niet echt een hele leuke vraag maar wil jij als je later overleden bent gecremeerd of begraven worden?
Ik wil begraven worden maar ben laatst een btje van mening veranderd, als manlief en dochters liever iets anders willen dan moet ze dat doen, ik ben toch al dood en hun moet er mee verder leven.
Maakt me niet uit. Ik merk er niets meer van en wil anderen niet onnodig opzadelen met het onderhoud van een graf. Dus mn nabestaanden mogen kiezen.
Mijn eerste gedachte is ; begraven, maar waarom weet ik niet. Eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit, ik ben er dan toch niet meer.
Cremeren en dan in zo een mooie urnen muur begraven brrrr alleen idee al dat er allemaal beesjes door me heen kruipen hahahaha
Voorlopig beide niet, maar als ik uit die twee moet kiezen denk ik cremeren. Het liefst wil ik in de muur liggen, maar dat gebeurt nog niet veel. Mijn stiefma eil graag pokeren met de wormer brrr de griezel
Ik wil graag gecremeerd worden altijd al gewild Ik vind het mooie aan een crematie dat de urn mee naar huis mag Dat je as in beeldjes kunt doen en ringen en weet ik veel wat ze tegenwoordig kunnen Heb het iig altijd een naar idee gevonden dat beestjes mij kunnen opeten en mijn skelet er zo blijft liggen blegghh
Begraven, maar dat komt mede van huis uit en ´geloofstechnisch` Heb pas een paar crematies meegemaakt, het cremeren an sich ehb ik niet echt veel mee, maar ik vind de herdenkingsdiensten wel heel mooi, toch anders dan in een kerkdienst.
Ik dacht altijd begraven, maar na het overlijden van ons zoontje ben ik omgedraaid. Nu ga ik voor cremeren, zodat mijn nabestaanden als ze daar behoefte aan hebben mijn as thuis kunnen hebben. Het voelt nu "fijn"om ons zoontje nog in huis te hebben, waar wij altijd bloemetjes neerzetten en tegen praten.
begraven zodat mijn man en kindje altijd bij mij langs kunnen komen, al wil ik natuurlijk niet mijn man verplichten om altijd bij mij te moeten komen. voor mijn kindje lijkt het mij wel fijn maaaaar was voorlopig nog niet van plan om stil te gaan liggen
gecremeerd en dan uitgestrooid over de zee van mijn geboorteplaats Den helder. mijn moeder is ook gecremeerd en is ook uitgestrooid tussen Den helder en de Razende bol als ik een momentje heb dan loop ik langs de zee mijn hoofd leeg frisse wind door mijn gezicht en dan is ze heel dicht bij mij..... maar tenslotte zit iemand in je hart en dat is altijd dichtbij....
Vanwege mijn geloof begraven, al heb ik bij mijn vader gezien hoe dat cremeren in zijn werk gaat en alles en vond het nou ook niet enorm schokkend ofzo. Sta dus niet slecht tegeover cremeren, maar kies zelf voor begraven, hoop dan niet in nl met al dat gedoe en kosten.
Begraven. Heb eens gezien wat er met je gebeurd in de oven.laat maar Al zal begraven ook niets zijn. Maar daarnaast vind ik het ook fijn dat er een graf is waar mensen heen kunnen gaan. Je zal zien dat mijn kinderen later ruzie gaan krijgen over waar mijn urn komt te staan.
Ik zou graag begraven willen worden op een natuurbegraafplaats, maar als mijn kinderen/man dan liever mij in de buurt willen hebben mogen ze me ook cremeren. Zolang er maar 'iets' is waar ze zich naar kunnen keren, vandaag dat ik dan ook niet zou willen worden uitgestrooid. En die beestjes heb ik geen moeite mee, ik ben ook een dier en ga er niet moeilijk over doen, dat is gewoon de cirkel van het leven.