wat heftig voor jullie! Hier helaas ook geen goede ervaring. Bij de termijnecho van ons 3e kindje bleek ook een vochtophoping te zitten. We zijn toen doorgestuurd naar het ziekenhuis en bij een uitgebreide echo bleek ook haar buikje niet goed dicht te zitten. Wij hebben toen gekozen voor een vlokkentest en daar kwam uit dat ze trisomie 18 had. Een paar dagen later is ze al overleden...... Ik vond de vlokkentest echt heel erg naar en was ook erg pijnlijk. Ik zou er nu nooit meer voor kiezen, want de uitslag maakte voor ons eigenlijk geen verschil. Helaas is ons meisje al vrij snel daarna overleden, maar we hadden anders ook niet zelf de zwangerschap afgebroken. Misschien iets voor jullie om over na te denken wat je wil met de uitslag van de vlokkentest en of dat het voor jullie waard is (omdat er toch een risico op een miskraam is) (Achteraf heb ik regelmatig gedacht: stel nou dat ik de vlokkentest niet gedaan had, dan was ze er misschien nog wel wat langer geweest............. Maar dat weet je toch nooit, volgens de gyn is het waarschijnlijker dat het komt door de trisomie 18 dan door de vlokkentest en dat weet ik ook eigenlijk wel. Maar toch........) Ik weet in welke achtbaan jullie nu zitten en wil jullie in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid wensen!!