Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Op 23 maart werd ik voor 't eerst sinds de geboorte van mijn dochter (nu 11 mnd.) ongesteld. Ik had altijd (voor mijn beide zwangerschappen en ertussenin) een cyclus van 35 dagen. Ik ben er vanuit gegaan dat mijn eisprong nu tussen de 2 en 3 weken na mijn ongesteldheid zou zijn. We hebben toen wel seks gehad, maar voorbehoedsmiddelen gebruikt. Vorige week hebben we het echter onbeschermd gedaan (in mijn berekening een dag voordat ik ongesteld moest worden). Ik ben echter nog steeds niet ongesteld. Gisteren dacht ik even dat het erdoor kwam, maar het was een beetje bruinverlies dat nu weer over is. Heb een zwangerschapstest gedaan, die negatief aangeeft. Ik denk nu dat mijn cyclus misschien langer is en dat mijn ongesteldheid nog zal moeten komen. Maar als mijn ongesteldheid pas over een week hoort te komen, had ik dus vorige week (tijdens de onbeschermde seks) misschien wel mijn eisprong! En kan het bruinverlies misschien een innestelingsbloeding zijn. Ik ben dus OF overtijd en zwanger (maar dan zou de test positief moeten aangeven), OF ik moet nog niet ongesteld worden. Maar dan heb ik dus misschien wel onbeschermde seks gehad TIJDENS de eisprong en zou ik volgende week kunnen testen. Of... ik weet het dus niet, wat denken jullie??
Cupcake, je kan nog onregelmatig zijn als het je eerste keer na de bevalling was. Beetje onvoorzichtig dus om er vanuit te gaan dat je na +- 35 dagen weer ongi ging worden.... maargoed daar heb je niks aan. Ik zou er vanuit gaan dat de nega test klopt omdat je maar 1x onveilig hebt gevreeën en dat een week geleden is. Als dat idd rond je eisprong was kun je over een week testen. Als je nog niet ongi bent voor die tijd natuurlijk Succes en sterkte met afwachten.
Ik zou twee weken na de onbeschermde sex testen. Aangenomen dat je eisprong toen was zou je na 2 weken positief kunnen testen. Maar test voor de zekerheid 3 weken na eisprong weer. Als er dan nog negatief staat is er niets gebeurd! Ik had dit ook na de geboorte van mijn dochter. De onregelmatige cyclus dan. Het heeft 3 jaar geduurd voor de oude regelmaat van 28 dagen weer terugkwam! Dus volgende cyclussen kunnen ook opeens langer zijn dan verwacht. Als jullie (nog) geen tweede willen zouden jullie dus voor de zekerheid altijd anticonceptie moeten gebruiken. Liefs!
Hey meiden, bedankt voor de reacties. Ik weet dat het een beetje onvoorzichtig was... ik heb er eigenlijk niet goed bij stil gestaan omdat mijn cyclus altijd heel regelmatig geweest is. Maar dat kan nu natuurlijk best anders zijn... dom hè. Ongesteld ben ik nog steeds niet. Als ik echt van mijn 'normale' cyclus uitga ben ik nu zes dagen overtijd, maar dit zal w.s. wel niet kloppen omdat de test ook negatief aangaf. Ik word dus hoogstwaarschijnlijk later ongesteld, wat ook betekent dat mijn eisprong later was... wat dus weer betekent dat ik nu zwanger kan zijn. Maar hoe zit dat met bruinverlies, kan dat een innestelingsbloeding zijn denken jullie?
Zou kunnen. Of een opstartprobleempje Misschien moet je lichaam weer even bedenken hoe dat ook al weer ging: ongesteld worden Geen idee. Ik zou 2 weken na de onbeschermde sex testen en voor de zekerheid ook 3. Dan weet je het helemaal zeker! Heel veel succes! Laat je nog even weten hoe het afloopt? Liefs, Janneke
Bruinverlies kan een innesteling zijn, maar kan ook gewoon oude troep zijn die er nu uitgewerkt wordt. Je geeft BV neem ik aan, omdat je zo laat pas ongesteld weer bent geworden? Dan kan je cyclus nog tijden onregelmatig zin, hier heb ik 'm toen na een jaar zeer onregelmatige cycli op regel geholpen met visoliecapsules... Wat betreft de test: als je 3 weken na de onbeschermde seks nog negatief test, is het wel vrij zeker dat je echt niet zwanger bent. Tot die tijd blijft het afwachten, omdat een innesteling tot wel 2 weken kan duren!
Ik was ook na mijn bevalling 2x op 21 dagen ongesteld en de derde keer pas op 34 dagen .. vele tests gedaan (allemaal negatief)! Gewoon mijn cylcus die in de war was!
Heyyy meiden, nou, ik ben gisteren eindelijk ongesteld geworden. Ben wel een beetje geschrokken van mezelf. Beetje stomme actie om er vanuit te gaan dat ik meteen weer een cyclus van 35 dagen zou hebben. En een beetje tricky als ik bedenk dat mijn eisprong dus net voorbij was op het moment dat we het onbeschermd deden. Vooral omdat ik drie keer (tussen mijn zoon en dochter heb ik een mk gehad) meteen in de eerste ronde zwanger was! Maar als ik nu zwanger was geworden was het hoe dan ook welkom geweest hoor... het was alleen niet de bedoeling, mijn dochter is nog geen één. Bedankt voor alle reacties. Oh ja en ik geef inderdaad borstvoeding.
Thx meiden! En ja ik kan de bv nog niet missen hoor! Heb mijn zoon 15 mnd. gevoed en mijn dochter nu 11 mnd., ben heel benieuwd hoe lang ze het nog wil. Bedankt voor de reacties en ik ben gelijk aan de pil gegaan (Cerazette), dit overkomt me niet nog eens.