Vocht vasthouden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lailae, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben nu 17 weken zwanger en ik hou al vanaf de eerste dag enorm veel vocht vast. Normaal heb ikin de zomer hier ook last van en slik ik plaspillen. Wat nu uiteraard niet kan.
    Wie heeft er nog meer last van en wat doen jullie hier tegen?

As vrijdag ga ik nav verwijzing van de gyneacoloog naar een dame die elastische kousen aanmeet. Geen idee hoe of wat maar ik voel me nu al bejaard!
    Maar zij zei dat ik anders hele erge dikke benen krijg en het nu al tegengehouden moet worden.
    Ik ben wel blij dat er iets aan gedaan wordt want het doet pijn.

2. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik denk dat die kousen alleen maar een opluchting zullen zijn. In het begin moet je er natuurlijk even aan wennen! Maar dat is toch tijdelijk? Dus voel je nog maar niet bejaard hoor, das een beetje vroeg ;)
    Als het maar helpt!
    Heel veel sterkte ermee, lijkt me erg vervelend!

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Een goede vriendin heeft hetzelfde gehad als jij.
    Is nu bevallen van een kern gezonde zoon.

Zij heeft ook de kousen aangemeten gekregen. Je moet deze ook echt dragen. Zeker geen leuk onderdeel maar wel noodzakelijk. Ook heeft zij een citroenoplossing meegekregen die je mocht gebruiken tijdens je zwangerschap. Hiervan kon je goed plassen. Voor de rest gebruikte ze geen tot weinig zout.

4. Een citroenoplossing? Van de verloskundige?
    Zout gebruik ik apart nooit tenzij het ergens in zit..

Bedankt voor jullie reacties!

Op naar de sexykousen als ze maar helpen!

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Vrees dat je er weinig concreets aan kan doen meid. De kousen helpen (ook 's nachts dragen), je benen omhoog doen, goed blijven drinken..maar goed dat weet je vast allemaal wel omdat je er ook in de zomer last van hebt.

Bij mij hetzelfde verhaal, ik de zomer vaak al opgezette benen en tijdens zwangerschap was het helemaal vervelend. Vanaf week 15 kon ik mijn laarzen al niet meer aan en ben in totaal 30 kg aangekomen waarvan minstens 20 liter vocht...

Enige wat bij mij hielp was bevallen :)

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik had ook zoveel vocht. Die kousen zijn als je nog zo lang moet, wel fijn. Ik zou dat zeker doen als ik jou was. Ik was te ijdel voor die kousen :( .
    Verder misschien proberen met bleekselderij. En dan echt lekker veel nemen. Ik heb dat gedaan na mijn bevalling want dat vocht bleef gewoon zitten :confused: . Het werkte bij mij na de bevalling toen ik begon wel goed.
    Oh en de benen omhoog in bed, het gaat niet weg, maar scheelt wel iets.

8. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik heb ook al sinds 4 weken steunkousen aan laten meten!
    ze zijn gelukkig tegenwoordig ook in zwart verkrijgbaar! ik vind ze fijn zitten!
    liefs elfje

9. Ik ben de laatste paar dagen ziek geweest, buikgriep en op bed gelegen.
    En toen nergens last van.

Ik ban vandaag geweest, ze heeft ze alleen opgemeten en over 2 weken wordt ik gebeld. Ik heb ze dus in het zwart genomen en met dichte tenen. Lijken het tenminste nog op een beetje op een gewone kous. Ze zei dat de baby de vochafvoer tegenhield en door de kous de druk hoger wordt en het dan meer tegenhoud. Ik hoop het!

Bedankt voor jullie reacties!

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Veel ananas, komkommer en selderij, dit zijn natuurlijke vochtafdrijvers, alle kleine beetjes helpen. Maar steunkousen zijn uiteraard de beste oplossing.

Deel Deze Pagina