Vraag over cyclus

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kathy, Jun 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hallo Mirjam en Japke,

Ik heb eventjes een vraagje ivm m'n cyclus. Voor de zwangerschap had ik een stipte cyclus van 28 dagen.
    Vorige maand ben ik voor de eerste keer terug ongesteld geworden na de zwangerschap. Vandaag zit ik op dag 19 en verlies ik al opnieuw bloed. Zou het kunnen dat ik weer ongesteld ben? Is dit dan normaal? Of duurt het een tijdje voor je cyclus weer normaal is na een zwangerschap?
    Ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven op m'n vraag.
    Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kathy,

het kan even duren voor je cyclus weer normaal is na een zwangerschap.
    Realiseer je wel dat je ook weer zwanger kunt worden, dus als je dat (nog) niet wilt, moet je anticonceptie gebruiken.
    Je hoeft je niet bezorgd te maken dat het een paar maanden duurt voor je weer in je oude ritme bent.

Mirjam

3. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb nog één vraagje. Is het dan ook normaal dat ik zoveel bloed verlies? Het is echt héél veel meer dan wat ik normaal verlies als ik ongesteld ben. Of kan dat ook te maken hebben met de keizersnede die ik gehad heb?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kathy,

ja, het is normaal dat vooral de eerste menstruatie veel heftiger is dan je gewend bent. Ook een tweede en volgende kan dat nog hebben. De baarmoederbekleding moet weer normaal worden en dat heeft tijd nodig. Dus je hoeft er niet van te schrikken.

Mirjam

Share This Page