Hallo, mijn zoontje is bijna 6 maanden en heeft eigenlijk totaal nog geen ritme. Nu is het zo dat hij de laatste weken snachts erg onrustig slaapt. Ik moet er wel 10x uit in de nacht om hem weer op zn buik te leggen, foppie erin etc. Het is erg vermoeiend ook omdat ik een alleenstaande ouder ben. Soms weet ik echt niet meer waar ik het zoeken moet. Kan iemand mij inzicht geven in wat een beetje een goed schema zou kunnen zijn voor een baby van 6 mnd?
Wat zwaar, helemaal omdat je het allemaal alleen moet doen. Ik weet niet wat een goed schema is, maar mijn zes maanden oude baby komt zo de dag door: Tussen 05.00 en 08.00 eerste voeding 180+6 na de nacht. Verschilt zoals je leest enorm qua tijd. Ze slaapt daarna weer verder tot ongeveer 09.30. Dan kleed ik haar aan en krijgt ze een hapje (fruit, groente, koekje of brood). 11.00 fles pap 150+5 en 3 schepjes rijstebloem (als dit op is krijgt ze pap voor 6+ mnd) Ongeveer 12.30/13.00 gaat ze slapen tot 13.30-14.00. 14 uur krijgt ze 180+6 fles. Om 16.30 krijgt ze dan weer een papfles 150+5 en 3 rijstebloem. Omdat ze als ze de papfles net voor de nacht krijgt ze steeds wakker word snachts(net als wat jij omschrijft, steeds voor speen komen). Dan gaat ze ongeveer 16.45 slapen, tot ongeveer 18.45. Bij wakker worden krijgt ze opnieuw een hapje en uiteindelijk 20.00 de fles 180+6. Dan gaat ze tegen 20.15 lekker slapen. Hier is het ook nog erg wisselend hoe goed dat gaat. Soms maar paar x speen per nacht, soms continu aan het spoken tot ik haar eindelijk voeding geef om 5 uur nachts. Respect voor jou, dat je het alleen doet. Vergeet niet goed voor jezelf te zorgen!!
Begin van de 6 maanden weet ik niet meer precies, maar 6,5 /7 maanden was ongeveer: 7uur 180/6 flesvoeding 10uur fruit met fles die meestal niet leeg ging 12.30uur broodkorst/brood en 180/6 fles 16uur 180/6 fles 18.30uur avondeten en 180/6 fles Slapen deed ze toen 'smorgens, na de lunch en soms eind van de middag nog even. Toen ze bijna 7 maanden was, gingen we op vakantie naar Schotland en zijn we met thee begonnen. Water wilde ze alleen bij heel warm weer. Bij 7 maanden kreeg ze later op de middag tevens een mini rijstewafel. En inderdaad respect dat je het zo volhoudt. Ik vind het knap! Sinds wanneer slaapt hij onrustig? Sinds je met vaste voeding bent begonnen? Is het iedere nacht? Schrijf eens zijn ritme op (incl wat hij heeft gegeten/gedronken) als het plotseling is begonnen en kijk of het de ene dag beter dan de andere gaat. Misschien zijn er groentes of fruit waar hij niet zo lekker mee slaapt.
Met 6 maanden is het echt nog maar oefenen en mag je ook gerust een moment overslaan. Wat wij deden rond die tijd, is de flesvoedingen volgens gewoon ritme ( 8, 12, 16, 20, 4 uur rond die leeftijd ongeveer, zoonlief dronk nog 7 keer, dochter 5 keer ) en de bijvoeding op de tussenliggende tijden. Dus in de ochtend geef je fruit en in de namiddag groenten. Het liefste gewoon lekker als jij ook gaat eten. Met een maand of 8 aten ze hier volop mee, ontbijt, brood, fruit en avond eten.