Wat doen jullie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lepeltje, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en kreeg een brief mee dat ik me kan laten inenten in november tegen de mexicaanse griep als ik dat zou willen. Ze raadde me aan om het wel te doen, en het vaccin kon volgens haar geen kwaad voor ongeboren kindjes. Toch hoor en lees ik ook andere dingen.

Ik zit gigantisch te twijfelen, moet ik het vaccin nou wel of niet halen? Aan de ene kant denk ik nee, want ik hoor toch nog te veel negatieve berichten, maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat we een vaccin zouden krijgen wat niet goed genoeg getest is.

Ik ben erg benieuwd welke keuze jullie maken en waarom.

P.S. Ik weet dat er al een topic bestaat over de mexicaanse griep, maar die is zo uitgebreid en ik wil eigenlijk alleen maar weten welke keuze jullie maken! ;)

xxx

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik doe het niet....
    er is te weinig bekend over de bijwerkingen. Ik wil niet hebben dat ons kindje er later iets aan over zou kunnen houden

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik doe het ook niet. De mexicaanse griep is (voor gezonde mensen) gewoon een gewone griep. Gezonde zwagere vrouwen krijgen gewoon griepsymptomen net als met een gewone griep en dat is verder niet bedreigend voor moeder en kind. Natuurlijk is het vervelend als je de griep zou krijgen, maar dat is voor mij geen reden om me in te laten enten. Als het echt iets levensbedreigends zou zijn zou het voor mij een ander verhaal zijn.

4. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik denk dat ik het wel doe. Puur omdat ik veel met jongeren werk in de risico groep en ik heb ook nog een kleintje van 9 maanden thuis dus loop het liefst zo min mogelijk risico. Maar als mijn verloskundige het bijv. zou afraden zou ik het niet doen. Als zij zegt dat ik het beter wel kan doen dan doe ik het gewoon. Ik weet dat de meningen verschillen maar omdat ikzelf twijfel laat ik het maar van de mening van de vk afhangen. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt zodat je achteraf geen spijt krijgt van je beslissing....

Groetjes Lysanne

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ongeacht wat andere zeggen is je eigen gevoel altijd het belangrijkste.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik doe het wel. Ik krijg ieder jaar de gewone griepprik (en nu ook) omdat ik astma heb. Hoe klein de kans ook mag zijn, ik heb een verhoogde kans op ernstige complicaties bij griep en dat vind ik een groter probleem dan eventuele bijwerkingen van het vaccin. Bij de gewone griepprik voel ik me meestal 1 of 2 dagen niet zo lekker, ik hoop dat het bij de mexicaanse griepprik niet erger is dan dat.

Als gezonde zwangere vrouw heb je ook een grotere kans op complicaties dan een gezonde niet-zwangere, maar hoe die kansen precies uitpakken weet ik ook niet. Dus ja, maak je eigen afweging...

7. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Dat is dus het probleem!:) Ik twijfel dus enorm en ben bij beide opties dus bang dat ik achteraf wel spijt krijg. Als ik niet zwanger was geweest had ik me er veel minder druk om gemaakt en had ik het vaccin hoogstwaarschijnlijk niet gehaald. Maar ik ben nu zo bang dat het een negatieve invloed op mijn kleine heeft wanneer ik me wel laat vaccineren maar ook wanneer ik het niet doe!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik doe het niet. Ik krijg ook de gewone griepprik niet en verwacht dat het allemaal wel mee zal vallen met die griepgolf. Ik ben in de tussentijd gewoon extra alert.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik doe het ook niet...
    Hoe kunnen ze nu al weten dat het geen effect heeft op ongeboren kindjes?

Ik moet altijd denken aan de des-dochters. Hun moeders kregen vroeger ook medicijnen (ik dacht om een miskraam te voorkomen) en zie op langere termijn het resultaat.

Ik vind het in ieder geval erg eng om iets in mn lichaam te laten spuiten, wat nog maar net op de markt is gebracht.

10. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Mijn verloskundige zegt dat ik niets moet doen. Maar als ik griepverschijnselen krijg moet ik wel gelijk naar de dokter toe.
    En mijn gevoel is het hier wel mee eens. Zo lang ik geen last heb, ga ik ook geen prik halen.

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ga wel de gewone griepprik halen maar waarschijnlijk niet die voor de mexicaanse, juist omdat er eigenlijk nog niet zo heel veel over bekend is! Ik wil het risico niet lopen dat ik een kleintje krijg die strax er iets aan overhoudt...

12. KyraB

KyraB Lid

6 dec 2008
    72
    0
    0
    Mijn huisarts adviseert het wel doen, en ik ga de prik ook halen. Zelfs als gezonde zwangere, heb je toch meer risico's tijdens de griep en daarmee ook voor je kindje.
    En ik denk ook dat als het wel grootschalig uitbreekt, het bijna onmogelijk is om te proberen te vermijden dat je in aanraking komt met de griep. Via je partner, familie, vrienden, verloskundige etc. Je kan je moeilijk in huis alleen opsluiten tot aan de bevalling.

13. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik ben ook nog onwijs aan het twijfelen...ik neig nu het meest naar het niet te gaan doen. Ook het idee van iets in je lichaam krijgen waarvan niet op de lange termijn bekend is of het evt. gevolgen kan hebben vind ik geen prettig idee. Volgende week afspraak met VK dan ga ik het er even over hebben...

14. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ik heb nog niets gehoord van m'n vk of huisarts. Weet ook niet of ik het zou doen mocht ik de uitnodiging krijgen.

15. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik ben ook nog erg aan het twijfelen. Mijn gevoel zegt nee. Ik vertrouw op mijn lichaam dat ik het zelf aan kan. Vooral omdat het een milde vorm is. Mijn vriend heeft 2 weken geleden flink de gewone griep gehad, en ik ben nog zo gezond als een vis.

En je ziet ook vaak dat mensen juist ziek worden als ze een griepprik hebben gehad. Stel dat dat met de mexicaanse griep prik ook zo is. Dan ben je alsnog ziek.

Maar als ik wel ziek wordt maar mij niet heb ingeent, wat dan? Dan kan het meevallen omdat het een milde vorm is, maar straks is het een agressievere vorm en dan lig ik misschien doodziek in het ziekenhuis! Pfff blijft moeilijk.....
    Al is dit laatste misschien wat overdreven, maar het spookt wel eens door mijn hoofd...

Deel Deze Pagina