Hoi, Ik ben nieuw hier, dus hoop dat ik hier goed zit Ik ben 5 weken geleden bevallen van mijn prachtige dochtertje. Het is een heftige bevalling geweest en heb er een flinke knip aan overgehouden. Ik heb hier nog veel last van. Is dit normaal? Weten jullie middeltjes voor snellere genezing vd knip? Soda badje mocht ik alleen in t begin (ivm dat t anders te week werd) Spoelen doe ik nog steeds na elke toiletbeurt. Volgende vraag...... Ik wil graag sex, maar durf niet... Vanaf wanneer is dit mogelijk? Wat zijn jullie ervaringen met sex na een knip? Mijn eind controle moet ik nog krijgen bij de vk. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven Bedankt!
Wij hebben 8 weken na de bevalling voor het eerst gemeenschap gehad. Het duurde 7 weken voordat mijn hechtingen helemaal weg waren. Met bescherming een een middeltje waardoor het een beter glijdt was het nog wat pijnlijk maar wel te doen. Genoten heb ik er niet van maar dat kwam na een paar keer weer. Het is wel nog maaaaanden gevoelig geweest met gemeenschap en ook met een tampon. Ik denk dat dit pas na een maand of 7 weer weg was.
Oke bedankt voor jullie ervaringen! Ik wacht dan nog wel even. Zowiezo eerst me nacontrole bij de verlosk afwachten. Nog 1 vraag... Ik vloei al dik een week niet meer, maar droeg nog steeds dikke verbanden ivm me knip. Moet ik dit blijven dragen of geneest t sneller met alleen een onderbroek aan? Ik heb m zojuist uit gedaan, en t lijkt gevoeliger, klopt dat...? Snachts lucht ik wel altijd door niets aan te hebben, dat lijkt te helpen... Als ik wakker wordt, lijkt t wat minder gevoelig. Ik hoor t wel
Bij mijn oudste heb ik een knip en n scheur gehad. Ik heb na de bevalling 6 weken gevloeid, dus toen sowieso geen seks. Na 8 weken waren we op vakantie en wilde ik het wel graag weer proberen. (ik had lang last omdat een klein stukje van de knip niet wilde helen...) die eerste keer deed het pijn, we zijn toen ook gestopt... Toen pas weer 4 wkn later weer geprobeerd en vanaf toen ging het goed! 3 maanden na de bevalling dus voor het eerst weer fijne seks. Bij onze middelste geen knip, wel alle kanten op gescheurd ivm een handje naast z'n hoofd. Toen hadden we na een wek of 8-9 weer voor het eerst gevreeƫn. En nu, 2,5 week na de bevalling van dw derde vloei ik nog, dus helaas mogen we nog niet...
Zo te horen heb ik dan ontzettend veel geluk gehad. Bij mijn oudste had ik een knip. Toen het werd gehecht en dan voor de helft zonder verdoving deed het pijn. Daarna eigelijk de eerste week wat trekkerig gevoel gehad maar niet pijnlijk. Na 6 weken sex gehad. Natuurlijk deed mijn vriend extra voorzichtig maar ik had totaal geen pijn. Nu ben ik 10 juli bevallen. Was gescheurd en had wat schaafwondjes. Ik kon kiezen. Of wel of niet 1 hechting. Gekozen om het niet te doen. Moest ook met een gaasje met wat olie erop tussen mijn onderste lopen. Verder misschien de eerste 3 dagen last gehad. Maar ook omdat ik bloedverlies zo vies vind. Mijn bloedverlies is nu minimaal en we zijn pas 9 dagen verder.