Ik weet niet of ik de vraag hier moet stellen of aan de lactatiekundige maar zijn er zwangerschapssymptomen waar te nemen als je borstvoeding geeft? Kun je uberhaubt zwanger worden als je bv geeft, geen pil gebruikt maar wel altijd condoom? Ik geef mijn zoon nu bjna 13 maanden borstvoeding maar de laatste tijd lijkt de melk wat minder te worden: ik moet nu borsten afwisselen terwijl we er altijd 1 per keer dronken. Na een paar minuten drinken is het ook loslaten, aanhappen, loslaten enz. Leg ik hem aan de andere borst dan drinkt hij weer een aantal minuten lekker verder. Zelf ben ik de laatste tijd wat misselijk hoewel ik wel weer veel honger heb en veel eet. Mijn tepels zijn opeens ook super gevoelig, als ik er per ongeluk langsheen beweeg. Het kwam in een keer in me op of dit niet kan duiden op zwangerschap? Ben ook helemaal niet ongesteld meer geweest sinds de geboorte van zoon dus ik zou ook niet weten wanneer ik zou kunnen testen?
Goedenavond, je kan inderdaad zwanger worden ondanks dat je borstvoeding geef en nog geen menstruatie hebt gehad. Nu geef je aan dat je wel condooms hebt gebruikt, dus op zich verwacht je dan dat je niet zwanger kan raken. Of is er een keer een probleempje geweest met het condoom? De symptomen die je aangeeft kunnen duiden op een zwangerschap. De melk kan namelijk anders smaken als je zwanger bent (wat zouter) en de melk kan ook wat teruglopen. Mogelijk drinkt je kindje daarom anders op dit moment. Misschien is handig om toch een zwangerschapstest te doen om meer duidelijkheid te krijgen. Succes! Groetjes Monique