Zelf lang, ook lange baby verwachten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jess93, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij zijn gister achter het geslacht gekomen en wij verwachten dus een jongen! Nu wil ik morgen al een beetje gaan shoppen voor kleertjes, maar nu vroeg ik me dus eerst even iets af.

Mijn vriend en ik zijn beide lang: hij 2m en ik 1.86m. Moeten we er nu ook rekening mee houden dat onze baby ook iets langer/groter dan gemiddeld wordt? Oftewel is maat 50 bijvoorbeeld echt nodig/gaat dat passen? Ik zag al wel bij de v&d dat je ook maat 50/56 hebt, zit dat dan tussen de 2 maatjes in?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is heel erg lastig te zeggen, ik zou wel 2 setjes in maat 50 kopen en de rest anders 50/56 dat zit er inderdaad tussenin.

Voor hetzelfde geldt beval je met 37 weken en heb je sowieso een kleintje, zou wel zorgen dat je iets in huis hebt.

Hier is het ook spannend, in mijn familie zijn de mannen allemaal 2 meter of langer, de vrouwen gemiddeld 1,80 m en in de familie van mijn man zijn ze allemaal vrij klein, de mannen gemiddeld 1,75 m en de vrouwen rond de 1,65 m dus het wordt een verrassing :D

Ik heb wel wat kleding in maat 50, je weet het tenslotte nooit.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ml is bijna 2 meter.
    Onze dochter was 50cm eb liep volgens de echos altijd voor met het opmeten van de beentjes
    Maar 50cm is volgens mij heel gemiddeld ze paste 2,5 maand in 50-56
    Nu ze ouder word zie je wel heel erg dat ze de lengte van papa heeft met haar twee jaar is ze al bijna 95 cm.

Onze zoon nu niet..gewoon gemiddeld volgens de echos dus ben benieuwd

4. Tess1982

Tess1982 Lid

26 jul 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik zijn allebei ook lang, onze dochter ook.
    Had geen maat 50, maar gelijk maat 56.
    Groetjes!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kan, maar hoeft niet.

Ik ben 1.55 m en mijn vriend is 1.96 m.
    Aiden was bij de geboorte 48 cm.
    Finley was bij de geboorte 53 cm.

6. Hier 1.92 en 1.87 en ons zoontje was bij geboorte (39w5d) 49 cm :)

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Kan maar hoeft niet. Ik ben 1.76 mijn man 1.80 maar ons zoontje was (dag voor uitgerekende datum) 50 cm en 3300 gram en heeft uiteindelijk 6 weken in 50 gezeten. Ik moest bijkopen. Maar dat is ook zo gebeurd hoor!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier 187 en 185, geboren met 38 weken en ons kindje was nog geen 50 cm.

9. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Oke kan dus nog alle kanten op! Ik richt me denk ik vooral op maat 50/56 en maat 56 en dan een beetje van 50. Kan 50 altijd nog bijkopen en krijgen vast ook nog wel wat kleding.
    Leuke kleding in grotere maatjes kan altijd natuurlijk :D :p

10. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik zou 56 kopen en dan kun je altijd de mouwtjes of broekspijp omslaan

11. samaa

samaa Niet meer actief

Wat leuk, een jongen! Lastig... hier met 26 weken een pretecho gehad en haar beentjes waren volgens berekening iets korter dan termijn. Ik ben zelf vrij lang: 1.84m, mijn vriend ook. Misschien krijg je rond 32 weken nog een groeiecho? Dan is het redelijk goed in te schatten denk ik..

12. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Hier ook twee lange ouders. Volgens de echo's zou ons kindje ook lang zijn... Uiteindelijk onverwacht met 37 weken opgenomen in het ziekenhuis en ingeleid wegens pre-eclampsie en zelfs net voor de bevalling werd het kindje nog wel redelijk lang geschat. Was uiteindelijk 47 cm ;) Wij hebben zelfs nog kleding in maatje 44 moeten kopen want zelfs maat 50 was nog te groot! Nu is ze natuurlijk te vroeg geboren maar toch.. zelfs als ze tot 40 weken was blijven zitten was ze niet heel lang geweest! Zou dus gewoon wat verschillende maatjes kopen!

13. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Mijn man is 1.86 en ik ben 1.60. Onze zoontje werd geboren met 53 cm. Hij heeft niet lang maat 50 aangehad (misschien 2 weekjes).
    We verwachten nu een dochtertje en zij is ook de grote kant en ik heb eigenlijk meteen maat 56 gekocht omdat ik heb al wat pakjes in maat 50 cadeau gekregen heb.

14. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Manlief 1.86 en ik 1.76
    Ukkie werdt geboren met 39 weken en 5 dagen en was maar 49 cm.

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bij de 20-wekenecho kunnen ze daar vaak al wel iets over zeggen (maar niet altijd hoor). Zo zag de echoscopiste dat wij waarschijnlijk een klein kindje krijgen. Dijbeentje zat iets onder het gemiddelde. Maar dat vond ze niet zo vreemd als ze naar ons keek (manlief 1,75 m en ik 1,60 m).

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Aan de ene kant zou je dat misschien uiteindelijk verwachten, dat hij wat sneller de lucht in groeit, aan de andere kant is het maar de vraag of je dat meteen zult merken. Hebben ze je nu kunnen vertellen of het een kleine/grote baby wordt? Misschien kun je het nog even houden bij maatje 56, tot de VK je aan het einde misschien iets kan vertellen over of ze een klein of juist groot kindje verwachten. Soms krijg je nog een groeiecho bijvoorbeeld. Het zegt niet alles, maar je kunt dan in ieder geval altijd nog maatje 50 kopen als het nodig is. En met die maatjes is het altijd leuk om nog eens iemand blij mee te maken, als je het echt niet hebt gebruikt bij een grote baby.

Ik ben van mezelf niet heel kort (1.70), maar ik ben de langste van mijn moeder/zusje en schoonmoeder/schoonzusje. Mijn man is ook niet lang voor een man (1.76). Dus op het CB is wel eens gezegd: 'Oh, ze is behoorlijk kort voor haar leeftijd, en jij bent best wel lang!' Maar ik ben eerder de uitzondering dan de regel in onze familie, zeker voor de vrouwen. Mijn oma's zijn ook allemaal vrij kort. Onze meiden zijn ook allebei kort voor hun leeftijd, schatting dat ze tussen de 1.60 en 1.65 worden uiteindelijk.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oja, en dat wilde ik nog zeggen. Wij hadden geen kleine baby's juist. Zowel de meiden als deze derde baby liepen/loopt ongeveer 1-1,5 week voor op de groei. Lengte van bovenbeentje, grootte van het hoofdje. De meiden waren ook 3610 en 3910 gram bij de geboorte, dus echt geen hele kleintjes. Maar maatje 50 hebben ze wel gedragen en uiteindelijk ook 50/56 in z'n algemeenheid wel vrij lang (2/3 maanden). Oudste liep uiteindelijk met 10 mnd, in maatje 68 :D Dus een grote baby betekent niet dat het later een lang/groot kind wordt, en dat zal voor jullie ook gelden: ook al wordt hij later langer dan gemiddeld, dat hoeft nu nog niet te zien te zijn!

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben 1.84 en mijn man ruim 1.90, wij kregen ook redelijk lange babies tot nu toe :)

De oudste was vrij normaal, 50 cm, maar groeide heel snel in de lengte de eerste weken en heeft geen maat 50 gepast. De jongste was 55 cm en 4100 g bij de geboorte en heeft zelfs 56 maar heel kort gepast.

Nu zwanger van een jongen, ben benieuwd :) Heb niet geinvesteerd in maat 50 :D

Toevoeging: mijn oudste is trouwens de lange lellebel van de twee, die bleef enorm hoog op de curve en nog steeds. Ze is nu 4 en 9 maanden en is 1.20 lang, draagt 122-128 (daar staat vaak leeftijd 7-8 in), ze is het grootste meisje van de combinatieklas waar ze een van de jongsten is, en heeft schuiten van voeten (nu al maat 32). De jongste die erg lang in mijn buik en net bij geboorte was, is heel gemiddeld en kan zelfs nog in maat 92 af en toe (is bijna 2,5 nu, oudste zat al tussen 104-110 toen). Het kan dus ook nog heel anders lopen daarna, niks over te zeggen.

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Man 1.98 en ik 1.75. Onze dochter heeft 2 weken in maat 50 gepast, zonde om er teveel van te kopen dus. Maat 56 kun je omslaan, net zo makkelijk! 1e pakje had ze wel maatje 50. Mijn dochter was ongeveer 53 a 54 cm bij de bevalling. Op de echo's was al heel duidelijk dat ze lange benen had hihi, de vk was iedere keer verbaasd bij het opmeten! Ze is overigens nog steeds lang, draagt nu maat 110-116 en is nog geen 3.

20. Williewortel

Williewortel Actief lid

Mijn man 2,07m en ik 1.83m

Dochter was normaal met geboorte (50cm) nu wel ruim 2 jaar langer dan haar leeftijdgenootjes en extra groei controles.

Deel Deze Pagina