Vocht vasthouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rosado, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Hallo mede-zwangeren!

    Helaas kwam ik vandaag tot de vervelende conclusie dat ik alweer flink vocht vasthoud in met name mijn kuiten en enkels. Ik kon mijn laarzen maar tot 1/3e dicht krijgen en zelfs dat ging met moeite :cool:. Tegen de tijd dat ik thuis was begonnen mijn voeten net wat gevoelloos te worden door die afknellende laarzen, dus ik was blij dat ze weer uit konden ;). Iemand met DE tip tegen opgeblazen stalbenen?
     
  2. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    steunkousen he...;)
     
  3. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Hm...nou die probeer ik nog even te vermijden als je het niet erg vindt :p;)
     
  4. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Idd steunkousen én bewegen!! Wandelen en fietsen is erg goed tegen vocht vasthouden, maar bijv. ook als je met je benen hoog zit een tijdje je voeten naar je toe trekken en van je af duwen. Dat zet je kuitspieren in beweging en zorgt ervoor dat het vocht beter wordt weggepompt.

    Ook veel drinken, zo tegenstrijdig als het klinkt! Dan is je lijf ook minder geneigd om vocht vast te houden.
     
  5. Liz

    Liz Fanatiek lid

    9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    mijn vk raadde lindebloesemthee, brandnetelthee of bleekselderij aan..dat laatste is niet te vreten en krijg ik echt niet weg...brandnetelthee schijnt ook niet zo lekker te zijn en lindebloesemthee is heerlijk..maar vooralsnog helpt het voor geen meter.... pootjes omhoog! en helaas afwachten tot na de bevalling dan gaat het weer weg..
    voor de rest doe ik geen laarzen meer aan maar zo min mogelijk knellende schoenen, gympies en zo min mogelijk knellende sokken..
    en vraag ik iedere avond lief mijn vriendje of die mijn pootjes wilt masseren..:D
     
  6. 76Chantal

    76Chantal Bekend lid

    15 okt 2008
    586
    0
    0
    volgens mij zijn steunkousen toch echt de beste oplossing.
    Draag ze nu ook sinds een weekje een scheelt echt belachelijk veel.
    Even een struggel om ze aan te krijgen, maar niemand die het ziet en ik heb lekker slanke benen. En wie weet voorkomt het spataderen, want met dikke benen is die kans ook groter.

    Chantal
     
  7. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    voeten omhoog schat, ook snachts.
     
  8. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Thanx meiden! Ik moet binnenkort weer naar de vk, dus dan zal ik het ook nog eens voorleggen.
     
  9. mjs

    mjs Fanatiek lid

    14 mei 2009
    2.128
    1
    0
    Goed op je voeding letten . Ik heb vorige keer pre eclampsie gehad 30 kilo aan vocht bij me gehad . Dus nu echt zoutarm eten en de beruchtte steunkousen liggen idd al klaar .
    Liefs Edith
    Mama van mees*
     

Deel Deze Pagina