Dag dames, Even jullie mening vragen: Gisteren vond ik in mijn inlegkruisje wat bruinige afscheiding. Dus ik Verloskundige gebeld want dacht hey das bloed en bloed das niet goed. Zij maakte zich niet al te druk maar gaf aan dat als het weer gebeurd ik even moest bellen. Afijn, vandaag een beetje het gevoel dat ik veel afscheiding had dus ik naar de wc om het weg te vegen is het weer rood oranje bruinig. Ik weer de verloskundige gebeld, die gaf aan dat ik mijn urine moest laten checken om blaasontsteking uit te sluiten. Non piest in een potje en fietst naar de huisarts om het te laten checken, daar geeft de assistente aan dat ze het maar vreemd vind dat ik voor de genoemde klachten moet laten controleren op een blaasontsteking. Ze bekijkt het wel en zet het op kweek maar ik moet wel een afspraak maken bij de verloskundige. Dus ik de verloskundige weer gebeld, en die was niet erg duidelijk, alleen dat ik nu weer wel er mee rond mag blijven lopen en dat mijn afspraak volgende week dinsdag wel vroeg genoeg is. Toch klonk ze bij het telefoontje vanmorgen wat bezorgd. Ik snap er nu niks meer van..... Moet ik me nou zorgen maken of niet? Het maakt met eigenlijk geen drol uit wie er gelijk heeft als ik maar weet dat ik en mijn kind niet in gevaar zijn.. Maar dat weet ik dus niet. Iemand ook een dergelijke afscheiding gehad? Wat was jou advies?
Idd een beetje gek da ze er zo laks mee omgaat? Waarom niet even nakijken of dat jemeven voor je eigen gevoel een echo krijgt...of ctg?
De vk moet gewoon naar JOU luisteren . Ookal is er grote kans dat het niks is de vk is er ook om je gerust te stellen dus ik vind dat je langs moet komen voor je gevoel en voor de zekerheid ! Je bmm is zo doorbloed dat het wel vaker voorkomt , maar jij bent ongerust en daar is de vk toch voor . Vind het belachelijk .
Ik kan je alleen zeggen dat ik ook wat bruinige en felgele afscheiding heb gehad en ook urine in een felgele of oranje kleur en de verloskundige heeft gezegd dat dit normaal is en dat het te maken hebt dat je lichaam meer afvalstoffen te verwerken heeft. Zolang ik niet heel vaak naar de wc hoef of extreme aandrang voel of een branderig gevoel heb hoefde ik me geen zorgen te maken. Ik zou als ik jou was wel om duidelijkheid vragen zodat je weet waar je aan toe bent!
Je kan bloedingen krijgen bijv door een hematoom. Het hoeft niet perse een miskraam te betekenen. Ik denk dat de verloskundige af wil wachten of het echt doorzet, met andere woorden je maar blijft vloeien. Ik vind het jammer dat ze zo warrig naar je toe is. Dit helpt niet echt de situatie. Probeer toch te ontspannen
Ik denk dat ik morgen gewoon weer even bel, we hebben verschillende verloskundigen in de praktijk en dit was niet degene die ik normaal heb. Ik weet nou ook niet echt wat ik er aan heb zeg maar. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Als je meer duidelijkheid wilt, wat ik wel zou willen, dan zou ik toch weer ff bellen naar de VK en duidelijk zeggen dat je je niet echt geholpen voelt. Onzekerheid is niks hoor meid! Het is inderdaad jouw lijf en jullie kindje waar het hier om gaat! Zij hoort naar jou te luisteren en niet andersom. Sterkte en succes!
Ja ik ben het ook wel eens met FBdB Dan voel jeje beter, heb je minder stress en is ales duidelijker voor je. Ik zou dat in jou geval ook doen.Het is voor jou en de baby belangrijk dat jij je goed voelt
ik zou gewoon nu bellen en duidelijkheid vragen,en anders gewoon de huisartsen post bellen.die kunnen je ook helpen.waarschijnlijk is het niks maar al sje zo de nacht in moet slaapje niet en dat is zeker niet goed succes
ik zou morgen zeker weer bellen (en hopen dat je een ander hebt) want hier is bloedverlies altijd een reden om te bellen. Het klinkt mij eerlijk gezegd ook allemaal wat laks hoe ze ermee omgaan.
Thnx ladies, ik bel morgen even met de hoop dat er een ander zit. Mijn vaste zeg maar. Ik heb al even geluisterd met de doppler en ik voel haar goed bewegen, en laatste twee toilet bezoekjes was t inlegkruisje wel schoon dus vertrouw het voor vannacht wel. Maar morgen bel ik wel weer!
Hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid, zeg ook dat je je ongerust maakt. Overigens wordt afgeraden inlegkruisjes te dragen en verandering van afscheiding zou ook op een schimmelinfectie kunnen duiden?
Met bloedverlies kreeg ik vorige zwangerschap altijd direct een echo en verder in de zwangerschap (wanneer de grens van 24 weken voorbij was) wilden ze me zelfs in het ziekenhuis houden tot ik 24 uur bloedvrij was. Ik zou bellen hoor om de oorzaak te bekijken van het bloedverlies!
Ik draag wel inlegkruisjes, want anders moet ik echt om het uur een nieuwe onderbroek pakken helaas. Wel geur, kleur en parfum vrij Ik heb nog even gebeld en kreeg mijn normale verloskundige aan de lijn. Ze gaf aan omdat het geen helder bloed is zij het niet nodig vind om nu gelijk een afspraak te maken. Wel moet ik bij verminderd voelen van de kleine, echt bloedverlies of iets anders weer meteen bellen en dan komen ze langs om het te controleren. Als er ooit een andere keer komt neem ik wel een andere praktijk, dit is toch wat te vaag. Bedankt voor het meeleven en meedenken! Wel heel fijn zo een plekje waar je steun kan vinden