Billenschuiven ipv kruipen.... echt zo slecht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleine vogel, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine vogel

29 mei 2007
    36
    0
    0
    Goeimorgen,

Gister naar het bureau geweest voor de prikken en ze zeiden me dat billenschuiven belastend is voor de heupjes.
    Is dit echt zo slecht?

Ik moet het normale kruipen gaan stimuleren door haar op de buik te leggen en iets voor haar op de grond leggen.
    Nou deze tante hier, vindt er niets aan! Wordt huilen!

Zijn er ook kinderen die niet 'normaal' leren kruipen en alleen maar billenschuiven? Ervaren moeders in de buurt?

Groetjes!

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Weet je er is altijd wel iets niet goed! Als jouw kleine meid zich zo kan voortbewegen, heerlijk toch! Je kan het wel proberen te stimuleren, maar steeds huilen, vind ik nou ook niet zo goed!
    Tis alleen wel slecht voor haar broeken! hahaha

Medisch gezien weet ik niet of het zo slecht is!

kus miek

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn doet aan kontkruipen, het zit bij hem tussen kont schuiven en kruipen in.
    Als ik Stijn probeer om te leren kruipen dan doet hij het toch echt niet, hij komt op deze manier van a naar b dus ik denk echt niet dat hij dat nog anders gaat doen tot dat hij gaat lopen.

Mijn zusje haar zoontje die heeft ging altijd de kamer door op zijn kont en die heeft daar nooit wat over te horen gekregen.

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Mijn zoontje schuift ook op zijn billen en het CB heeft gisteren alleen gezegd dat ik het kruipen moet stimuleren. Niet dat het slecht voor de heupen zou zijn.

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    bij mij op mijn werk waren een paar kindjes die hebben nooit gekropen en alleen maar op hun billen hebben geschoven. Ze hebben kruipen overgeslagen en zijn daarna gaan lopen.

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza die kruipt pas sinds een maand, daarvoor deed ze aan buikschuiven ;)
    En nu begint ze wat te lopen dus echt lang kruipen heeft ze niet gedaan..

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik werk op een kinderdagverblijf en daar zijn meerdere kinderen geweest die op hun kont de groep doorgingen. Die kinderen zijn inmiddels in de basisschool leeftijd en hebben nergens last van.

Maarja of ze er op latere leeftijd last van kunnen ondervinden? Lijkt me niet, maar ik ben dan ook geen arts!

8. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Ik geloof ook niet dat het slecht is Anne heeft ook altijd op haar kont geschroven toen ze een jaar was is ze gaan lopen en nu kan ze ook kruipen. Ik heb het zelf niet zoveel gestimuleerd hoor ze wou gewoon echt niet.
    Ik vind het onzin dat het cb steeds met zulke dingen komen ze maken je zo alleen maar onzeker en daar zijn ze goed in hoor.
    Mijn man en ik hebben vroeger allebei kontgeschoven en we hebben nu nergens last van hoor.
    groetjes gerdien

9. kleine vogel

29 mei 2007
    36
    0
    0
    Ik ga me er inderdaad ook niet druk overmaken.

Bedankt voor jullie reachties! :)

10. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb toen ik baby was niet anders gedaan dan op me kont vooruit schuiven ik heb nooit gekropen en ik heb echt nergens last van nu hoor ;)

11. Bianca79

Bianca79 Actief lid

4 nov 2007
    142
    0
    0
    Mijn oudste dochter ging ook op de kont huppen...
    Dat was een heel grappig gezicht want ze kwam wel een cm of 10/15 met haar billen elke hup van de vloer... :)
    Ze heeft er niets aan over gehouden hoor...
    Op het cb hebben ze idd altijd wel wat te zeuren....niet teveel van aantrekken...
    Ik geef ze altijd maar gelijk en praat gewoon met hun mee maar zo gauw als ik weer buiten sta denk ik dikke vinger... :oops:
    Mijn middelste dochter heeft helemaal niet gehupt of gekropen en is van zitten naar staan en lopen gegaan...
    Het lijkt er op dat mijn jongste dochter ook niet gaat kruipen en ook daar maak ik me ook geen zorgen over... :D
    Wees er trots op meid dat je kleine een voor haar makkelijke manier heeft gevonden om zich te verplaatsen...

Groetjes Bianca

Deel Deze Pagina