echo 2/3 dagen minder ver

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ladylola, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Zoals de titel al zegt...

Dinsdag ben ik voor echo gekomen om 9.40 met 6.2 weken. Het kloppende hartje was direct te zien. Klopte goed, nog niet super snel, maar wel snel genoeg.
    Bij meting kwam zij uit op 5.5mm, dus 5.6 a 6 weken. Kan misschien zijn dat het vruchtje zijn groei nog niet had gehad voor die dag? Maar ik ben zeker van 6.2 weken. Zij was wel tevreden en had er niet echt een verklaring voor.

Eisprong was 22 januari. Ik voel mijn eisprong namelijk en heb veel rekbaar slijm. Op 13 dpo getest. Test was positief, maar echt nog wel licht. Zou wel verklaren waarom pas op 17 dpo echt een roze streep was te zien. Misschien langer de tijd genomen om in te nestelen?

Door mijn voorgeschiedenis ben ik heel onzeker. Ik zit nu sinds gister onwijs te piekeren. Ik weet dat jullie mij ook niets kunnen garanderen, maar andere dames hier ervaring mee?

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.851
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Mij werd verteld in het ziekenhuis dat ze onder de 2 cm alleen mogen kijken of het binnen de bandbreedte valt en geen uitspraak over termijn mogen doen. Dit vanwege 2 redenen: 1) de groei van vruchtjes gaat niet perfect gelijk op, 2) bij zulke kleine vruchtjes is nauwkeurig meten niet goed mogelijk. En tsja innesteling die later plaatsvindt zal vast ook invloed hebben. Kortom, ik zou me echt niet druk maken als ik jou was 😉.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een verschil v 7 of meer dagen is vaak slecht nieuws. Meetfout is snel gemaakt ook.
    Maak je niet druk nu...bij volgende echo is het duidelijker te meten en zal het verschil kleiner zijn.

4. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Moet je mij zien miepen😳 Ik vind je uber sterk Panter! Ja maak me te druk. Moet misschien wat meer genieten.
    Alles goed ook met jou?

Idd suzy dat is zeker zo. Daarom zei de gyn ook dat ze het er keurig uit vindt zien. Alleen ze zei ik kom net aan 6 weken. Ze had beter niks kunnen zeggen🙈

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Is geen miepen hoor. Snap heel goed dat het je onzeker maakt. Daarom probeerde ik je gerust te stellen, omdat zo'n klein verschil vaak komt doordat het lastig meten is als het zo klein is. 1mm maakt al verschil v 2/3 dagen op deze termijn.

Met mij alles goed, voor zover dat mogelijk is. Elke dag is er eentje.

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Niet druk om maken.
    Hier liepen ze de ene keer een paar dagen voor en dan weer een dagen achter.
    Op dit termijn is het nog zo ontzettend klein, 1 millimeter verkeerd meten kan al weer een paar dagen schelen.

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat je later je ei hebt gehad dan je denkt aangezien het voelen van de eisprong vaak de laatste groeispurt van de follikel is en de eisprong zelf wat later is.

Evengoed maakt een paar dagen niet uit bij de eerste echo.
    Het meten is mm werk dus iets er naast scheelt al een hoop.

8. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Wat ben ik blij met jou topic ik maak me namelijk ook vreselijk druk ik weet precie wanneer mn ei gesprongen is aan de hand van testen en tempen en ook bij de eerste echo liep het 3a4 dagen achter zou 6 weken en 6 dagen zijn toen of 5 maar de echo kwam uit op 6.2

9. Memommy

Memommy Actief lid

10 dec 2016
    209
    2
    18
    Niet erg plus bij de termijnecho mogen ze officieel pas echt t termijnecho vaststellen dus met 11 a12 weken

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus.

Je eisprong denken te voelen is totaal niet betrouwbaar en daardoor geen goede graadmeter.
    Dat wat je voelt, is juist vaak de laatste groeispurt van je follikels waarna na een paar dagen je eisprong pas plaatsvindt waar je veelal niks van voelt.
    Ook vruchtbaar slijm is geen goede graadmeter aangezien je dat al vanaf 5 dagen voor de daadwerkelijke eisprong kunt verliezen.

Verder is het meten inderdaad millimeterwerk.

11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Panter dat is fijn! Goed dat je er zo naar kijkt. Lukt mij ook meeste van de dagen, maar vandaag even een paniekmomentje😳
    We wachten vol moed af😊

Wauw jane fijn dat je een tweeling verwacht! En thx voor je reactie.

Enige verschil is behappy, ik al ruim 50 rondes meegemaakt. Ik ken mijn lichaam redelijk goed inmiddels en alle foefjes doorlopen. Ben gevolgd in zkh en kwam overeen met wat ik voel. Zou een dag kunnen schelen, maar geen dagen. Had 19 januari nog een echo en een follikel van 17mm.

