Ik heb net m'n eerste zetpil genomen maar schrik wel van de extra folder van de apotheek dat de pil vergelijkbaar is met 2-4 dranken met alcohol qua reactievermogen... Ik moet morgen wel met de auto naar werk 😁 Ben benieuwd naar ervaringen van jullie hierover? M'n vk zei dat ze nog niet had gehoord van iemand dat ze heel erg suf ofzo werd. Hoor het heel graag, alvast bedankt!
Ik werd er giga suf van, kon niet functioneren. Was wel de combi volledig uitgedroogd zijn en emesefane. Dag later lag ik opgenomen.
ik heb ook emefasene gebruikt, bij beide zwangerschappen en mij is door zowel de HA, de vlos als de apotheker verteld dat ik NIET mag autorijden. En zeker niet binnen 24 uur na inname van de eerste pil. inderdaad vanwege de suffigheid. ik werd er wel altijd suf van. en al voel je je niet suf, het kan je reaktie vermogen sterk beinvloeden en dat heb je zelf helaas vaak niet in de gaten. ja, als het te laat is. bij regelmatig gebruik, dus stipt om de zoveel uren inname en dagelijks, mag je de eerste week niet autorijden. daarna ben je als het goed is aan de bijwerkingen gewend en mag je autorijden. maar er word aan geraden om eerst iemand naast je mee te nemen zodat die je rijstijl kan beoordelen en of je nog reaktievermogen hebt. bij af en toe gebruik is het spul gevaarlijker. je lichaam kan dan niet goed wennen aan de bijwerkingen dus dat gebeurd dus steeds weer opnieuw. binnen 24 uur na inname mag je dan zeker niet rijden. dan ben je strafbaar en als je een ongeluk maakt en ze komen erachter dan kan het zomaar zijn dat alle schuld naar jouw gaat omdat je "onder invloed" bent. sowieso is regelmatig gebruik beter dan onregelmatig gebruik. veel zwangeren gebruiken het af en toe, als de misselijkheid het ergste is. en daarna klagen dat het niet goed werkt. het werkt het beste als het strikt om de zoveel uur genomen word. en niet af en toe. het moet een spiegel opbouwen in je bloed. die spiegel moet stabiel blijven om goed te kunnen werken. ik heb de eerste week dus niet auto gereden.
Ik heb wel autogereden. Kreeg idd wel de waarschuwing dat het misschien niet zou kunnen en "kijk maar". Ik lag overigens de halve dag op de bank te slapen, combi van niet eten, zwanger en emesafene.
Ik gebruik zofran en emesafene zetpillen, ik kan er prima mee autorijden maar mij werd wel aangeraden drie dagen te wachten, maarja lag in het ziekenhuis aan het infuus voor 5 dagen dus autorijden ging hem sowieso niet worden Maar ik word er niet suf van.
Samenstelling zal wel veranderd zijn dan. Want 3 jaar geleden toen ik zwanger was van Finley stond er nog geen waarschuwing op het doosje. Ik mocht gewoon autorijden. Werd er ook niet duf van gelukkig. Maar goed, kon pas ook weer rijden toen de ergste misselijkheid en het dagelijks tig keer overgeven verdwenen was en dat was pas rond 20 weken.
Ik had er absoluut niet mee kunnen rijden, want ik werd er mega-suf van. Nu werkte het bij mij ook niet afdoende, dus kon toch niet autorijden, kon alleen maar liggen, dus heb het dillemma ook niet echt gehad.
Ik weet niet of er verschil zit tussen de gewone pillen en de zetpillen? Ik had de gewone pillen en ik werd er niet bijzonder suf van, heb ook gewoon autogereden dus. Ik zou de komende dagen even kijken hoe je je voelt!
bedankt voor jullie reacties! ik ben voor de zekerheid maar op de fiets naar werk gegaan. Dit trek ik door de misselijkheid eigenlijk helemaal niet (en is ook 8 km fietsen...) maar ik durfde de gok niet te wagen. Eigenlijk mag fietsen ook niet staat erbij, maar dan kan ik helemaal niks meer en dit vond ik minder risicovol dan met de auto. Na 3 dagen zou je lijf gewend kunnen raken aan de medicijnen en kan je kijken met iemand naast je hoe het autorijden gaat, staat er! dus dat ga ik maar doen. Ik heb overigens de zetpillen.
Moet wel zeggen trouwens dat ik me vannacht echt een stuk beter voelde, niet dat mn misselijkheid helemaal weg was, maar ik kon gewoon in bed omdraaien zonder het gevoel te hebben om over te geven. En nu gaat het ook wel beter moet ik zeggen. Voel me verder niet suf, ben wel moe, maar dat was ik sowieso wel door het zwanger zijn en slechte slapen nu!
Ik werd er heel suf van, zou er niet mee hebben kunnen rijden. Maar met de misselijkheid ook niet, achter 't stuur moeten overgeven is ook niet erg veilig. Moet wel zeggen dat de sufheid afnam naarmate ik langer Emesafene gebruikte. Op een gegeven moment gebruikte ik 't ook alleen 's avonds en daardoor was ik overdag ook niet meer suf. Ik had de gewone pillen.
Er staat ook een waarschuwingssticker op het doosje. Je bent dus ook niet verzekerd als je hiermee gaat autorijden. Ik heb 2 weken de pillen geslikt, maar ik werd er ook suf van. Na een paar dagen niet meer, dus toen kon ik wel weer rijden. Hier ook geen andere optie ivm buitenaf wonen. Maar lange stukken niet gereden.
Hier ook de gewone pillen geslikt, en heb gewoon autogereden. Ik voelde me alleen de eerste dagen erg suf, daarna werd het weer 'gewoon'. Ik was sowieso moe, maar dat komt volgens mij ook gewoon van de zwangerschap en niet perse van de emesafene. Als je echt merkt dat je moe bent gewoon even je auto op een parkeerplaats zetten en 10 minuten je ogen dicht doen, en voor de zekerheid de eerste dagen een backup-optie bedenken
Als je suf ervan wordt moet je echt geen auto rijden! Als je gedronken hebt ga je toch ook niet rijden als je beetje suf bent. Stel dat er wat gebeurd dan ben je dus ook niet verzekerd
Bij mij zat er een zo'n gele waarschuwingssticker op. ik werd er dizzy en loom van. Indien je betrokken raakt bij een ongeluk, ook al zou het niet jouw schuld zijn, kan dit een reden zijn voor de verzekering om niet uit betalen. Ik zou geen risico nemen. Ik heb me toen ziek moeten melden, aangezien ik lease auto heb van m'n werk en veel rijden bij m'n functie hoorde. Werkte zo veel mogelijk vanuit huis.
Ik heb 7 maanden lang, 2x per dag emesafene geslikt. En ben na de eerste 3 dagen weer gewoon gaan autorijden. De eerste 3 dagen was ik er suf van daarna ging het beter. Sterkte..
Ik was constant suf van de pillen. 2 daags 1 tablet had ik. Eerste week geen auto gereden, daarna wel maar was eigenlijk niet veilig. Pas na 2 maanden raakte ik er een beetje gewend aan. Vond het rot spul. Maar beter dan steeds spugen. Heb het 25 weken geslikt, daarna afgebouwd en gestopt, wat een verademing