Wanneer kun je in je zwangerschap last krijgen van vocht vasthouden. Of is dit verschillend? Naar mijn idee gebeurt het vaak aan het einde van de zwangerschap.
Kan de hele zwangerschap door hoor. Ik had het in het begin behoorlijk (zomers weer) en nu zijn mijn enkels ook gewoon zoek!
Bij mij begon het in week 16 of 17 al. In het begin had ik er zelf niet zo'n erg in, mijn pedicure merkte het aan mijn voeten en nu kan ik er ook niet meer omheen... Pas mijn schoenen niet meer, laarzen zitten eng strak om mijn kuiten en heb last van mijn gewrichten door het vocht dat daartussen gaat zitten. Ik heb me zelfs laten vertellen dat mijn kortademigheid kan komen door vocht rond je hart en longen. Er is volgens mij niet veel aan te doen. Ik drink veel (meer dan 2 liter) water en laat drop staan.
Ik heb het sinds een week (worstjes ipv vingers aan mijn handen) Weet niet hoe het met de andere dames zit maar ik vind het best een vervelend "pijnlijk" gevoel dat vocht vast houden.. . .
Ik word er ook niet blij van. Als ik even sta dan voel ik het vooral bij mijn knieen zeg maar. Handen tot vuisten maken is ook pijnlijk. Hoort erbij zeggen ze....maar vrolijk wordt je er niet van.
Hoi, Dat verscheeld vreselijk. Ik had het half in de zwangerschap al, en heel erg. Tip. Steunkousen zijn een uitkomst. Die heb ik helemaal vergoed gekregen via de zorgverzekering. Ik kon toen tenminste weer een beetje in mijn schoenen. cindy
ik heb sinds 2 weken ook last van mijn vingers. Mijn gewrichtjes zeg maar. DIe doen echt zeer. Zou dit dan het gevoel zijn van het vocht vasthouden?
het kan nog erger, ik heb er nu al last van! en dat met 11 weken. ook in mijn buik en benen. ik ben 3 kilo zwaarder door vocht volgens de vk.
ook ik begin nu vocht vast te houden.Gelukkig alleen nog mijn voeten.ik heb nog wel enkels.Ik vind het wel pijnlijk.Het lijkt wel of ik allebei mijn enkels gekneust heb. groetjes sarita
Sinds een paar weken heb ik er ook last van Het begon met mijn enkels. daarn a mijn handen en nu beginnen ook mijn knieen zeer te doen. Ik had ook niet verwacht dat het zeer zou doen. Maar goed zoals een paar al zeiden het hoort erbij.
Dan hebben jullie nog geluk met het weer. Als het warm is hou je nog meer vocht vast tijdens de zwangerschap. Bij mij werkte brandnetelthee aardig, verder is er niet veel aan te doen helaas... Wel veel blijven drinken (en helaas plassen..), en met de benen omhoog! Groetjes, Mirelle.
ik hou ook sinds een paar weken vocht vast. ik ben zelfs andere schoenen kunnen gaan kopen(maat groter).
Tijdens zwangerschap van Lotte hield ik vanaf week 12 vocht vast, aan eind van zwangerschap was dit zo'n 20 liter. Tijdens zwangerschap van Fiene ook alweer vanaf een week of 12-13 maar dan ook echt overal..voeten, enkels, benen, armen, handen etc. Heb nu plaspillen gekregen..