Manier om ouders te vertellen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Francis1985, Dec 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Francis1985

Dec 6, 2009
    40
    0
    0
    Ik weet ondertussen dat ik zwanger ben. Bij de laatste test kon ik er niet meer omheen.

Wanneer kan ik dit nu het beste aan mijn ouders vertellen? Nu al? Of als ik de 24ste bij de verloskundige ben geweest? Het zou op zich wel een mooi kerstcadeautje voor ze zijn, maar dat duurt nog zo lang...

En hebben mensen tips om het een beetje origineel te brengen?? Want "Ma... Ik ben zwanger" krijg ik van mijn leven mijn strot niet uit.

2. flip

flip Actief lid

Jun 10, 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Het lijkt me wel een heel mooi kerstcadeautje :)

Ik had al een termijnecho gehad. Van dat thermische papiertje had ik een foto gemaakt, en die op groot formaat af laten drukken en aan m'n moeder gegeven. Ze snapte het meteen!
    Maar op dit forum staan nog veel meer ideeën als je even zoekt, dus er zit vast iets voor je tussen.

Succes met verzinnen! :)

3. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het aan mn beide (gescheiden) ouders al heel vroeg verteld, vlak nadat ik er zelf achter kwam. Want als er iets mis zou gaan, dan zou ik ook bij hun terecht willen kunnen.

Ik heb kleine cadeautjes voor ze gekocht, spekletters die 'oma' en 'opa' vormden. Die heb ik ze gegeven, waardoor het kwartje meteen viel. Ze hadden het nooit verwacht en waren dus behoorlijk geshockt maar wel blij voor ons. Mn broer en schoonzus heb ik een rol beschuit en een doosje muisjes cadeau gedaan, toen viel het kwartje ook wel.

Ik denk dat ik toen 5 of 6 weken zwanger was ofzo, toen ik het vertelde.. afwachten tot je eerste echo kan natuurlijk, dan heb je ook nog even de tijd om erover na te denken hoe je het gaat vertellen.

4. Minkie

Minkie Lid

Oct 9, 2008
    35
    0
    0
    Je kunt je ouders ook vragen of ze over 9 maanden de tijd hebben om een kamer opnieuw te verven en te behangen.

Wij hadden zelf een grote beer op zolder staan waarvan het oortje kapot was. Aangezien mijn schoonmoeder als hobby naaien heeft, hebben we haar gevraagd of zij het oortje wilde klaarmaken. Dan kon het nl. op de babykamer staan.

5. Francis1985

Dec 6, 2009
    40
    0
    0
    Ik heb het!
    En helemaal zelf bedacht! :D

Ik heb 2 "Opa en oma Pluis" boekjes bij Bol.com besteld. Wanneer ik die ga geven moet ik nog even bedenken. Ik vind het wel een goede dat ik het al wat eerder aan mijn moeder vertel, voor als het mis mocht gaan. Mijn schoonouders (en dan vooral schoonmoeder) wordt een wat groter probleem, maar dat komt ook wel een keer goed.

6. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Misschien heb ik wel iets leuks wat je zou kunnen gebruiken.

Ken je de boeken van 'mam, vertel es'?
    Die boeken staan vol met vragen die je moeder kan invullen om zo een beter beeld van je moeder te vormen. Later, als het boek is ingevuld krijg je het terug. Ik heb dit aan mijn moeder gegeven en ze heeft echt heel erg haar best gedaan om de antwoorden zo goed mogelijk te beantwoorden.

'mam, vertel es?' heeft een hele serie, zo ook voor opa en oma's.
    'Opa. vertel es?'
    'Oma, vertel es'?

Lijkt het je niet leuk om die aan de toekomstige opa en oma te geven?

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb hier een foto van me zwangerebuik van me vorige zwangerschap in word geplakt en daar een gedicht over heen geschreven
    en die toen aan opa en oma gegeven en oma ging hem voorlezen en stond weer met tranen in haar oogjes
    en ik had een truitje voor noa besteld met Hoera ik krijg een broertje of zusje en die aangetrokken als we op visite gingen

8. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    ik heb mijn ouders en schoonouders op de hoogte gesteld met een boekje, 'ik vind je lief opa/oma' (allebei de versies waren toen ik 6 wkn zwanger was te koop bij de boekenvoordeelwinkel en wrs ook wel op bol.com)
    Bij mijn ouders viel het kwartje onmiddelijk, maar mijn schoonvader snapte er niks van... die dacht dat het was 'voor láter' haha

wil je wachten tot de echo, dan is het leuk om de foto die je meekrijgt op een taart te laten 'drukken', dan is het extra feestelijk.

