cremeren of begraven?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    niet echt een hele leuke vraag maar wil jij als je later overleden bent gecremeerd of begraven worden?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik dacht begraven te willen worden, maar twijfel tegenwoordig enorm.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik wil begraven worden maar ben laatst een btje van mening veranderd, als manlief en dochters liever iets anders willen dan moet ze dat doen, ik ben toch al dood en hun moet er mee verder leven.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Maakt me niet uit. Ik merk er niets meer van en wil anderen niet onnodig opzadelen met het onderhoud van een graf. Dus mn nabestaanden mogen kiezen.

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Mijn eerste gedachte is ; begraven, maar waarom weet ik niet. Eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit, ik ben er dan toch niet meer.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Cremeren.

Wil niet opgegeten worden door beestjes.. blluuhhh

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    Cremeren en dan in zo een mooie urnen muur

begraven brrrr alleen idee al dat er allemaal beesjes door me heen kruipen hahahaha

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Voorlopig beide niet, maar als ik uit die twee moet kiezen denk ik cremeren. Het liefst wil ik in de muur liggen, maar dat gebeurt nog niet veel. Mijn stiefma eil graag pokeren met de wormer brrr de griezel

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik wil graag gecremeerd worden altijd al gewild

Ik vind het mooie aan een crematie dat de urn mee naar huis mag
    Dat je as in beeldjes kunt doen en ringen en weet ik veel wat ze tegenwoordig kunnen

Heb het iig altijd een naar idee gevonden dat beestjes mij kunnen opeten en mijn skelet er zo blijft liggen blegghh

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

begraven, vanwege geloof.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Begraven, maar dat komt mede van huis uit en ´geloofstechnisch`
    Heb pas een paar crematies meegemaakt, het cremeren an sich ehb ik niet echt veel mee, maar ik vind de herdenkingsdiensten wel heel mooi, toch anders dan in een kerkdienst.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

cremeren. ik ga mijn nabestaande niet opzadelen met een verplichting naar mij nadat ik dood ben

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik dacht altijd begraven, maar na het overlijden van ons zoontje ben ik omgedraaid.
    Nu ga ik voor cremeren, zodat mijn nabestaanden als ze daar behoefte aan hebben mijn as thuis kunnen hebben.
    Het voelt nu "fijn"om ons zoontje nog in huis te hebben, waar wij altijd bloemetjes neerzetten en tegen praten.

14. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    begraven
    zodat mijn man en kindje altijd bij mij langs kunnen komen, al wil ik natuurlijk niet mijn man verplichten om altijd bij mij te moeten komen.
    voor mijn kindje lijkt het mij wel fijn
    maaaaar was voorlopig nog niet van plan om stil te gaan liggen;)

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Begraven vanwege m'n geloof!

16. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Cremeren. Zo neem ik de minste ruimte in beslag.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    gecremeerd en dan uitgestrooid over de zee van mijn geboorteplaats Den helder.

mijn moeder is ook gecremeerd en is ook uitgestrooid tussen Den helder en de Razende bol
    als ik een momentje heb dan loop ik langs de zee mijn hoofd leeg frisse wind door mijn gezicht en dan is ze heel dicht bij mij.....

maar tenslotte zit iemand in je hart en dat is altijd dichtbij....

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vanwege mijn geloof begraven, al heb ik bij mijn vader gezien hoe dat cremeren in zijn werk gaat en alles en vond het nou ook niet enorm schokkend ofzo. Sta dus niet slecht tegeover cremeren, maar kies zelf voor begraven, hoop dan niet in nl met al dat gedoe en kosten.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Begraven. Heb eens gezien wat er met je gebeurd in de oven.laat maar :) Al zal begraven ook niets zijn.
    Maar daarnaast vind ik het ook fijn dat er een graf is waar mensen heen kunnen gaan. Je zal zien dat mijn kinderen later ruzie gaan krijgen over waar mijn urn komt te staan.

20. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik zou graag begraven willen worden op een natuurbegraafplaats, maar als mijn kinderen/man dan liever mij in de buurt willen hebben mogen ze me ook cremeren. Zolang er maar 'iets' is waar ze zich naar kunnen keren, vandaag dat ik dan ook niet zou willen worden uitgestrooid.
    En die beestjes heb ik geen moeite mee, ik ben ook een dier en ga er niet moeilijk over doen, dat is gewoon de cirkel van het leven.

Deel Deze Pagina