhankelijk van je uitgangs waarde. Had je toen 7,5 dan is het prima maar had je toen 8 of hoger dan is het niet onverstandig om toch een beetje op je ijzerintake te letten! kan zo wie zo geen kwaad, je kan maar een reserve hebben!

Imke

Deel Deze Pagina