Hele sterke buikspieren; voordeel of nadeel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Timiris, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Dag dametjes!

Ik heb hele sterke buikspieren van mijzelf,zonder dat ik train.
    Bij onderzoeken bij de vk zegt ze me altijd dat de kleine zo moeilijk te vinden is omdat mijn buikspieren zo sterk zijn.
    Ik heb dit zelf nooit in de gaten gehad,ik weet niet beter...
    Tot de laatste 2 weken,ik begin aardig te groeien en heb voortdurend het gevoel alsof ik 100 sit-ups heb gedaan :(
    Ik heb echt spierpijn in m'n buik zeg maar.
    Ik vroeg me dus af...is het wel zo'n voordeel dat ik zulke harde buikspieren heb?
    Velen zeggen dat ik na de geboorte van ons kleine waarschijnlijk meteen weer in vorm ben,omdat mijn buikspieren dan meteen weer strak trekken.
    Dat lijkt me een voordeel,maar om nog 4 en een halve maand met spierpijn rond te lopen... :)
    En heeft de kleine er geen last van dat mijn buik niet zo hard meerekt?

Dus....wie...voor de gespierden onder ons,heeft ook zoiets -gehad- ?

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Zelf ben ik niet zo mega gespierd, maar een collega van mij wel.
    Zij heeft vorig jaar haar beeb gekregen. Bij haar zag je ook geen buik en het beetje buik dat ze op een gegeven moment had, was echt klein terwijl ze toen al bijna acht maanden zwanger was!
    Ik moet zeggen toen ze terugkwam van verlof was ze echt superslank weer. Maar wat jij zegt had zij ook, enorme pijn in haar buik gedurende de zwangerschap. Dat is dan weer een keerzijde.

Ik weet niet of haar kleine er last van heeft gehad. Het is gewoon een gezonde meid en was echt niet een ontzettende kleine baby ofzo.

Groetjes Senseemillia

3. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

29 jun 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi daar,

Bij mijn vorige zwangerschap zei de verloskundige ook steeds dat ik sterke buikspieren had. Ze kon inderdaad moeilijk voelen hoe de baby lag enzo. Ook vroeg ze of ik ze fanatiek trainde...

Nou dat doe ik helemaal niet, ben niet zo sportief hoor.

Maar ik heb er verder geen last van gehad, maar droeg wel heel erg in de ronte (had geen echte puntbuik). Bij mij was alles dik geworden.

Met de bevalling heb ook geen andere dingen meegemaakt dan bij vrouwen met minder sterke buikspieren hoor..

Nu ben ik zwanger van de tweede en kan nu al een broek niet meer dicht krijgen, daar had ik bij de eerste dus geen last van. Misschien wel omdat ik er nu meer mee bezig bent hoor. Dat is het tot nu toe het enige verschil.

Succes ermee!

4. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

29 jun 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    oja,

zelfs na de bevalling zei de kraamhulp..."Jeetje ik kan bij jou haast je baarmoeder niet voelen, zeker altijd je buikspieren getraind?"

Raar he, maar ja. Je doet er niets aan..

Groetjes

PS: ik heb geen spierpijn gehad trouwens, voel het nu wel soms wat trekken

5. Powergirlie

Powergirlie Actief lid

26 jan 2006
    104
    0
    0
    Ook ik heb sterke buikspieren.
    bij mij voelt mijn buik dag en nacht hard aan.
    De VK moet ook erg hard duwen om te kunnen voelen heo het kindje ligt.
    Ik zelf zou graag eens een ontspannen gevoel willen in mijn buik.
    Nu voelt het de hele dag gespannen en hard, net of ik inderdaad buikspieren aan het trainen ben.

6. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik heb ook sterke buikspieren (zegt de vk) maar heb verder nergens last van. Moet wel zeggen dat mijn buik heel geleidelijk gegroeid is, dat scheelt. De vk had eerst wel veel moeite om de baby te voelen.
    Ik heb wel een behoorlijk grote buik. Ondanks de buikspieren draag ik namelijk erg naar voren. Misschien scheelt het of je meer of minder schuine buikspieren hebt? Het lijkt me wel dat na de bevalling de boel dan weer wat sneller strak trekt.

7. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik heb 8 jaar gesport en heb ook redelijk sterke buikspieren.
    De vk kan mijn baby ook nooit voelen dus ik heb tot nu toe bijna elke keer een echo gehad!
    Iedereen zegt ook dat ze mn buik heel mooi vinden, maar of dat aan die buikspieren ligt?
    Ik hoop alleen nog dat het een voordeel is en dat daardoor mn buik straks ook weer snel in vorm is...

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik herken dit wel: ook ik heb behoorlijk sterke buikspieren. Daardoor blijft mijn zwangerschap volgens mij wel mooi aan de voorkant en wordt het echt een mooie ronde zwangerschapsbuik.

Wel heb ik veel last van een trekkerig en gespannen gevoel in mijn buikspieren, met name aan de aanhechting onder mijn ribben en aan de zijkant. Ik voel het ook altijd als er weer een groeispurt aankomt, want dan neemt de druk op mijn buikspieren weer toe. En mijn baarmoeder reageert op de spanning in mijn buikspieren, ik heb daardoor regelmatig harde buiken.

Ik weet niet of het tijdens en na de bevalling een voordeel of een nadeel is, maar dat merken we snel genoeg.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina