Hi, Ik zit in mijn 17e ronde voor een kindje waarvan de 7e met ovulatieinductie.. Ik had van de vorige ronde een cyste links die 17.5 mm was, bij de metingen geslonken naar 12 mm en 3 dagen later was deze weg en zat er een eitje van 18 mm. Vorige week zaterdag heb ik in de ochtend de Ovitrelle mogen zetten en zondag flinke ovulatiepijn. Ik ben nu 7 of 8 dpo. Nu heb ik deze week enorm veel pijn in mijn flanken/bekkengebied/onderbuik met uitstraling naar de rug aan de linkerkant. Ik heb echt in periodes liggen creperen van de pijn en nog steeds. De arts heeft vandaag dan ook een echo gemaakt en daar was in de linker eierstok een cyste van 4.5 cm te zien! Enorme joekel zo op de echo. De arts gaf aan dat dit een overblijfsel is van mijn eisprong. Ik heb nadrukkelijk gevraagd of deze ronde verloren was, en ze gaf aan dat het juist vaker voorkomt dat wanneer het eitje springt, er een cyste achter blijft. Geen zorgen dus en gewoon nog een kans. Ze zag geen verdraaing of gekke dingen op de echo. Enkel een verdikt slijmvlies en een heel minuscuul vochtplekje in mijn baarmoeder. Ze noemde die niet noemenswaardig maar maakte er toch een foto van voor in mijn dossier. Nu is mijn vraag.. heeft iemand weleens een vochtplekje in de baarmoeder gehad? Zou dit een beginnende zwangerschap kunnen zijn, bijvoorbeeld of wat betekende dit? Ik snap dat ze op deze termijn natuurlijk echt nog niks kunnen zien, maar ik vind het wel frappant dat dit "vochtplekje" te zien was. Ze mogen denk ik ook niet veel zeggen omdat het uiteraard zo vroeg nog fout kan gaan, mocht het wel iets zijn. Ben benieuwd wie hier ervaring mee heeft. Is het trouwens wel echt mogelijk dat je zwanger kan raken met een cyste die 4.5 cm is?
Bij was de cyste een follikel en dus nooit gesprongen ondanks positieve ovulatietest. 5 cm was ie. Ze zei eerst ook, oh overblijfsel eisprong maar was het niet. Was nooit eisprong geweest. Vocht heb ik ook wel eens gehad maar is niet van zwangerschap al, dat is niet te zien op een echo nog. Kan wat slijm zijn of wat bloed.
Ik heb ook weleens vocht in mijn baarmoeder gehad en toen was ik echt niet zwanger. Ook zulke grote cystes gehad die echt heel pijnlijk waren (een keer zelfs aan beide kanten tegelijk). Was toen aan een kant het omhulsel van het ei en ipv dat het weg was gegaan na de eisprong was het gevuld met vocht of bloed.
Vocht in de baarmoeder is overigens wel ongunstig voor innesteling. Om die reden breken ze een terugplaatsing ook af als er wat vocht in de baarmoeder zit. Ik had t wel eens paar dagen voor eisprong en dat t daarna weg was.