Hoi allemaal Ik heb een vraagje. Ben nu 22 weken zwanger en merk dat ik ineens veel vocht vasthoud. Mijn sokken knellen gewoon om mijn enkels heen Ik drink heel veel water, ruim 2 liter op een dag. Verder drink ik een paar glazen melk en 1 kop koffie op een dag. Maar gewoon water vind ik het lekkerste nu Iemand enig idee of dit normaal is en wat ik er aan kan doen? Groetjes Kirsten
Volgens mij is het normaal dat je tijdens de zwangerschap vocht vasthoudt. Ik hield op het einde van mijn zwangerschap veel vocht vast en dan met name in rondom mijn enkels. Behalve veel vocht drinken en de benen hoog houden, kun je er weinig aandoen.
minder zout en meer fruit ... was het advies van de vk, toen mijn zus veel vocht vasthield.... oh jah en de benen hoog leggen hoop dat je er wat aan hebt. groetjes van Ramona
Hoi hoi, ik houd ook veel vocht vast, merk het idd. ook aan de sokken en mijn ringen zitten veel strakker dan normaal. Ben afgelopen maandag bij de vk. geweest en het daar ook gemeld, voor de veiligheid moest ik toch wat urine inleveren om te zien of er ook eiwitten in zaten. Gelukkig is er niks aan de hand, was verder goed. 's Avonds vooral met de beentjes wat hoger zitten, sokken lekker uit en heb een kussen onder mijn matras gelegt.( ik moet wel zeggen dat is voor de zwangerschap ook wel eens vocht vast hield hoor, maar veel minder als nu.) Groetjes Mirjam
Is het vocht vasthouden het enige waar je last van hebt? Ik zou anders voor de zekerheid even mijn urine bij de vk laten testen. En het geen zout schijnt weer onzin te zijn, wel moet je uitkijken met drop (salmiak). Toen ik in het ziekenhuis lag met pre-eclampsie/HELLP mocht ik alles gewoon eten, terwijl een vriendin van me op dat moment van haar vk wel moest oppassen met het zout (daar waren ze bang voor dat ze zw. vergiftiging zou krijgen). Wij vonden dit toen al apart.
Ik had vanaf zeven maanden echt kleine garnaaltjes aan m'n benen hangen. Zat toen in zuid-frankrijk met 38 graden. Ik kreeg daar van de apotheek berkenelixer van weleda voorgeschreven. Alleen had ik zelf eerlijk gezegd niet het idee dat dat echt hielp. Maarr, selderij stengels deden wonderen! Advies van de verloskundige. Het komt je op een gegeven moment echt je strot uit, maar dat heb je er wel voor over! Veel peterselie helpt ook wel.
Hoi dames Bedankt voor de tips Ik heb verder geen klachten naast de dikke enkels. Mijn handen vallen ook nog wel mee. Die selderijstengels hou ik nog even achter de hand voor als het écht niet meer gaat. Want die vind ik niet zo lekker Ik eet maar wat meer fruit, blijf flink drinken en kijk het nog ff aan. Mocht het nou erger worden dan ga ik langs de vk. Groetjes Kirsten
Wacht maar af als het warmer wordt Hield in de zomer van 2005 ook heeeeeeeeel erg veel vocht vast, mijn handen, voeten, benen leek wel zwelgje Ben met 35 weken opgenomen omdat ze bang waren voor een zw vergiftiging, (gelukkig niet, na 3 dagen weer naar huis) maar zelfs mn gezicht was opgezet, en mn lippen had geen botox meer nodig Hoop niet dat ik deze keer ook zoveel vocht vast ga houden jessica
Hopla, Als je verder nergens last van hebt dan zou ik toch proberen de vochtafdrijvende middeltjes te gebruiken. Je kan de selderij ook natuurlijk in een groentesoepje verwerken. Ook ik kreeg dat als tip mee, en als ik het zo van velen hoor helpt de selderij echt super goed. En wat belangrijk is.. maak je niet te veel zorgen als je alleen vocht vasthoudt want het is echt een zw. kwaaltje. Succes, en veel plezier nog in je zwangerschap! Groetjes Daphne
Hoi, Ook ik hou vocht vast. Nu heeft de dokter me op zoutloos dieet gezet! Dat betekend dat ik geen zout mag toevoegen maar wel gewoon kaas en brood mag eten. Het resultaat is dat ik in 2 weken tijd een kilo ben afgevallen ipv aan te zijn gekomen. Het werkt dus wel. Ook raadde hij aan om veel fruitte eten en veel te drinken.
Hoi dames Nou dat was inderdaad mijn idee. Als ik al zulke charmante beentjes heb aan het begin van de lente, hoe moet dat dan straks. Ik ben uitgerekend in augustus hihihi Ik heb daarstraks toch maar even een bos selderij meegenomen. Kan het allicht proberen of het wat helpt. Het is trouwens niet meer erger geworden, dat scheelt in ieder geval. Samen met extra fruit en veel drinken hoop ik dat het misschien wat helpt Bedankt voor de tips Groetjes Kirsten