De hele dag door heel veel afscheiding en een branderige, pijnlijke vagina en schaamlippen. Ik word er nu echt helemaal mesjogge van! Van de gynaecoloog kreeg ik Daktarin zalf voorgeschreven, wat ik zowel aan de buitenkant als binnenin de vagina moest smeren. Nou...het helpt dus niet Toen de capsules voorgeschreven gekregen i.c.m. DaktaCort. Kreeg ik bij de apotheek te horen dat ze nergens op voorraad zijn i.v.m. een nationaal tekort (stond ik ook van te kijken) en dat m'n recept omgezet was naar Canesten. En laat ik die nou niet durven inbrengen. In het verleden wel eens gebruikt, met bloedingen tot gevolg. Gezien mijn geschiedenis, huiver ik daar extreem voor. Heb ik nog andere opties? Multi-Gyn misschien? Iemand daar ervaring mee? Kan ik dat veilig gebruiken? Ik moet vrijdag naar de gynaecoloog, maar ik weet nu even niet waar ik het moet zoeken. Het brandt en jeukt zo!
Hier van de huisarts Floconazol 150 mg tablatuur om te slikken voorgeschreven gekregen.dit mag in de zwangerschap 1malig. Canasten kan ik ook niet tegen en idd dat medicijn tekort... Dat heeft heel goed geholpen hier.
Nee die kreeg ik niet mee van de apotheek. Ze mogen ze schijnbaar niet aan zwangeren geven vanwege het mogelijk beschadigen van de baarmoedermond tijdens het inbrengen. Moet de zalf met een vinger aan de binnenkant smeren.
Je zou ook sudocreme kunnen proberen, aan de buitenkant dan wel. dit heb ik ook een keer gedaan op advies van de huisarts en was er zo vanaf en anders is de tip van fluconazol een goede. Hopelijk ben je er snel van af!
Vreemd. Zowel huisarts als gyn zeiden mij dat ik daar absoluut moest doen, want dat het anders niet helpt.
Die cremes hielpen bij mij ook niet. Misschien huisarts even bellen en vertellen van je probleem met het voorgeschreven middel? misschien dat zij nog een alternatief hebben.
Ik heb de inbrenghulzen ook mogen (moeten) gebruiken in de zwangerschap. Wel was het advies het de hulzen net iets minder diep in te brengen dan normaal.
Idd, hier hetzelfde. Als het inwendig zit, maar je daar niet behandelt, vlamt het telkens weer op. Ik zou dus even informeren bij je huisarts of je creme met inbrenghuls mag gebruiken.
Ik gebruik ook multi-gyn.. heel fijn vind ik.. Ben altijd al vrij gevoelig "down under" maar nu vaak last van een zurige licht. Van mijn gyn is dit t enige wat ik mag gebruiken..
Ik heb multi gyn gebruikt. Werkt super! Overigens daarnaast daktarin op de schaamlippen gesmeerd. Ben er helemaal vanaf!
Heb je candida? Ik had dit dus een aantal weken geleden en kreeg ook geen inbreng "pil" want die was op. Ik kreeg een pil voor oraal gebruik. Eenmalig. Daarna nergens last meer van gehad.
Het is op kweek gezet en inderdaad nog steeds een schimmelinfectie/candida. Nu heb ik wel de Daktarin met applicators. Maar de apotheek deed er heel moeilijk over... Die Fluconazol werkt inderdaad altijd heel goed, maar die mag ik echt niet doen van de gynaecoloog
Bij mij werkte de crème ook niet voldoende , ik neem er probiotica naast , weekje de hoogste dosering , daarna gewone dosering. Goed tegen schimmel , en ook voor evt darmkrampjes voor de kleine straks !
Rare vraag misschien, maar is het normaal dat de Gyno-Daktarin de afscheiding eerst verergert voordat het beter wordt? Ben er gisteren pas mee begonnen (omdat ik toch een schijterd bleek die, die applicators er niet in durfde te doen ), maar vandaag heb ik echt een waterval aan afscheiding
Ik heb vandaag weer een kuur opgehaald bij de apotheek Het is nog steeds niet over. Word er nu wel knettergek van hoor :x Heb naast Gyno-Daktarin zalf nu ook een Fluconazol tablet voorgeschreven gekregen, maar ik huiver er toch voor. De apotheker zei dat het eigenlijk niet mag tijdens de zwangerschap en als ik Google kom ik ook niet echt fijne verhalen tegen