Vocht vasthouden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fitty, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het niet gelukkig en wat ik me dan afvraag: kan het dan over 6 weken bijv wel zo zijn? Of is dit al een goed teken en gaat het niet gebeuren haha... Ik was bij mijn dochter in winter zwanger en nergens last van...

2. myrtminicooper

24 jun 2015
    67
    0
    0
    Goes
    Zelfs nu de warmte afgenomen is, heb ik nog steeds vocht in mn enkels en voeten!! Gaat dit niet meer weg? Ben nu 30 weken zwanger...

3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Warmte afgenomen? Pff hier is het nu nog altijd 29 graden en ontzettend benauwd... ;)

Maar om ff op die andere vraag te reageren: ik had voordat de hittegolf begon ook nog geen last van vochtophoping. Nu helaas wel (900 gram aangekomen in een week tijd...) dus ja, je kunt het later in je zwangerschap alsnog krijgen helaas.

4. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha helaas! Thnx voor je antwoord. We wachten het maar af...

5. FridaK

FridaK Lid

19 jun 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag 39 weken en houd al weken vocht vast.
    Mijn benen staan zo strak dat ik ze amper kan buigen.
    Mijn voeten is echt een ramp. Op blote voeten lopen maakt het bij mij alleen maar erger. Ik heb speciale panty-kousjes tot onder de knie gekocht bij de HEMA, die kosten € 3,50 en zijn voor mij ideaal.
    Aangezien mijn voeten er 's morgens eigenlijk nog hetzelfde uitzien als toen ik naar bed ging, trek ik de kousjes meteen aan na het opstaan/douchen. Ik moet lage gympen aandoen dat beperkt de zwelling.
    Lekker warm in dit weer...
    Ik doe mijn schoenen en kousjes ook echt pas uit als ik naar bed ga, dan lig ik tenminste als alles opzwelt.
    En jeuk aan mijn voeten...om gek van te worden.
    Dikke vingers die amper buigen.
    In 1 week 3 kilo aangekomen. Volgens de verloskundige toch echt vocht, zoveel kan ik er echt niet aaneten in een week.
    Veel drinken doe ik maar veel bewegen gaat helaas niet omdat ik al maanden thuis zit met bekkeninstabiliteit.
    Op de linkerzij liggen schijnt ook goed te zijn maar ik kan op geen enkele zij liggen.
    Zo, dat was mijn geklaag...voor vandaag...

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Heel raar bij mijn oudste in de winter hoogzwanger, maar toen had ik vanaf 9 weken al vocht in vingers en lijf.
    Nu echt nergens last van, heel apart haha.

7. Keep

Keep Lid

5 mei 2014
    61
    0
    6
    Ja! Overal! Vooral ook daardoor last van gewrichten in handen en voeten

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hier ook veel last van. Ook voor de warme periode. Kan niks aan. Heb nog 1 paar hele goedkope slippers die oassen. Gympen ook los passen niet meer. Vandaag op pad geweest voor iets anders. Moet toch werken en dat kan niet op vlote voeten. Maar niks past..
    Snachts en als het kan zoveel mogelijk ook overdag met de voeten omhoog. Op kantoor voeten op krukje. Veel wisselbaden.
    Brandnetelthee help bij mij totaal niks. Ik loop ook veel omdat beweging goed schijnt te zijn, maar helpt ook niet.

Vocht wordt alleen maar erger. Kan mijn horloge en ringen niet meer om. Kleren knellen.

Sorry ben er klaar mee en moet nog 11 weken. Vriend snapt niet dat het zo enorm vervelend is en pijnlijk kan zijn. Dat vind ik dus ook weer irritant haha.

Ik vraag me af hoe snel dit na de bevalling er weer af is

9. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik hoor dat het binnen een paar dagen na bevalling er af is dat vocht

10. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Ja klopt, bij m'n vorige zwangerschap had ik de dag na de bevalling al geen dikke voeten meer :)

Deel Deze Pagina