Oud bloed?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kabouter Klus, Feb 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lekker hè, hier weer een bloed-vraagje... ;)

Zit nu een beetje te piekeren en heb niet het geduld tot dinsdag (intake VK), dus probeer het even hier.
    Sinds gisteren verlies ik soms wat "bloederige" sliertjes. Niet erg frequent (maandverbandje is ruim voldoende), niet helderrood, niet veel.
    Zijn echt meer van die donkerrode/bruine slijmsliertjes; volgens mij toch wel oud bloed(?) en verder zonder stolsels, vruchtjes of wat dan ook. Je kunt er van die draden mee trekken net als tijdens je super-vruchtbare periode zeg maar. Moet ik me hier zorgen over maken? Verders weinig tot geen klachten, ook geen krampjes o.i.d.

Ow ja, nog effe een technische vraag; wat verstaan jullie nou precies onder stolsels in het bloed? Is dat hard, taai, zacht, groot, klein?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Kabouterklus,

stolsels zijn echt propjes bloed, het is zacht maar wat steviger als een klodder gel.
    De sliertjes bloed die je verliest in je afscheiding komen van je baarmoedermond af. Deze is nu super gevoelig en dan kan het gebeuren dat er een adertje knapt.
    Veel succes met de intake dinsdag!

Imke

Share This Page