Bed voorbereiden ook bij ziekenhuisbevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meis28, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi,
    ik vroeg me af hoe ik het beste mijn bed kan voorbereiden op de komst van de baby, ik ga in het ziekenhuis bevallen maar voor het geval de vliezen breken oid...! Ik heb wel gewoon een matras beschermer/molton (van stof) op ons bed en daar de hoeslaken overheen, maar er moet dan eigenlijk nog iets van een zeiltje onder neem ik aan? Ineens schoot me dat te binnen..! Wat hebben jullie gedaan? Hier krijgen we geen kraampakketje oid.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb een waterdichte molton bij de ikea gehaald. Was volgens de vk genoeg aangezien ik ook in het zh wil bevallen

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier op beide matrassen een waterdichte molton van de Action, ik wilde/moest ook in het ZH bevallen, maar voor het geval dat je vliezen breken is het best handig. ;)

Vond het ook fijn voor de verloskundige toen ze kwam controleren dat ze niet zo ver hoefde te bukken, evenals de kraam. :)

Liefs,

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb nog wel zon molton met dun rubber laagje aan de onderkant op t logeerbed dus die kan ik dan over onze matras beschermer doen eventueel? Of 1 molton van de baby, hihi...!

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik wil in het zh bevallen.
    De kraam die de intake kwam doen vond dat ons bed verhoogd moet.
    Ons bed is 68cm, de klossen zijn 28 cm.
    Dat betekend dat ons bed zo bijna een meter hoog is!!!
    Vinden jullie dat normaal?

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ons bed is 65cm en dat hoefde volgens diegene die de intake deed niet verhoogd te worden.. Zo zie je het maar weer dat overal anders is

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee dat is absurd:$
    Hier was het minimaal 70 cm al hoor ik ook wel eens dames over 80 cm.
    Ik zou in jou geval gewoon een 1 persoons matras aan jou kant erop doen tijdens de controles van de kraam dat is toch maar 1x per dag.
    In het geval je en echt protocol miep heb die dan dus je bed niet wil verschonen dat lekker aan je man moeder of schoonmoeder overlaten;)
    Of zoals ik zelf doen:D.

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij deden onder de poten van het bed wat boeken om op de juiste hoogte te komen. Die klossen zijn absurd hoog inderdaad.

9. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Hier komt ook een ziekenhuisbevalling, maar manlief en mijn vriendin gaan vandaag het bed op klossen zetten... ben benieuwd, ik ben zelf klein 1.67 maar ik moet me nu optrekken aan de vensterbank om uit bed te komen, en me savonds laten vallen omdat het echt te laag is.. Het scheelt dat het een bokspring is, dus zodra ik straks ga zitten zakt hij ook nog een stuk..

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ons bed is gelukkig vrij hoog maar aangezien we hier in Spanje geen kraamhulp krijgen gaat t puur om onszelf..!

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

me too

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dan laat ik ze er voorlopig lekker onderuit.
    Ze zitten er zo onder als het moet!

13. Teentje

Teentje Lid

14 aug 2014
    59
    1
    8
    Kraamverzorgende
    Haarlem
    #13 Teentje, 2 dec 2014
    Laatst bewerkt: 2 dec 2014
    Hier thuis bevallen want in het ziekenhuis als het ook maar iets te lang duurt (ze krijgen maar 2uur betaald) leggen ze je aan het infuus met oxytocine (de weeën sterker maken) en dat kan complicaties met zich mee brengen en dan heb je te maken met allerlei toeters en bellen wat een onzin allemaal

Het bed moet onder 68cm op klossen anders mag de kraamverzorgster weigeren het bed te verschonen / op maken. Met mijn andere 2 kids gewoon een matrasbeschermer uit het kraampakket halen en onder je bips met slapen, dat is echt voldoende

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier ga je niet direct aan de oxytocine hoor.

15. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hoe kom je hier dan weer aan? :(
    Klinkt behoorlijk belachelijk, en is ook niet het geval!

Liefs,

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb een waterdichte molton gehaald. Maar goed dat ik dat gedaan heb want vliezen zijn in bed gebroken.

17. Monja

Monja Lid

8 jul 2014
    74
    0
    0
    Ben er op tijd bij (haha), maar ik heb idd ook zo'n waterdichte molton aangeschaft. Die is ook geschikt voor mensen met incontinentie, dus ik neem aan dat het wel goed zit.

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Zit er aan te denken om gewoon een molton van de baby er onder te leggen, die heeft ook zon waterdicht laagje. De andere die ik heb past niet op ons bed want is voor twijfelaars matras en wij hebben een matras van 2 bij 2 meter

19. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Zit die niet bij het kraampakket?

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wij hebben hier geen kraamzorg en ook geen kraam pakket helaas!

Deel Deze Pagina