Hallo eventjes kort mijn situatie schetsen: ik ben 25 jaar, trotse mama van een flinke zoon van 15 maanden en ik woon in België. Voor mijn zoon hebben we 7 -8 maanden moeten " klussen" en dat vonden we indertijd normaal. Toen ik nog aan de pil was ( 18j) zat ik op een moment elke week bij de dokter met aanhoudende krampen linksonder. verschillende echo´s gehad, " verlegenheidsdiagnoses" gekregen als middenpijn of prikkelbare darm. een andere pil voorgeschreven gekregen en dat was dan dat. toen we voor onze eerste gingen had ik ook elke maand pijn maar ik dacht steeds dat dat gewoon bij de eisprong hoorde. ondertussen weet ik wel beter. sinds een paar maanden weer gestopt met de pil en het ging van kwaad naar erger: tussentijds bloedverlies, hevige krampen... in november werd 1 cyste van 2 cm vastgesteld op mijn linkereierstok en er werd gezegd dat die wel vanzelf zou verdwijnen. Ondertussen weer hevige pijn, opnieuw naar het medisch centrum voor beeldvorming.... dit keer 2 kleine cystes: 1 cm links en 1,7 cm rechts. het komt er op neer dat ik wel eitjes "rijp" maar dat die niet kunnen springen omdat het blaasje eromheen te dik is. Daardoor sterft het eitje af en blijft er een cyste achter. omdat we nog steeds een kinderwens hebben, word ik doorverwezen naar de gyn. in belgië gaat dat gelukkig vrij snel: ik kan er morgen terecht. de huisarts nam de diagnose pco in de mond. Maar is dat niet extremer dan wat ik heb? Ach ja, we zullen zien wat de gyn zegt... wie heeft dit ook meegemaakt en aan welke vragen/onderzoeken/behandelingen ga ik me nu kunnen verwachten? alvast bedankt om mijn verhaal te lezen...
Hoi Dafne, Ik herken het niet, maar wil je even veel succes wensen vandaag! En het gaat in België inderdaad snel, sodeju! Ben benieuwd wat de artsen er van zeggen! Liefs Loesie
Hoi Dafne, Heel veel succes vandaag ben benieuwd wat er is besproken/onderzocht. En wat je behandelplan wordt. Misschien leuk om mee te kletsen met een onderwerp wat iets eerder gestart is. >> Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?