Vocht vasthouden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kiki, 12 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi Mirjam/Japke

    Afgelopen donderdag ben ik nog bij de vk geweest en toen was alles prima, bloeddruk 110/60 en de baby begint voorzichtig al in te dalen.
    Gister kreeg ik opeens hele zere vingers en zag dat mijn trouwring strak zat. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik enorm veel vocht vastgehouden waardoor ik al na 14 weken mijn ring af moest, maar tot nu toe nog helemaal niet.
    Maar opeens heb ik "worsten"-vingers en dikke enkels. Zo van het ene op het andere moment, moet er wel bij zeggen dat ik een drukke ochtend heb gehad, maar nu na een flinke nacht rust is het niet afgezakt. Dus de ring hangt weer aan mijn ketting :(

    Waar duidt dit op? en is het verstandig om de vk te bellen voor een extra controle?

    Groetjes van Kiki.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kiki,

    vocht kan inderdaad van het ene op het andere moment komen. Om vocht vasthouden alleen hoef je je geen zorgen te maken. Door de hormonen gebeurt dit bij bijna elke zwangere, vroeger of later in de zwangerschap. Blijf veel drinken (water) en zit lekker met je benen omhoog. Je bloeddruk is keurig. Als je je helemaal niet lekker voelt, pijn krijgt in de bovenkant van je buik, misselijk, tintelende vingers en sterretjes zien, dan moet je je verloskundige bellen. En als je je zorgen blijft maken of het toch niet vertrouwt. Maar puur over het voht hoef je je dus geen zorgen te maken.

    Mirjam
     
  3. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ok, dankje.

    Dan wacht ik nog even tot maandag want dan heb ik weer controle.
    Deze keer weer bij de gyn en dan tot het eind.

    Groetjes van Kiki
     

Deel Deze Pagina