Clamydia en zwanger worden..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Woezeltje22, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezeltje22

Woezeltje22 Actief lid

18 nov 2008
    110
    0
    0
    Hoi,

Ik en mijn man hebben chlamydia gehad, zijn hiervoor behandeld zo'n 8-9 maanden geleden..
    Waarschijnlijk heb ik dit 'meegenomen' uit een eerdere relatie :(
    Ik had toen altijd pijn bij het vrijen maar nooit naar de huisarts gegaan hiervoor.
    Dacht nooit van ik zal me eens laten controleren.

Nu is mijn vraag, zou ik 'zomaar' mij kunnen laten controleren op verklevingen? En dan natuurlijk over de clamydia praten...
    Mijn man en ik zijn best bang dat het niet zou kunnen lukken, al zijn we nu (pas, zeggen ze dan) 7 rondes bezig.

We zijn bang dat er een link ligt tussen het nog niet zwanger zijn en de clamydia.
    Nu is mijn man in juli dit jaar geopereerd aan varicocele (spataderen in zijn balzak) maar nooit een zaadtest gehad :(

Zou hij ook een zaadtest mogen/kunnen krijgen?
    En ik dus op controle voor mijn eileiders?

Een hoop vragen, waar ik hopelijk antwoord op mag/kan krijgen.

Groetjes Woezeltje22

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Woezeltje,

ik dnek dat ze jullie, ondanks de SOA die jullie gehad hebben, nog te jong zijn voor dit soort onderzoeken en jullie zijn inderdaad 'pas' 7 rondes bezig. Als de Chlamydia goed behandeld is, is de kans op verklevingen of littekenweefsel klein. Wanneer een SOA als chlamydia een heel aantal jaar niet behandeld is, bestaat de kans dat je er verminderd vruchtbaar van bent. Je bent nog jong, dus ik zou me zeker niet direct zorgen maken hoor. Ik snap jullie wel, maar ik dnek dat de huisarts en de gyn zullen zeggen dat ze, voordat ze onderzoeken in zouden gaan zetten, jullie nog maar eens een half jaar moeten proberen, want een actieve kinderwens 12 maanden is eigenlijk niet echt vreemd. Langer dan een jaar kan wel een reden zijn om je door te laten verwijzen, maar ik denk dat jullie toch echt nog even geduld moeten hebben. Ik duim met jullie mee!

Groetjes Brigitte

3. Woezeltje22

Woezeltje22 Actief lid

18 nov 2008
    110
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je antwoord.
    Maar mijn man is een stuk ouder hoor ;)
    Die is namelijk 34.
    Dus die is niet zo 'jong' meer wat je zegt ;)
    Ik snap je verhaal heel goed, omdat we nog geen jaar bezig zijn.
    De chlamydia is eigenlijk 'op komen zetten' door het traceren van een schimmelinfectie. We zijn toen door gaan testen.
    Waarschijnlijk heb ik hier dus 5 jaar mee gelopen, en maak mij hier dus zorgen om.

Mijn man heeft dus eigenlijk zijn hele leven met varicocele rondegelopen..
    En dit jaar pas aan behandeld.

Ik bedankt je voor je antwoord.
    Zal wel even zien hoe of wat, misschien dat ik de gyn wel even bel (hier ben ik namelijk onder behandeling geweest eerder dit jaar om groen licht te krijgen)

Groeten Woezeltje

Deel Deze Pagina