vocht vasthouden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door olletje, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olletje

olletje Actief lid

16 mrt 2010
    107
    23
    18
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Ik heb een vraag. Ik ben inmiddels bijna 32 weken zwanger van ons tweede kindje. vanaf ongeveer 18 weken heb ik enorm veel spataders op beide benen. Ik heb er gelukkig weinig last van hoewel het natuurlijk niet mooi is.
    Sinds ongeveer 2 weken wordt mijn linkerenkel in de loop van de dag veel dikker dan de rechts. Bijna 2 x zo dik! Nu heb ik wel eens gehoord dat het niet goed is als je maar in 1 been last hebt van vocht. Waar kan dit asymmetrische beeld bij passen en moet ik er iets mee of me zorgen over maken?
    Alvast heel erg bedankt voor je antwoord!

Vriendelijke groeten,

Olletje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is wel gebruikelijk dat ene enkel dikker wordt dan de andere. Dat komt omdat de afvoer van je linkerbeen bemoeilijkt is door de groeiende baarmoeder. Als je er veel last van hebt of je krijgt ook andere klachten bel dan je verloskundige.
    Vaak met je benen omhoog zitten helpt, ook je voeten hoger in bed (bijvoorbeeld op kussen). Ook veel blijven drinken, ondanks dat je vocht vasthoudt.

Mirjam

Deel Deze Pagina