Bruine afscheiding 12 weken en 4 dagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dropje86, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dropje86

Dropje86 Lid

7 mei 2014
    38
    0
    0
    NULL
    n.v.t
    Beste verloskundige,

Ik woon in Australia en ben momenteel op vakantie. Na een paar dagen kuala Lumpur en Sri Lanka ben ik net geland in Rome, na een lange vlucht, en zag tot mijn grote schrik dat ik enige licht bruine afscheiding heb (misschien zelfs een druppel rood). Kan dit door de lange reis komen? Kan dit voorteken zijn voor een miskraam? Ben echt in de stress aangezien ik maandag mijn oud ers het goede nieuws wil vertellen...

Mijn laatste scan was bij 11 weken en 2 dagen en toe zag alles er goed uit. Baby had Mooie hartslag van 170.

Alvast bedankt voor de reactie!!!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

wat zal je geschrokken zijn. Toch komt het vaak voor in de zwangerschap dat je wat bruinige afscheiding hebt. Mogelijk is er een klein vaatje in de baarmoedermond gesprongen. Doordat de baarmoedermond extra goed doorbloed is in de zwangerschap, gebeurt dit snel. Dit kan al gebeuren als je hard niest, hoest, perst of na gemeenschap. Zolang het niet meer wordt of echt helder rood bloedverlies en je hebt geen buikpijn, dan zal ik me niet teveel zorgen maken dat het een miskraam wordt. Succes!

Groetjes Monique

3. Dropje86

Dropje86 Lid

7 mei 2014
    38
    0
    0
    NULL
    n.v.t
    Hoi Monique,

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik heb voor de zekerheid toch even een scan gedaan in Italie en de baby bewoog en het hartje klopte. Nu is het echter wel zo dat ik nu al 4 dagen achter elkaar een klein beetje bruine afscheiding heb. Het is echt niet veel en slechts 1 a 2x per dag bij het afvegen.. Maar dit kan dan toch niet zijn van Ff niezen ofzo? Na de scan was ik wel gerustgesteld maar aangezien het aanhoudt kan de situatie dan toch nog opeens veranderen en wel schade geven aan de kleine?

Groetjes en alvast bedankt voor u antwoord!

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Gelukkig was de echo goed! Waarschijnlijk is de bruine afscheiding, nog wat oud bloedverlies van de eerdere bloeding. Dit hoopt zich soms op en komt er de komende dagen in beetjes uit. Het ontstaat dus niet steeds opnieuw door bijv. niezen. Dit kan geen kwaad en geeft geen schade. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina