vocht vasthouden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door poellie, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poellie

poellie Lid

31 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds een paar dagen hou ik enorm veel vocht vast in mijn voeten en kuiten (ben nu ruim 32 weken). Kan dit kwaad? Als het nou erg warm was kon ik het daardoor verklaren, maar dat is het niet en ik heb nog niet eerder vocht vast gehouden. Ik slaap al met het voeteneind omhoog dan wordt het wel minder, maar zo gauw ik 's morgens weer even heb gelopen is het weer terug.
    Tevens heb ik het idee dat het kindje minder hard beweegt, dus ik voel het wel maar het is minder sterk. Of zou dit kunnen komen doordat het kindje minder ruimte heeft (het zit bij mij erg strak in de buik).
    Ik wil niet gelijk weer aankloppen bij de vlk dus vandaar dat ik even hier de vraag stel.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Vocht vasthouden is een echte zwangerschapskwaal. De een heeft er meer aanleg voor dan een ander. Het kan soms te maken hebben met je bloeddruk maar je mag vast binnen kort weer op controle. De bewegingen kunnen anders aanvoelen als je kindje is gedraaid ook worden de bewegingen hoe groter het kindje word ook anders omdat ze neit meer flink kunnen uithalen. Maar bij grote veranderingen is dit altijd reden om contact op tenmen met je verloskundige! liever een controle te veel dan een te weinig!

Imke

Deel Deze Pagina