Zwangerschapsdiabetes / Zwangerschapssuiker / Diabetes gravidarum

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JahoO, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Dames hier die (zwangerschaps)diabetes hebben? Ik heb de glucose intolerantie test gehad. Nuchter 5.6 en na 2 uur na inname van het drankje 11,2.
    Ik moet nu bloedsuikers prikken en noteren, en over 2 weken terug naar de internist.

2. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Er zijn er meerdere ( waaronder ik;)) In het onderwerp gezondheid zijn meerdere topcs over zwangerschapsdiabetes, kijk hier eens daar vind je meer lotgenoten

11,2 is hoog. Ben je nog niet doorgestuurd naar een diabetes verpleegkundige?

3. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hai, kon niet echt een algemene topic erover vinden. Wel over "insuline spuiten" maar dat is niet voor iedereen van toepassing.
    Is er een discussietopic waar mensen beetje tips uitwisselen die ik gemist heb?

Ben ik geweest ja, de diabetesverpleegkundige zei dat het wel mee viel, tis erg triggeren na zo'n zoet drankje zei ze. De diëtiste vond het wel weer hoog. Die schrijft ook een erg streng dieet voor. Zo ga ik over 2 dagen op vakantie en moet dan maar mijn eigen brood meenemen. Ik mag een halve liter light fris per dag, mits ik geen zoetstof in kwark doe, dat gaat allemaal van de 'zoetstof' target af.
    Ik vraag me af hoe streng anderen op dieet zijn.

4. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ik heb diezelfde test gehad en toen was ik niet zwanger en ik had ook 11,2 en bij deze waarde kreeg ik de stempel diabeet. Wanneer je zwanger bent zijn ze veel strenger, dus ik begrijp de reactie van de diabetesverpleegkundige echt niet.

Het dieet is inderdaad streng, maar goed vol te houden. In het begin is het puzzelen, maar na een paar weken gaat het eigenlijk vanzelf. Zou in het begin niet te veel snacken of snoepen en je waardes goed in de gaten te houden, blijven ze zonder het snacken en snoepen 2 dagen boven de 7. Dan echt opnieuw aan de bel trekken bij de diabetesverpleegkundige!

Om je eigen brood mee te nemen vind ik persoonlijk overdreven. In het buitenland hebben ze ook brood, toch? Het dieet houd in dat je je koolhydraten moet beperken, dit kan ook met het lokale eten ;) en anders met je gezonde verstand kiezen wat je eet..

Ik zal het topic voor je opzoeken en geniet lekker van je vakantie!!!

5. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Bedankt Medousa! Ik weet het ook niet, maar neem aan dat de diabetesverpleegkundige wel weet waar ze over praat. Ik vond haar verder wel kundig overkomen. Nu paar dagen aan het prikken en ook lage waardes hoor. Mijn man prikt af en toe ook voor de grap, die zit steeds hoger dan ik. :( En hij dieet net zo solidair mee. Dus ik denk dat het inderdaad nog meevalt. Bedankt alvast voor het opzoeken!

Deel Deze Pagina