Ik voelde de baby rond de 11 weken al. Je zag het zelfs al aan de buitenkant van mijn buik. Nu is het al een paar weken 'angstvallig' stil bij mij binnen. Soms wordt ik er een beetje zenuwachtig van en denk dat het niet goed gaat... Helemaal geen reden toe hoor. Mijn baarmoeder groeit goed, ik voel me vreselijk zwanger en heeeeel af en toe denk ik toch wel wat te voelen. Misschien is mijn placenta wel aan de voorkant gegroeid en voel ik daardoor bijna niets. Soms ben ik geneigd om een AngelSound te kopen om te gaan luisteren of ik het hartje hoor. De vk bellen hiervoor wil ik ook gewoon niet, omdat er verder geen serieuze reden zijn om maar te denken dat het niet goed gaat. Dinsdag moet ik naar de vk, dan hoop ik toch dat ik weer een beetje gerustgesteld ben. Iemand hier ook ervaring mee? Wat zouden jullie doen?
snap dat als je uk al zo vroeg voelde je het nu raar vind niks te voelen. Wat je zelf zegt kan de placenta voor zitten, maar hoeft niet. Kan ook dat uk wat rustiger is,,,,,,,,stilte voor de storm Angelssound heb ik ook, nou ben nu 20 weken en heb 1 keer het hartje goed gehoord. De rest is alleen frustratie omdat ik het niet vind. Alleen mn eigen. Af en toe hoor ik een flinke trap ertegen maar t hartje ho maar.
In m'n eerste zwangerschap voelde ik m'n zoontje ook met 11 weken al. Kan me nog wel herinneren dat de bewegingen toen nog niet zo frequent waren als ze later in de zwangerschap werden. Misschien omdat het zo vroeg is dat je het alleen voelt als de baby er net goed voor ligt en dat het anders niet te voelen is. Misschien is de baby nu anders gaan liggen. Als je je verder goed zwanger voelt zou ik me niet teveel zorgen maken.
Heel herkenbaar. Ik voelde mijn dochter al met 10 weken en elke week weer iets meer zeg maar. Op een gegeven moment was ze ook weer wat rustiger en begon ik natuurlijk weer ongerust te worden. Ik heb toen de kijkshop gebeld voor een angelsounth om te informeren. Toevallig kreeg ik net iemand aan de telefoon en die gaf aan er ook een gehad te hebben maar dat ze ook heel vaak het hartje niet kon vinden waardoor ze zich nog meer ongerust maakte. Nou van mezelf zou ik dan helemaal in de stress schieten dus toch maar niet zo'n ding gekocht. Toen ik er minder mee bezig was begon onze kleine meid weer heel erg te bewegen .. alles goed dus
Ik voelde met 14 wk gefladder, daarna pas weer met 16 wk 3 plopjes, daarna pas bij 18 wk weer wat gevoeld. Als je je toch ongerust voelt kan je toch altijd even bellen?
Anders misschien toch eens bellen voor je eigen gemoedsrust? Ik voelde de baby pas met 20+5, heb daarom dus veel eerder een dopler gekocht om het hartje te kunnen luisteren. (luvion deluxe) Mij gaf dit wel veel rust, ik kon het hartje alle keren probleemloos vinden.
Ik heb ook de angelsound en vond dat superfijn. Als je even onzeker bent, het apparaat op je buik en je bent weer gerustgesteld. Heb me heel wat tripjes naar de verloskundige bespaard hartje was hier heel makkelijk te vinden trouwens. ik vind het echt een aanrader!
Mijn verloskundige drukt me altijd op het hart dat als je zelf denkt niets meer te voelen (langer dan een dag) dat je dan even moet bellen. Dan kijken we samen of ik gecheckt moet worden of niet. Ik zou gewoon even bellen: beter 1x te veel dan 1x te weinig (hoewel ik niet denk dat er iets mis is hoor, het is natuurlijk best vroeg nog, dus komt vast goed). En daar zitten ze ook voor hoor!
ik voel ook helemaal niets ineens meer, terwijl ik met 17/18 weken regelmatig wat geplop voelde. Gelukkig heb ik een angelsound,ben er zelf wel blij mee. En ik hoor het hartje, zal dus goed zijn. Maar ik blijf t ook raar vinden dat ik nu ineens niets voel.
Ik zou een angelsound kopen, ik was ook steeds onzeker of alles goed ging, en van 15 tot 24 weken ofzo heb ik hem regelmatig gebruikt. En kon altijd het hartje horen Ik heb placenta ook aan de voorkant, dus voelde de baby pas rond 22 weken. xxx
hier zwanger van de 4e en de andere 3 voelde ik vroeg in de zwangerschap... nu ben ik 20 weken en voel al tijdje niets.. heb wel een angelsound en die gebruik ik als ik me ongerust voel.. hoor dan het hartje en hoor de baby ook trappen tegen de mic aan... ik heb geen idee waar mijn placenta ligt.. dat hoor ik maandag.
kan me voorstellen dat je een beetje angstig word. Ik heb zelf ook een doppler en heb hem vooral gebruikt in de tijd dat ik de kleine nog niet voelde. Nu sinds de 19e week voel ik hem echt elke dag wel en gebruik ik hem minder. Maar als ik wat onzeker ben over de dingen die ik voel ga ik toch altijd even luisteren ( eigen gemoedsrust ) Ik zou toch iets doen om je zelf gerust te stellen. Dus of een dopler bestellen of de vk opbellen. En even rustig zitten helpt ook vaak wel. Dan voel ik de kleine het meeste
Je baby kan ook zo gaan liggen dat je 'm wat minder voelt he? Zeker met het aantal weken dat je nu zwanger bent. En als je er nerveus van wordt, gewoon je vk bellen. Daar zijn ze voor en beter een aantal keer voor niks dan een keertje te weinig. Dat is mij altijd op het hart gedrukt!
Ik heb het wel 1 keer gedaan de vk gebeld of ik mocht luisteren (heb een eerdere mk gehad) ze vondt het prima, even tussendoor, ik blij dat ik het gedaan had..
als je je zorgen maakt zou ik de VK praktijk bellen, daarvoor zijn ze, OOK om je gerust te stellen. Angelsound deed het bij mij pas vanaf 14 weken en ik voelde pas vanaf week 20.
@loe: dan kan het heel goed dat je nu al tijdje nix voelt.. veel vrouwen merken dat geplop dat jij eerder voelde al niet op.. pas vanaf week 28/29 wilt de VK dat je je kindje dagelijks keer voelt. maar snap wel dat het iemand ongerust kan maken.. en lang leve de angelsound