Hallo! Ik heb de afgelopen week veel last van mijn buik - onder rechts in mijn buik. Het voelt alsof er een spiertje niet helemaal lekker zit. In het begin van mijn zwangerschap heb ik hier ook wel last van gehad (met mijn rechterbeen optillen) maar toen dacht ik bandenpijn en toen het begin vorige week weer begon dacht ik weer bandenpijn. Maar het wordt nu steeds erger. Als ik een tijdje zit en dan weer opsta en ga lopen doet het zo'n pijn (rechtsonderin) dat ik moeilijk kan lopen. Het doet dan echt heel veel pijn. Vooral bij het optillen van mijn rechterbeen. Door die pijn ga je anders lopen en nu heb ik ook last van mijn heup / rechteronderrug... Eergisteren hebben we de meubetjes voor onze kleine gekregen en gisteren kon ik het toch niet laten om te beginnen met schoonmaken van de meubels en inrichten. En eigenlijk ging dat op de een of andere manier weer wel. 's avonds had ik ook minder pijn....waarschijnlijk omdat ik minder gezeten had ofzo, denk ik?! Herkent iemand van jullie dit? Vrijdag belde ik de VK maar praktijk was dicht! (alleen op ma,wo en do telefonisch spreekuur...pffff) dus ik ga maandag maar wel effe bellen.
Heb je geen nummer voor spoedgevallen? Wat raar zeg dat de prakrijk dicht is. Ik dacht dat de VK elke doordeweeksedag wel open zou zijn. Als het echt te vervelend wordt zou ik echt het spoednummer bellen, misschien kunnen ze je dan wel verder helpen. Liefs, Duveldraakje
misschien je bekken. dan is afwisseling van houding belangrijk. Niet te lang zitten, staan en lopen en tussendoor liggen. Dit trekt nml ook door naar voren bij schaamstreek, bovenbenen en buik. Maar een deskundig iemand kan alleen zeggen wat het is. Ik zou rustig aan doen en morgen bellen, suc6
hoi, ik herken het, heb ook veel last van mijn buik en de pijn in mijn benen ik heb de vk gebeld en die zei dat het toch bandenpijn is en dat het er helaas bij kan horen er is niet zo veel aan te doen dan gewoon rustig aan te doen. maar je kan altijd je vk bellen voor de zekerheid succes ermee groetjes
Je spieren van je buik lopen over je schaambeen door in je bovenbenen. Je groeiende buik legt nu druk op je spieren en pezen van je bekken. Daardoor kan het zo zijn dat bij een verandering van houding je last krijgt van deze spieren, vooral als je lang achtereen hebt gezeten en dan bijv. weer gaat lopen. Ver trouw je het niet dan even de VK bellen en heb je er erg veel last van dan kan een fysio je misschien helpen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de VK gebeld vanmorgen en ze zei inderdaad spierpijn / bandenpijn en misschien ook wel blaasontsteking (nu heb ik voor mijn zwangerschap best een aantal keer een blaasonsteking gehad en dat voelde heel anders..maar dat schijnt normaal te zijn dat het anders aanvoelt als je zwanger bent..). Dus ik ga urine laten testen maar ik geloof zelf niet dat het een blaasonsteking is. Ik probeer nu veel af te wisselen tussen zitten, lopen, staat etc. Maar ja heb een zittend beroep (op kantoor)...drink wel veel water dan moet ik tenminste vaak plassen! haha... en ze raadde mij zo'n bellybelt aan, niet de hele dag maar af en toe ter ondersteuning. enne ze zei dat ik mij wel "zwanger moest gedragen"haha...oke!
oh fijn voor je dat je weet wat het is, nu hopen dat het geen blaasontsteking is. ik heb van het weekend ook weer veel last van gehad donderdag ga ik weer naar de vk dus dan zal ik het nog eens vragen ik gebruik al een buikband en het geeft wel wat ondersteuning een bellybelt is denk ik hetzelfde ik moest lachen toen ik las dat er tegen je werd gezegd je moet je wel zwanger gedragen, ik stond laatst op van de bank en het leek of ik al bijna 9 maanden zwanger was, kwam haast niet uit de stoel mijn vriend zei je bent echt zwanger he schat door de pijn kom ik niet anders groetjes
ja ik ken dat, soms lijk ik wel een oud vrouwtje! haha vandaag gaat het gelukkig wel weer..als ik maar goed afwissel tussen zitten en lopen. wat voor buikband bedoel je? zo eentje die je over je kleding doet of die als een soort ondergoed gedragen wordt? bij de prenatal hebben ze een bellybelt dat is een band onder je buik en dan nog een gedeelte over je buik heen voor steun.