Maar 3x opnieuw gemeten, kwam ze op 5,4, 5,5 en 5,6mm. Maar idd het zegt niks. Niet iedere zwangerschap is hetzelfde. Misschien was ik dan wel 6.1. Hoop dat dan maar😊

Sterkte poedel! Tis erg onzeker zo. Maar goed wonderen bestaan😊

Thx voor jullie reacties! Moet ook maar weer is gaan sporten en aan de slag met yoga. Hopelijk goed voor wat meer rust.

12. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Lastig he ! Je maakt je er toch druk om maar ja het groeit zoals t groeit en miss toch late innesteling valt zo weinig over te zeggen wanneer mag je weer voor een echo?

13. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik ben bij de 3e in eerste instantie 4 dagen terug gezet terwijl ik 100% zeker mijn ei wist bij de termijn echo werd ik weer 6 dagen vooruit gezet!!

Zou me er voor nu nog niet teveel zorgen om maken!

14. Pixxel

Pixxel Actief lid

25 sep 2016
    270
    16
    18
    Vrouw
    Niet alle reacties gelezen maar hier een positief verhaal! :)

Ik deed een echo met 6,3 dagen, zij ging het opmeten en kwam op 5.5 en soms minder. Ze gaf direct aan dat dit termijn te vroeg is om een termijn vast te stellen, omdat het nog moeilijk te meten is. Paar weken later de échte termijnecho en was toen ineens 2 dagen verder dan ik dacht. :D Je zag ook dat het toen veel makkelijker meten was.

Je hebt een kloppend hartje en zoveel verschil is het niet. Don't worry! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

ps lees nu je onderschrift en kan me extra goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar vooral proberen niet te doen!! (makkelijker gezegd dan gedaan :))

15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou ja ik heb een ovulatietest gedaan en was vrij zeker dus van mijn eisprong en toch was ik 4 dagen verder en dat is altijd zo gebleven. Bij mijn eerste ook al. Ze gaven aan dat het meten milimeter werk is en dat er altijd wat marge in zit. Meer dan een week zou denk ik slechter nieuws zijn maar hier zou ik meniet te druk om proberen te malen..

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Hier bij de eerste echo zelfs 5 dagen teruggezet.
    Ik was 6.5 en met de echo zei ze 6 wk.
    Ik heb me er ook druk om zitten maken. Maar met de echo met 8.5 wk en et de echo met 11.5 wk werd ik die 5 dagen gewoon weer vooruit gezet. Bij zo'n vroege echo zie je heel vaak meetfouten en zo lang het niet meer dan een week is zou ik me geen zorgen maken.

17. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Thxxx zasu pixxel en lisa. Fijn te horen dat het wel vaker gebeurd. Hoop dan dat 6 maart deze echo dat dan ook bij ons gebeurd.

Vorige keer kwam ik met 7w6d terug en was het nog even klein als de echo van 6 weken. Was in die 2 weken tijd maar 2 dagen nog gegroeid. Dus hartje is vermoedelijk nooit gaan kloppen. En dat was nu wel gelukkig!

En hopsatee. Zo zie je maar het bewijs dat ze zo klein al niet met elkaar te vergelijken zijn.

18. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier ook bij alle zwangerschappen wisselende data gehad obv de eerste echo's. En de termijnecho bleek steeds het beste te passen bij wat ik zelf al dacht. Bij mijn oudste scheelde het 1 dag (in mijn voordeel) en bij de (nu nog) jongste was het ook zo iets.
    Nu had ik alles maar te geloven omdat mijn cyclus nog niet op orde was.

Dat je een hartslag ziet, probeer je daar aan vast te houden, dat zegt namelijk het meest op dit moment. De grootte is nog zo onderhevig aan hoe het kleintje precies ligt en hoe nauwkeurig ze kunnen meten. Opmeten welke van 2 erwten groter is, is namelijk ook best lastig. Zo ook met de exacte grootte van nog zo'n klein ukkie.

19. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ik had met 6+5 een echo en was toen 3.3 mm dus maar 5 weken zou dat zijn. Hartje klopte prima en ik heb er verder nooit over nagedacht eigenlijk en ze zei ook niets over de termijn toen. Bij de 12 weken echo ben ik 1 dag terug gezet.
    Zou me niet te druk maken hoor, geniet lekker van het kloppende hartje! Zoals mijn voorgangers zeiden: Het is nog allemaal zo klein dat een foutje snel gemaakt is. 😘

20. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    snap niet dat ze mogen meten met dit termijn!
    mijn gynaecoloog wilt absoluut niet meten omdat je met een verschil al paar dagen naast kan zitten!
    dit kan je onnodig ongerust maken 😘!
    specifiek meten ze pas met 9/10 weken... dan zit je precies goed met je dagen 🤗

Deel Deze Pagina