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Gefeliciteerd!

Wij hadden in een zak allemaal spulletjes gedaan die ik nog van mijn moeder te leen had. Ik stond erop dat ze ze even uit zou pakken om te kijken of dit alles was.
    Onderin hadden we de positieve test gedaan.
    Zegt ze: "oh, er zit nog een stift in van jullie, die laat ik maar zitten."
    Ik: "Mam, kijk toch maar even" en toen wist ze niet meer hoe ze het had!

Zo ook bij mijn schoonmoeder.

10. Francis1985

Dec 6, 2009
    40
    0
    0
    We hebben besloten het morgen aan mijn ouders te vertellen. Ik vind het echt eng!

11. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    Wij gaan het met kerst vertellen, zijn ook nog even aan het denken om iets origineels te doen..
    Een pakje maken, en daarin iets....sja weet het nog niet, zo'n boekje is inderdaad leuk, of gewoon een beschuit met muisjes erin...
    weet het nog niet..nog even brainstormen, of zijn er nog leuke ideetjes rondom kerst?!
    XxX

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    :) ik heb ook de boekjes: Ik vind je lief opa! & Ik vind je lief oma!

Ze gaan hier onder de kerstboom.. dus ze komen gedurende de cadeautjesavond vanzelf een keer te voorschijn...

Wel hebben we ondertussen allebei de kriebels... nog 2 en halve week wachten ;) Eigelijk te lang... maar de kans om dit kerstcadeautje te geven willen we toch ook niet aan ons neus voorbij laten gaan..

Onze beste vrienden vertellen we het met oudjaar..
    Om 12 uur weiger ik het standaard glaasje champagne dat we elk jaar met z'n alle drinken..
    "Tja... dat is niet goed voor het vriendje of vriendinnetje van jullie dochter!"

13. Francis1985

Dec 6, 2009
    40
    0
    0
    Heb het boekje net aan mijn ouders gegeven. WAT ENG! Maar ze waren superenthousiast. Ik kreeg per hoge uitzondering zelfs 3 zoenen van mijn broertje. Zusje net gebeld en die vond het ook geweldig.

Nu mijn schoonouders, opa en mijn vriend zijn opa en oma nog...

14. Susan09

Susan09 Niet meer actief

Hoi hoi!

Op deze site staan een heleboel leuke ideeen!
    Maar de leukste vond ik wel van vrienden van ons, die gingen naar hun ouders en zeiden; "Heb je al gehoord wie er opa en oma worden?" "Jullie"! Vond m erg grappig!

15. isa2510

isa2510 Lid

Nov 24, 2009
    52
    0
    0
    ik ga het net de kerst vertellen

mijn vader ga ik een behang kwast geven,want die zal weer moeten komen behangen,moet er nog een gedichtje bij verzinnen

en voor mijn schoonouders heb ik een gedichtje gevonden voor in een foto lijstje

je kan me nog niet horen,
    je kan me nog niet zien,
    in augustus word ik geboren,
    opa,oma mag ik dan in dit lijstje misschien

16. Francis1985

Dec 6, 2009
    40
    0
    0
    Schoonouders waren gister ook hartstikke blij. Mijn vriend was bang dat zijn moeder een hartverzakking zou krijgen ofzo... Maar ik zag ook eigenlijk geen reden waarom dan. Opa en oma vonden het ook alleen maar leuk.
    Nu pake uit Friesland nog.

17. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Wij hebben het na onze 12 weken echo aan familie verteld door middel van een shirtje aan te doen bij onze dochter met de tekst: ik word grote zus :D ze vonden het super

18. Carinda

Carinda Actief lid

May 26, 2007
    118
    0
    0
    Ik denk dat ik een gedicht ga schrijven voor de schoonouders met daarin iets van de strekking dat dit een onvergetelijke kerstmis is (we zijn met de hele familie in oostenrijk!!!) en dat daarbij een cadeautje hoort. En een zelfgemaakt cadeau is natuurlijjk altijd het leukst. Dus dat ze maar gauw moeten kijken en dat we hopen dat ze het mooi vinden, want ruilen kan niet meer...... en dan een foto van de echo in een lijstje erbij.

Ben benieuwd wat ze ervan vinden. Ze worden voor het eerst opa en oma.

Mijn ouders worden het voor de 3e keer en ikheb voor mijn zoontje onder de boom twee boeken gekocht. Er komt een kindje bij en Hoera een baby..... kijken of ze de hint begrijpen.

Groeten Carinda

Share This Page