ja een oud vrouwtje fijn dat het wat beter gaat, leuk om te lezen dat ik niet de einge ben met die pijn. ja zo'n buikband die je over je kleren doet, ik doe hem onder mijn kleren tip van een vriendin oh dan weet ik niet of het hetzelfde is, ik ga wel ff kijken bij pernatal misschien geeft dat nog meer ondersteuning en ik heb van die vreselijke zwangerschapsonderbroeken aan gaan ook over je buik heen, mijn vriend vind het echt zo'n oma onderbroek maar ja het zit wel heerlijk, hij word er niet zo opgewonden van gewoon ondergoed pas ik niet meer bedankt voor je tip groetjes
haha, sexy! ja ik heb 1 zo'n string inderdaad, vreselijk! Maar dat geeft echt helemaal geen steun. Enne ik vind dat zo'n gewone buikband ook geen steun geeft eigenlijk...die belly belt is echt een dunne band die strak onder je buik gaat (met klittenband) dus geeft echt stevigheid. Ik zit ook op zwangerschapsmensendieck en ik moet vanavond weer dus zal ook daar es vragen wat zij daar van vindt...
dan ga ik toch ff kijken bij prenatal, wat het klopt een buikband geeft niet echt veel steun. ik hoor het graag van je hoe ze bij je curcus er over denken ja die broeken is echt niks maar het zit wel lekker groetjes
ja zit zeker wel lekker inderdaad! ga er ook zo effe wat bij kopen, heb toevallig nog een kortingsbon van livera liggen! ik laat het je weten!
oh wat goed van je, ik heb ook nog liverabonnen liggen ik vergeet ook veel, heb jij daar ook last van? ik heb net ff op de site van prenatal gekeken maar kan de belly belt niet vinden dus ik moet er toch maar ff langs gaan wat koste de belly belt? ja ik hoor het wel groetjes
Hij staat inderdaad niet op de site van Prenatal, had ook net efe gezocht. Hij kost 37 euro (bij babyplanet is ie ook te koop voor dezelfde prijs). uhh..ja vergeetachtigheid, daar heb ik ook last van! en helaas ook erg last van maagzuur, daar word ik echt gek van! Maar verder geniet ik wel van het zwanger zijn Het is toch zo'n wonder wat er in je groeit! En dan die heerlijke bewegingen! super!
bedankt voor je tip wat vervelend zeg maagzuur, ik heb daar nog geen last van wanneer voelde jij iets voor het eerst? ik voel nog niks, heb alleen veel banden pijn ik zie dat je in mei ben uitgeteld, ik in aug zie je tegen de bevalling op? ik wel maar dat duurt nog ff en ik hoop maar dat het niet al te hete zomer word want dan loop ik met zo'n dikke buik groetjes
Maagzuur is echt iets van de laatste 2/3 weken...mijn buik begint ook nu pas echt te groeien en merk echt dat mijn baarmoeder nu hoger zit! Ik voel af en toe echt schopjes bovenin onder mijn borst zeg maar, haha.. Jaja, in mei...duurt nog maar 3 maanden, het gaat zo snel! Hmm ben nog niet echt met de bevallig bezig. Bij mensendieck hebben we het er nu wel over maar tja het moet toch gebeuren het moet er toch uit! Ga ook nog naar een verlichtingsavond in het ziekenhuis..ben benieuwd. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Weet jij al waar je wilt bevallen? tja en ik hoop natuurlijk wel op een lekker zonnetje in juni / juli / augustus want dan is mijn verlof...haha...maar oke niet 30 graden, is ook weer te!
wat leuk zeg dat je het al voelt schoppen, ik kan niet wachten tot ik iets ga voelen je hebt gelijk het zal toch geboren moeten worden of je nu wilt of niet ik wil graag thuis bevallen, ik woon zo dichtbij het ziekenhuis dat als ik toch naar het ziekenhuis moet er ook zo ben. je eigen spullen om je heen , maar ja het is nog afwachten of ik daadwerkelijk thuis ga bevallen maar moet wel zeggen als ik ver van een ziekenhuis zo wonen dan zou ik toch ook in het ziekenhuis willen bevallen. ik ga eind juni met verlof, dan is jou kleine er al en ja dan is warm weer heerlijk. maar om nou met zo'n dikke buik te moeten lopen dat zie ik niet zo zitten haha. groetjes
Dat schoppen en draaien en bewegen is echt iets van de laatste weken hoor! vanaf week 20/21 begon ik het echt bewust te voelen. Vorige week voelde mijn vriend het pas voor het eerst, zo'n mooi moment! Jij hebt zeker bijna je echo...zo rond de 20 weken! spannend he?!
ja ik heb zo weer een echo, vind het inderdaad erg spannend mijn vriend dacht laatst wat te voelen, ik zei dat kan niet ik moet het als eerste voelen ik weet niet hoe het voelt laat staan mijn vriend hij maakt een grapje maar wil het ook wel snel gaan voelen fijne avond ik ga nu koken groetjes
Nou vanmorgen urine gebracht naar de dokter en kan zo om 11.00 bellen en dan hoor ik of het een blaasonsteking is of niet. Ga denk van de week sowieso zo'n band kopen.