Ik ben Monica en nu ruim 21 weken zwanger. Vrijdag heb ik de screeningsecho gehad waarin alles ok lijkt te zijn. Sinds gisterenmiddag verlies ik steeds een beetje vocht. Eerst dacht ik dat het gewoon was omdat ik nodig naar het toilet moest, ik had er een lange autorit op zitten en had wat lichte buikkramp. Na het toiletbezoek liepen er een paar straaltjes langs mijn benen. Na het volgende toiletbezoek weer. Nu is mijn vorige kindje met een keizersnede op de wereld gekomen nadat ik geen weeen kreeg na het breken van de vliezen. Is het mogelijk dat ik niets merk (met uitzondering van het beetje vocht dan) en dat het kindje onbeschermd is? Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar ben bang dat er iets kan gebeuren en dat ik er dan niets van merk? Ik wil natuurlijk geen paniek zaaien als dit vaker voorkomt.
Hi moon, Als je twijfeld over vocht verlies moet je altijd je verloskudnige bellen! Er kan dan worden gecontroleerd of het geen vruchtwater is. Niet onbelangrijk! In de zwangerschap is je afscheiding wat wateriger waardoor het ook meer lijkt en soms ook is. Ook door het steeds zwaarder worden van je kindje en dus meer ddruk op je bekkenbodem kan het ook zijn dat je bij verhoging van de druk in je buik (bij gaan staan, tillen bijv) je wat urine verliest. laat het even checken! Imke