hier ben ik alweer haha Yessin is nu 2 weken en 3 dagen oud hij drinkt nu ongeveer +minus 80 cc per voeding de ene keer minder de andere keer meer nu heb ik gisteravond om half 9 een fles gegeven dronk hij 90 cc leeg wij naar bed gegaan en de wekker niet gezet maar dacht dat hij zich toch wel zou melden .... schrik ik om kwart voor 3 ! wakker van zijn gehuil..... heeft hij dus van zeg 9 uur tot kwart voor 3 geslapen! fles gegeven dronk hij 60 cc toen melde hij zich weer om 7 uur ook 60 cc om 9 uur .....60cc en nu hoor ik hem net huilen ..... ik snap er helemaal niks meer van .... de ene keer laat hij dus bijna 6 uur ertussen en de andere keer maar 2 uur .... nu mijn andere vraag ik heb vorige week lactulose gekregen omdat hij niet goed kon poepen dat hielp goed en moest t na 3 dagen weer afbouwen nu gebruik ik t niet meer maar nu poept hij weer zo slecht ... hij heeft er echt moeite mee! mag ik nu weer een beetje in zijn fles doen? of toch even bellen met CB voor eventueel andere voeding? bedankt!
Hoi, Probeer om 's-avonds laat de laatste voeding te geven, je hebt dan grote kans dat jullie de nacht een groot gedeelte door kunnen slapen. Bijvoorbeeld van 00.00 tot 06.00. Als hij zich na 2 uur weer meld kun je het misschien nog even rekken om voeding te geven zodat je richting de drie uur gaat. Ik weet niet of je al andere dingen hebt geprobeert voor zijn ontlasting. Voeding verdunnen, water tussendoor geven. Anders even voor de zekerheid met diegeen overleggen die de lactulose heeft voor geschreven. Ilja
heb ik nog een vraag dit voedingsschema heb ik vandaag: 9.00 uur 80cc 11.30 60cc 14.15 60cc 17.30 90cc 20.00 eerst 90cc in de fles gedaan maar had daarna nog honger (was aan t zoeken) dus nog 30cc in de fles gedaan en dat heeft hij leeg gedronken! dus in totaal om 20.00 uur 120 cc is dit erg? ik hoor wel eens dat als je teveel geeft het maagje te snel kan oprekken? hoe zit dat? groetjes renata
Is niet erg hoor. Je kleine mag rustig als die wil 120cc drinken. Maar je moet niet ineens 150cc zomaar gaan geven. Sporadisch zou het nog niet erg zijn, maar het gaat meer om de hoeveelheid eiwitten. Hierover zijn al verschillende topics en ik verwijs je daarom ook de zoekfunctie te gebruiken. Lukt het niet dan hoor ik het wel. Ilja