Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn? Ik heb steeds gezegd dat ik beslist niet weer aan de pil ga tot ik weer zwanger wil worden van de 2e. Omdat ik na de eerste keer stoppen heel lang heel lang geen eisprong heb gevonden en heel onregelmatig ongesteld was. Mijn gynacoloog heeft gezegd dat het onzin is dat de pil daar invloed op heeft. Dat alleen de meeste vrouwen echt vele jaren aan de pil zijn, waardoor ze hun cyclus helemaal niet kennen. En dat dus die onregelmatige cyclus er sowieso zou zijn, wanneer je niet aan de pil was geweest. De regelmatigheid komt juist door de pil. Die beweert dus dat je prima tussentijds aan de pil kunt gaan, om vervolgens weer te stoppen. Hoewel ik niet aan de pil wilde voor de eventuele 2e poging om zwanger te worden, kom ik daar een beetje van terug. Ik vind het zo'n gedoe met een condoom en zo ongezellig... Als het aan mij ligt, gaan we in dec/jan proberen voor een 2e kindje. Maar voor veilige fijne sex is de pil toch fijner. Wat zijn jullie ervaringen? Na het stoppen met de pil weer snel zwanger of duurde het even voor je cyclus weer op orde was?
Mijn cyclus is normaal altijd zo geweest met en zonder pil (Alleen vorige maand even een bloeding gehad). 2006 ben ik gestopt met de pil duurde 2 jaar voor dat ik zwanger was. Werd een miskraam (Feb '08) In aug 08 bleek ik weer zwanger te zijn van mijn zoon dus heb best lang geen pil gebruikt Toen onze zoon geboren (mei '09) was ben ik binnen 4 weken weer aan de pil gegaan. En toen besloten we toch voor een kindje te gaan na veel verdriet.(zie banner). dat was vorig jaar feb en heb nu een pracht van een meid van 5 maand . Ben dus binnen 2 maanden zwanger dat was wel heel erg schrikken. Maar het kan dus wel. Gebruik sterdill 30 (als ik het goed schrijf). Je zou dus aan de pil kunnen maar niet te zwaar of miss een navuring? Condooms doen wij ook niet aan dus ben binnen een week blind begonnen aan de pil Heel veel s6 en hoop dat het snel gaat na dat je weer gestopt bent
Ik ben op m'n 16e aan de pil gegaan, gestopt toen ik 23 was, 2e ronde was het toen raak, bevallen toen ik 24 was (maart 2010). Na de bevalling weer met de pil begonnen, juni 2011 gestopt en wederom was het de 2e ronde raak. Voor de eerste ben ik dus behoorlijk lang aan de pil geweest maar dit heeft geen negatieve invloed gehad op m'n cyclus, bij de tweede net zo. Ik vond de pil de ideale oplossing voor tussendoor, wij houden ook niet zo van dat geklooi met condooms en je kunt er gewoon makkelijk mee stoppen.
Ik heb 3 jaar de pil geslikt, en het duurde bijna een jaar voordat ik weer een normale cyclus had toen ik zwanger wilde worden van onze 1e. Toen was het gelukkig heel snel raak. Ik was, nadat onze oudste was geboren, heel bang dat hetzelfde zou gebeuren. Omdat we snel voor een 2e wilden gaan, hebben we condooms gebruikt, en toen mijn cyclus weer begon ben ik zelf bij gaan houden wanneer mijn eisprong was en wanneer we dus aan de condooms moesten en wanneer niet. Na 8 maanden wilden we graag voor een 2e gaan en was het in 1x raak. Je geeft aan dat je ook al vrij snel weer voor een 2e wilt, ik zou persoonlijk dan die tijd even overbruggen en niet voor de pil kiezen. Volgens mij ontregelt dat de boel toch bij heel wat vrouwen.
