Ik snap er niks meer van, heb nu al zoiets 3 weken geen last meer van misselijkheid! Helemaal geweldig natuurlijk Maar nu heb ik toch zoiets 3 tot 4 keren in de week dat ik stipt rond 14:30 misselijk wordt of een opgeblazen gevoel krijg met misselijkheid tot gevolg. Heb daar normaal nooit last van maar weet dat het bij de zwangerschap hoort. Het maakt niks uit wat ik gegeten heb, wat elke dag wel wisselt want nu met de zwangerschap heb ik een aparte smaak ontwikkeld Ik doe dan wat rustig aan, ga eventjes op de frisse buitenlucht en als ik thuiskom is het meestal wel wat gezakt en krijg ik vaak ook nog ineens honger, dan eet ik een boterham maar blijf dat opgeblazen gevoel houden alleen niet meer het misselijke. Nu vraag ik me af of iemand tips heeft want het is echt een vreselijk gevoel! Rennie Deflatine mag ik geloof ik wel gewoon nemen?
Geen idee of je die rennie mag nemen; even op verpakking kijken. Helaas weinig aan te doen buiten verspreid over de dag kleine beetjes eten en niet teveel rauwkost, bonen en vlees; daar kan je veel gassen van produceren wat het opgeblazen gevoel versterkt.
Rauwkost en bonen eet ik sowieso nooit maar vlees wel vrijwel elke avond bij het avondeten natuurlijk. Ja heb gekeken op de verpakking, mijn man heeft een doosje meegenomen en mag het gewoon nemen bij de zwangerschap. Had gehoopt dat er nog wat huis-tuin-keuken middeltjes waren
Oh ben dus niet de enige met die klachten? Heb jij er de hele dag last van of ook met vlagen? Ik heb werkelijk nog nooit een opgeblazen gevoel gehad maar nu...... het is echt verschrikkelijk, het is dat ik nog net niet moet overgeven soms. Lig ook werkelijk de hele tijd te boeren, het is echt onsmakelijk
Ik heb er echt al 3 weken last van dat het helemaal weg gaat betwijfel ik.. ik heb t echt elke dag in de eerste trimester met vlagen. T enige wat hielp is gaviscon vloeibaar maar daar zit zo een smerig smaakje aan dat ik maar over gegaan ben naar rennies. Ik neem er echter niet zoveel echt enkel als het niet te houden is. Vooral snachts heb ik er last van en dat boeren behhhh vind ik ook onsmakelijk
Het eerste trimester heb ik er totaal geen last van gehad, is eigenlijk verleden week begonnen, heb het niet elke dag maar wel erg vaak, te vaak Voornamelijk in de middag en meestal is het na het avondeten over maar vandaag helaas niet
In de avond en nacht is het bij mij t allerergst.. Vreselijk lig ik naast me man en loop ik te boeren als een gek maar dat gaat echt automatisch heb t echt niet in de hand. Karnemelk schijnt trouwens ook een goeie te zijn. Het helpt weliswaar niet als een rennie maar t verminderd de oprispingen wel
Oei getsie, als ik iets niet lust dan is het karnemelk Trouwens las op de bijsluiter van Rennie dat als je Rennie deed gebruiken je niet teveel melkproducten mocht nuttigen aangezien er heel erg veel calcium in Rennie zit, je moet het maar weten Ik zit ook al de halve avond te boeren hier op de bank naast mijn man, hij vindt het wel hilarisch maar ik helemaal niet
Ik heb dat tot 18 weken gehad, meer een algemeen gevoel van me beroerd voelen. Om het half uur iets eten, warme thee en melk verlichtte het iets. Pillen (postafene) deden niets. Het is echt naar, sterkte!
Ik heb het ook gehad en nog wel eens. Probleem is dat ik niet kan boeren, heel raar maar dan word ik dus heel erg misselijk. Ik ben erachter gekomen dat ik last krijg van melkproducten icm eten, dus nu geen toetje na het eten en melk oid niet bij het brood. Fruit ook niet icm ander eten. En thee kan ik ook niet tegen. Steeds kleine beetjes eten. Nu gaat het beter, nog wel maagzuur 's nachts maar daar hebben ze Rennies voor uitgevonden.... Wie weet is het bij jou ook de combinatie van voedingsmiddelen?
Nou ik eet werkelijk elke dag anders, de ene dag vind ik bv pindakaas heerlijk en de andere dag vind ik het vies. Dus is lastig te constateren waar het dan aan ligt. Heb het ook niet elke dag, is heel wisselend. Gisteren had ik het heel erg maar vandaag weer helemaal niet.
Ik heb dat ook erg gehad, ik heb een poos glutenvrij gegeten en dat hielp heel erg! Voorzichtig aan weer wat gluten geprobeerd erna en dat ging goed, geen last meer gehad. Ik had het met name de eerste 12 weken.
Vervelend! Bij mij is het ook niet 1 ding maar meer een combi van verschillende etenswaren maar dat maakt het wel lastig om erachter te komen wat het dan is. Het werd wel beter aan het eind van het tweede trimester (dan krijg je weer andere dingen ) dus wie weet...