vanmorgen op controle geweest bij de VK bloeddruk was vanmorgen 105/60 ( heel de zwangerschap rond de 100/60 of 105/60 wel moest ik naar de gyn voor een CTG ivm baby minder voelen de gyn heeft mijn bloeddruk weer gemeten ( 1,5 uur verschil ) en daar was net mijn bloeddruk 130/75 dat is veel hoger dan mijn gemiddelde en ook veel hoger dan vanmorgen dus ik zag net thuis ook wat sterretjes en vlekken zou mijn VK er vanmorgen langs gemeten hebben?????
Als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Zelf kan mijn bloeddruk wisselen van 60 onderdruk naar 90 onderdruk en daarna weer dalen naar 65 onderdruk in 15 minuten tijd. Was volgens de gyn bij mij niet erg (al zegt dat niets over jou). Wel ben ik op dat soort momenten knap beroerd.
Als je vk met een handmatige bloeddrukmeter meet, en je gyn met een digitale/elektronische, dan is zo'n verschil niet ongebruikelijk en hoeft niets te betekenen. Sterretjes zien lijkt mij echter iets om wel even voor te bellen.
ze hebben beide met een handmatige gemeten. Nou zat ik te denken, misschien spanning van de CTG...was er ook niet op voorbereid, moest meteen vanuit de VK door Heb nu na het sterretjes zien wel wat hoofdpijn. Heb er ook niet zo'n beste nacht opzitten...maar 3 uur geslapen, dus misschien moet ik even gaan slapen en kijken hoe ik me dan voel...dan kan ik eventueel de VK met het avondspreekuur nog bellen
spanning kan zéker bijdragen aan een verhoogde bloeddruk. er bestaat ook zoiets als 'wittejassenhypertensie': sommige mensen krijgen acuut een hoge bloeddruk als ze een dokter zien. hopelijk voel je je straks beter, en anders wel vanavond even bellen met je vk. je bent al zo'n eind gekomen, dan moet je niet op het eind nog even ziek gaan worden!
euhm....ben heel de zwangerschap nog niet niet ziek geweest maar snap wat je bedoeld....op zw.verg. zit ik echt niet te wachten niet dat ik overigens zelf het idee had dat ik zoveel spanning had...was best relaxed tijdens de CTG eigenlijk...normaal voel ik bij dat soort spanning mn hart in mn keel maar had daar helemaal geen last van vond wel mn pols hoog bij de CTG ( 100 gemiddeld )
Kans is erg groot dat het door de spanning kwam, maar ik denk dat het wel verstandig is de vk hierover in te lichten en misschien vandaag en morgen nog eens je bloeddruk te laten controleren. Ik ben bloeddonor en heb daar ook altijd een hoge hartslag + bloeddruk, terwijl ik me dan helemaal niet gespannen voel. Is echt een soort 'wittejassenhypertensie' inderdaad. Vaak controleren ze me daar ook nog eens wanneer ik weer weg ga, en is 't al gezakt.
Ik heb ze toch maar even op spoednr gebeld. Anders kruip ik toch niet met wwn fijn gevoel mn bed in. Volgens vk echt door spanning en inspanning van het naar ziekenhuis rijden en ctg. Ga nu dus even lekker slapen...heb een pcm gepakt en hopelijk voel ik me straks wat beter