Voordat ik zwanger werd van de oudste, heb ik 14 jaar de pil geslikt. Ronde 4 zwanger en ben bevallen kort voor mn 35e verjaardag. Daarna eerst Cerazette (ivm BV) geslikt en weer even op de Microgynon 30. Wederom ronde 4 zwanger en kort voor mn 37e bevallen. Weer Cerazette ivm BV, afgelopen december weer Microgynon, maar door slordigheid.... direct zwanger in januari/februari. Helaas hebben we deze zwangerschap moeten afbreken ivm trisomie 18 bij ons zoontje. Oh ja, en ik was voor de pil nooit echt heel erg regelmatig ongesteld.
ik ben ook beide keren niet weer aan de pil gegaan... we hebben het dus in de tussentijd met condoom (of soms zonder hihi) gedaan... we wisten toch al dat we graag een tweede of daarna derde kindje wilden en als die eerder zou komen dan gepland omdat wij niet de zin hadden om een condoom te pakken, dan was het helemaal welkom geweest en geen probleem. ik heb wel volledige bv gegeven de eerste maanden, dus mijn cyclus kwam ook pas later op gang, bij de eerste na 8 maanden, bij de tweede na 9 maanden. na de eerste zijn we met 11 maanden er weer voor gegaan en na de tweede met een jaar, dus heel veel tijd ertussen had ik niet...
bij de 1e in de 2e ronde raak na 4 jaar pil gebruik bij de 2e 5e ronde raak na 1 jaar pil gebruik. Bij de tweede waren we ook niet echt serieus bezig met wanneer we moesten klussen het kwam ervan of niet.
Hier duurde het een jaar voor ik zwanger werd van dochterlief. Omdat we graag tzt nog een tweede kindje wilden ben ik na de bevalling niet meer aan de pil begonnen. Heerlijk om even geen hormonen in mn lijf te hebben en later ook niet meer te hoeven ontpillen! Alleen beviel het condoom ons niet zo, met als resultaat dat ik na 10 maanden ontdekte weer zwanger te zijn. Na 1x onveilige seks... Was niet helemaal de bedoeling, maar ach, die tweede was harstikke welkom. Maar dat maakt wel dat ik die rubbers nu dus Ʃcht niet meer aan durf! Gewoon omdat ik het wel mooi vind zo en er wat mij betreft geen derde kindje komt. Dus nu ga ik op zeker en laat een spiraaltje plaatsen.
Toen ik stopte met de pil duurde het best lang voordat mijn cyclus normaal was. Dus ja ik zit nu idd ook te twijfelen of ik er weer aan begin. Ik moet er nog niet aan denken om een tweede te krijgen, maar ik doe de deur ook nog niet dicht. ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden, maar ja had de pil nog niet in huis. Die moet je toch de eerste dag van je ongesteldheid weer gaan slikken?
Ik ben tussentijds niet aan de pil gegaan, vooral omdat de meeste pillen niet samengaan met BV, en ik weinig vertrouwen had in de lichte pillen waarmee het wel zou kunnen (vroeger vaak last van doorbraakbloedingen gehad). Bovendien hield ik er serieus rekening mee dat ik nog een tweede kindje zou willen, en dat ik m'n lijf het liefste puur natuur wilde houden om dat te vergemakkelijken. Tussen de twee zwangerschappen in hebben we condooms gebruikt. Overigens was ik na het stoppen met de pil voor de 1e (ruim 8 jaar geslikt, misschien nog wel langer) direct heel regelmatig met 27-28 dagen. Na de bevalling was het wat minder; cyclus na de eerste menstruatie duurde 42 dagen, daarna 28 tot 35 dagen. Ben gestopt met BV toen oudste 1 was, en een maand later hebben we de condooms weggelaten. Nog een maand later was de jongste onderweg.
Ik had exact dezelfde beweegredenen om niet opnieuw aan de pil te gaan. Normaal gesproken voel ik mijn eisprong redelijk nauwkeurig en mijn man en hebben rekening gehouden met die dagen. Maar goed....zie het resultaat onder mijn banner!
