Vocht vasthouden

Discussion in 'Na de bevalling' started by Anita30, May 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anita30

Anita30 Lid

Jun 4, 2007
    66
    0
    0
    Friesland
    Hallo Allemaal

Ik ben op 2 januari 2008 bevallen van een prachtige dochter.
    In de laatste 2 maanden ben ik vocht vast gaan houden in handen en
    benen, op zich normaal en volgens velen zou dit na de bevalling weer
    weg zijn. Niets is minder waar hier, heb nog veel last van vocht in mijn benen waarvoor ik inmiddels steunkousen heb. De pijn in mijn benen is soms niet te houden vooral na het werken (werk in de zorg).
    Zijn er misschien meer mensen die dit hebben, ik kan er namelijk niets
    over vinden.
    Vind het nu wel erg hinderlijk worden.

Anita

2. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beste Anita,

ik heb er nog nooit over gehoord, maar als ik jou was, zou ik er een afspraak over maken bij de verloskundige of de huisarts. Gewoon om het te bespreken en tips te vragen.

Succes!

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik had er ook erg last van tijdens mn zwangerschap ongeveer de laatste 4 mnd.
    Na de bevalling heeft het zeker nog wel een maand zo niet 2 maanden geduurt voordat ik de indruk had dat het echt over was. Maar echt pijn heb ik er niet van gehad eigenlijk.

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik hield ook enorm veel vocht vast en mijn schoenen (bijvoorbeeld) zijn nog steeds te klein. Ik denk dat het langzaam weg moet trekken. Als je het niet vertrouwd is een bezoekje aan de huisarts aan te raden.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ook ik heb er veel last van gehad en tot op vorige week kon ik sommige schoenen nog niet aan. Gelukkig begint het nu aardig weg te trekken. Veel water drinken (vooral met dit weer) is de enige tip die ik voor je heb.

Share This Page