Ik kan niet slapen, wordt nu echt gek van de tintelingen in mijn rechterhand. Ik heb er behoorlijk vocht in en wordt er steeds wakker van 's nachts. Het lijkt wel alsof mijn hele rechterhand slaapt, bah! Hebben jullie hier ook last van?
Yep is waarschijnlijk Carpale Tunnelsyndroom, wat je kan proberen is om van die skeelerhandschoentjes aan te doen. Er zijn ook speciale braces voor, maar die zijn harstikke duur en voor die paar wkn werken die skeelerhandschoentjes goed genoeg. En veel water drinken is ook goed om het overtollig vocht af te voeren. Succes!
IK heb dit ook bij beide handen. Ik lig 's nachts wel eens met mijn handen boven de dekens te wapperen en de vingers flink te bewegen dan is het voor even over en kan ik weer verder slapen. Zal na de zwangerschap vanzelf wel weer over gaan.
Helaas gaat het niet altijd vanzelf over na de zwangerschap. Mijn nicht en 1 van de april 2010 mama's zijn er na de zwangerschap uiteindelijk aan geopereerd...
Pfff vreselijk irritant ja!! Dit vond ik wel het ergste kwaaltje van mn vorige zwangerschap!! Had het vanaf 34 weken tot 2/3 maanden na de bevalling! Bah! Kon op het laatst niks meer vastpakken met mn rechterhand,zo'n vreselijk slapend gevoel en tintelingen! Heb idd ook een skeelerhandschoen gebruikt 's nachts maar hielp ook niet echt helaas! NU voel ik het heel soms nog bijvoorbeeld als ik iets aan het naaien ben komt het na een tijdje weer ! Sterkte ermee!!
Het is mega irritant! Ik had t ook verschrikkelijk vanaf 30 weken. Alsof ik niet al slecht genoeg sliep. Ik had t ook overdag trouwens. Maar t was vrijwel meteen na de bevalling verdwenen. Sterkte nog even.
Hey hier heb ik ook last van ook als ik overdag met me hand onder me hoofd zit ofzo...een soort slaapgevoel... me ringen pas ik ook niet meer dus me handen zijn ook aardig dik slapen wat zou ik toch zo graag een keer lekker een nachtje door slapen
Ik heb het ook rond week 28 gehad. Bij mij was het idd het Carpaal Tunnelsyndroom, vooral in je duim wijs en middelvinger heb je dan geen of tintelend gevoel. Ik had het de hele dag door. Ik heb bij de ha een spuit prednison in mijn pols gekregen en ben er zo na 3 weken vanaf gekomen. Hij heeft dit iom de gynecaloog gedaan en kon geen kwaad voor de kleine. Ook heb ik een brace laten maken bij de fysio,om je hand 's nachts recht te houden.