@ Kitty, oeps! Haha, gefeliciteerd! Ik zou niet voor de pil kiezen als ik nog een tweede kindje zou willen. Heb je al enig idee wanneer je voor een tweede kindje wil gaan? Misschien dat een koperen spiraal een optie is? Deze heeft geen invloed op je cyclus, en direct na het verwijderen ervan kan je zwanger worden. Ik heb jaren een koperen spiraal gehad, en een maand na verwijderen was ik zwanger!
hier ook niet aan de pil. al die hormonen doen mij geen goed. ik werd er gewoon depri van en angstig. nadat ik gestopt was met de pil, voelde ik me stukken beter (geestelijk) en na een jaar was ik zwanger. nu gebruiken we condooms en ik temperatuur om mijn cyclus inzichtelijk te houden. dus als niet vruchtbaar ben lekker de condooms in de kast laten liggen! Verder let ik ook op mijn lijf (vruchtbaar slijm) al die dingen samen noemen ze volgens mij natural family planning ofzo.... maar geen hormonen in tabletjes voor mij! Voel ik me veel gelukkiger bij! Maar ik moet er wel bijzeggen dat we een tweede willen, dus mocht ik toch zwanger worden is dat helemaal welkom hoor! Ik denk zelf dat als wij echt geen kindjes meer 'willen' en we ons compleet voelen ik mijn man eens lief aan zou kijken om een knipje te zetten....
Ik ben ook niet meer aan de pil gegaan. Ik weet zeker dat ik voor ik aan de pil ging regelmatige cyclussen had en na de pil was er geen pijl meer op te trekken. Heb 10 jaar de pil geslikt. En sinds ik in september weer voor het eerst ongesteld werd waren ze en zijn ze super regelmatig! Maar door het herstel van mijn onderkantje en de troubels met de kleine de eerste maanden is het er niet echt veel van gekomen. We hebben tot ze een maand of 8 was toch wel condooms gebruikt. Nu niks meer en gelukkig neemt de frequentie ook weer toe. Wil eigenlijk wel weer eerst een fijn seksleven voor ik weer zwanger raak en er misscihien een aantal maanden weer niks gebeurt. Ik moest er niet aan denken toen en dan vond ik zo sneu.....
Hier tussen 1 en 2 niet meer aan de pil geweest, eerste tijd condooms maar dan zijn we vrij snel mee gestopt. We hadden zo iets van we zien wel! Ik voelde ook goed mijn eisprong...dus dat scheelde! Toen we echt voor nummer 2 gingen was ik de eerst ronde zwanger.
Ik zou voor de ring gaan! Mijn zus gebruikt deze, en ze vergeet hem wel eens in te doen en dan heeft ze gelijk haar cyclus weer terug. Je kan ook een lichtere pil krijgen voor dat half jaartje!
Hier ook niet aan de pil geweest. Condooms op de vruchtbare dagen en daar buiten om zonder. Toen we voor een 2e gingen ook gelijk zwanger. Voor straks ben ik er nog niet over uit, in eerste instantie maar met condooms.
ik mocht vanwege een keizersnee 6 tot 12 maanden niet zwanger worden. We hebben 1 maand de pil geprobeerd en toen een maand geen sex gehad ivm droogheid door de pil. Toen dus maar weer condooms in vruchtbare dagen en verder zonder condooms. Rond de 9 maanden vonden we het wel genoeg en wilden we graag een 2e. Was direct zwanger, kreeg een MK, toen 1 maand en daarna weer zwanger. Nu is 't een stukje lastiger omdat we het ws bij 2 kids willen laten, ik niet goed reageer op de pil, ik geen spiraal wil wegens principiƫle redenen en manlief niet blij is met condooms. Maar we willen pas een knoop/knip als we het 200% zeker weten, bv over een jaar ofzo.
Ik ben net bevallen van de eerste, maar wist al heel snel na het stoppen met de pil, dat ik daar niet meer aan ga beginnen. Voel me 10x beter zonder pil.