Opvolgmelk? en pap

Discussion in 'Voeding' started by mary12, Mar 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze dochter is binnenkort 6 maanden, moet je dan opvolgmelk gebruiken en weet iemand waarom?

Ook gebruik ik nu geen rijstebloem meer omdat het stoppend werkt maar wil haar wel graag pap geven omdat ze wel meer voeding nodig heeft, welke gebruiken jullie? En volgt dit elkaar niet snel op ?

Vijf uur krijgt ze groente, binnenkort ook aardappel erbij etc dus dat wordt een gewone maaltijd, bijna en dan om 7 uur pap. Hoe werkt dit, wordt deze fles veel kleiner.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met opvolgmelk en overstappen, maar het schijnt dat opvolgmelk beter tegemoet komt aan de behoeftes van je baby na 6 maanden. Ik ken ook genoeg verhalen van kinderen die nog langer nr 1 blijven drinken, dus echt een ramp is het niet. Van opvolgmelk mag ze ook minder hebben dan van nr 1.

Verder zou ik pap nooit 's avonds geven, maar altijd 's ochtend. Pap (anders dan rijstebloem) geeft veel energie en is bedoeld als een goed ontbijt.

Bambix vanaf 6 maanden is geschikt, zonder smaakjes zou ik doen, of bijv. speltpap.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Opvolgmelk is qua samenstelling iets anders. Maar je hoeft niet direct met 6 maand over. Bij de oudste hebben we van 5,5 tot 6,5 maand elke week een fles vervangen.. Bij de jongste in 1 keer over met 6 maand. Ligt even aan je kind, de oudste had nog jpbm, dus wilde rustig aan over gaan.

Pap gebruikte ik de simpele bambix (6+ ontbijtpap ofzo), die dan door een fles van 180/6. En dan alleen als ontbijt. De avondfles altijd puur gedaan na de 6 maand.

Bij de oudste gaf ik ook wel 180/6 en dan wat brood ernaast vanaf 6,5 maand. Als ik niet zo snel hoefde.

4. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat pap goed was voor een goede nacht.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Rijstebloem misschien (dat werkt wel verstoppend), maar gewone pap is echt bedoeld om energie te geven en dus meer voor een ontbijt. Je moet het misschien eerst uitproberen, maar pap staat voor mij gelijk aan een bom energie die je kind goed kan gebruiken, maar niet 's nachts ;)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Zo zie hoe goed die commercie werkt!!
    Dat willen ze je graag doen geloven met die mooie namen (pyjamapapje etc)...
    En rijstebloem kan ook juist voor onrust zorgen!

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    hier slaapt ze echt slecht hoor, als ze geen papfles krijgt! dan wil ze na 6 uur haar melkfles alweer. hier dus gewoon pap om 19.00u, en een slapend kind!

8. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, heeft niks met commercie te maken, maar dit advies van kinderarts om 2x pap te geven, maar ja rijstebloem werkt hier dus niet. Ik bedoel dan ook geen pyamama pap vol met suiker maar gewoon bambix granen.

Vroeg mij ook af of ze na 6 maanden wel gedeeltes van hun fles mogen laten staan, lijkt mij wel aangezien ze steeds meer gaan eten. Want voor 4 maanden mogen ze dit toch niet?

9. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL

wat voor pap gebruik jij?

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier vertelde cb het volgende

Jij eet voordat je gaat slapen toch ook niet je buik rond?
    Zo werkt het dus ook bij kids

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

2 x pap, dus ze krijgt zowel 's ochtends als 's avonds rijstebloem (en je wil dat nu vervangen door Bambix?) Ik begrijp dat eerlijk gezegd niet, want als ze meer zou moeten aankomen zou je pap moeten geven gezien rijstebloem 0 voedingswaarde heeft. Groeit ze gewoon goed, is 1 x pap meer dan voldoende en ik zou dat echt als ontbijt geven.

Na 6 maanden gaan ze inderdaad meer bijvoeding eten en zullen ze flessen laten staan.

12. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee, ik geef geen rijstebloem meer omdat ze verstopt raakt. Ik vind de vergelijk met een volwassen en niet opgaan, dat gebeurd wel vaker maar ik drink ook geen liter melk voor het slapen gaan.
    Volgens ka is het nodig omdat kinderen rond die leeftijd gewoon meer calorieën nodig hebben, dat was verklaring.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat mag ook voor de 4 maand wel hoor. Honger is honger, en vol is vol..
    De richtlijnen geven een minimum en maximum, maar of je nou 10 halve of 5 hele flessen geeft, dat maakt niks uit (extreem gezien he)

Advies vanaf 6 maand is 800-600 cc voeding. Dus dat kunnen 3 hele flessen zijn, of 4 hele flessen, of zelfs 2 hele en 3 halve.. Met waar je kind behoefte aan heeft en hoe het eten verdeeld is over de dag. Mijn kinderen gaven zelf wel aan hoeveel ze wilden drinken. Dronken ze een fles een paar dagen echt minder, dan deed ik minder melk in die fles..

Hier werkte de toevoeging in de avond zelfs averechts bij de oudste. Hij sliep een periode wat slechter. Idee was misschien honger. Maar met een papfles sliep hij nog beroerder. Zonder pap weer normaal slecht ;)

14. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

Mar 10, 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb het toevallig net ook in een ander topic gepost. De samenstelling van 2 is anders en vult bij mijn dochter meer dan 1. ik gebruik dan ook geen pap tot nu toe. ik wil haar met 7 mnd gewoon granen/volkoren pap gaan geven in de ochtend als vervanging voor een fles.
    voor wat betreft pap voor t slapen gaan, als jouw kind daar lekker op slaapt gewoon doen. ik heb t nooit gedaan, maar had ook niet het idee dat ze het nodig had.

15. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich slaapt zij goed, slaap sinds een week ook goed door en 12 uur dus dat is het niet, ging mij meer om haar behoefte groter wordt er in mee te gaan zeg maar. Die granen pap die jij bedoeld die is volgens mij al vanaf 6 maanden, ik ga die in iedergeval geven in de ochtend en een x kijken of ze daar ook in de avond wat aan heeft.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als haar behoefte groter wordt zou ik iets anders geven dan 2 keer pap. Pap zet aan en als ze niet aan hoeft te komen is het niet echt nodig.

17. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier wat gevoelige darmen en granenpap was wat te heftig, speltpap valt hier beter, maar is ook vanaf 6 maanden geloof ik.

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Maar dan kun je toch overdag meer gaan geven. Dat doen wij volwassenen toch ook?
    Niet dat we standaard voor het slapen nog even onze buik rond eten. Juist niet, want dat slaapt vaak niet lekker.
    Mijn jongens hadden dat ook beide na de 6 maand. Dat ze beter overdag konden eten, en dan 's avonds nog een gewone fles..

19. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Speltpap waar haal je dat? Je kan ook meer geven overdag maar wat dan?

20. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met 6 maand? Stukje banaan/zachte peer/zachte meloen uit het knuistje na een fles. Stukje brood proberen (beboterd en die kant op de tong).
    Zeg maar, echt eten, waar ze toch aan moet gaan wennen. En dan niet direct een hele boterham of stuk fruit gaan proppen, maar lekker naar eigen behoefte laten spelen..

Share This Page