Veilig bestrijdingsmiddel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door DragonBaby, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik zit dus even met een probleem en heb daarover een vraagje.
    Ik hoop dat er hier mensen zijn die daar wat meer over weten en me dus kunnen helpen.

Wij zitten hier namelijk met een heel vervelend probleem; we hebben een ovenvisjes/zilvervisjes/papiervisjes/wat voor visjes het dan ook zijn-plaag.
    Zal voornamelijk nu zijn omdat het zo warm is. Maar toch, ik wil van ze af.
    Ik heb daarvoor nu al heel wat afgelezen op internet, maar kom er nou ook niet echt uit.

Even om een heel lang verhaal kort te maken..
    Ongediertebestrijding is geen optie, naast dat het nu vanwege de zwangerschap etc niet gaat, is het voor ons ook veel te prijzig.
    Andere chemische dingen lijken me ook niet bepaald een goede keuze nu, dingen als lokdoosjes en halve aardappels etc. heeft geen zin want ze komen ook wellicht van buiten dus we willen ze dan niet gaan lokken maar juist wegjagen.
    Dus dan stuit ik op natuurlijke bestrijdingsmiddelen, lees dan dat een geurblokje of flesje met etherische oliën het beste zou werken.
    Maar lees dat dat dan ook weer schadelijk is voor als je zwanger bent en borstvoeding geeft.
    Weet iemand toevallig of dat echt zo is en zoja wat er dan schadelijk aan is?
    Want dan neem ik aan dat het voor baby's ook niet zo heel gezond is, maarja daar lees ik dan ook niets over. Vraag me dus af of dit überhaupt een oplossing zou kunnen zijn.

En vroeg me daarnaast ook af of iemand weet of andere natuurlijke producten dan wel veilig gebruikt kunnen worden of alle middelen dan eigenlijk niet veilig zijn voor de gezondheid tijdens en na de zwangerschap.

Ik weet dat de beesten niet schadelijk zijn voor de mens, maar toch is het van groot belang dat ik toch een veilige manier vind om ze weg te krijgen.
    Naast het feit dat het alleen al een afschruwelijk idee is dat ze hier in huis zitten, vinden we ze ook steeds vaker in ons bed. Dus ik slaap door die rotbeesten ook nog eens heel slecht, dat plus de stress die ze opleveren is ook niet echt fijn.

Dus ik hoopte eigenlijk dat iemand hier in een zelfde soort situatie gezeten heeft of er verstand van heeft, en me dus zou kunnen helpen bij een veilige, gezonde manier van die beesten weg krijgen. Toevallig iemand die me daarmee dus kan helpen? ;)

2. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je ook waar ze het huis binnenkomen? Zo ja, dan zou je daar misschien speciale plak/kleefstrips langs kunnen maken zodat ze daarop blijven plakken en niet verder komen.
    Hier ook nog weleens last van zilvervisjes maar heb de plekken waar er veel zaten behandeld met zo'n speciale spuitbus (toen nog niet zwanger).
    Je zou evt. man/vriend kunnen vragen om de plaatsen waar ze vandaan komen in ruimtes waar je niet dagelijks komt te behandelen en daar dan raam open te zetten en deur naar rest van het huis dicht te houden.

3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Nee dat weten we helaas niet. We hebben al gekeken of we iets vinden, maar er is ook helaas niets te vinden.
    En dat is ook niet zo makkelijk te vinden, want ze zitten heel erg verspreid. Alleen wel altijd zodanig dat je niet eens een kant aan kan wijzen waar ze vandaan komen.
    En helaas zouden plakstrips ook niet kunnen helpen, want degene die wegvluchten, vluchten allemaal in de kiertjes om zo onder het laminaat te komen.
    Dus dan hebben we ook helaas niet veel aan van die plakstrips bijvoorbeeld.
    En er zijn helaas ook niet echt ruimtes waar ik niet kom of die ik kan ontwijken, dus er kan wat dat betreft ook niet al begonnen worden met iets.

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    mijn ervaring is dat die visjes ook echt overal in zitten (boeken vinden ze ook erg fijn bijvoorbeeld) en dat ze echt bijna niet uit te roeien zijn... ik denk heel eerlijk gezegd dat het je niet gaat lukken zonder ongediertebetrijding, al hoop ik het natuurlijk wel!

5. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Wij hebben er ook zoveel last van!

Heb je al wat gevonden?

Deel Deze Pagina