Echo twee vruchtzakjes

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ambiebambie94, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Vandaag hebben we onze eerste echo gehad. Ik zou volgens de berekening 6+3 weken of 10+3 weken zijn dit was niet helemaal duidelijk in verband met een hele korte menstruatie. Uiteindelijk blijk ik nu 5+6 weken. Ook was er een vermoeden van onze kant uit dat het een tweeling is. Ook dit is na gekeken en er zaten inderdaad twee vruchtzakjes. In het voorliggende vruchtzakje die we het beste via de inwendige echo konden zien zat een dooierzakje met daarbij het kindje met of zonder hartslag daar was de verloskundige heel vaag over. Toen we over het andere vruchtzakje begon zei ze dat ze er niet goed bij kon vanwege de inwendige echo en je schijnbaar dan een beperkt zicht op de baarmoeder hebt? Ook was de hele echo echt heel erg ingezoomd dit viel ons op omdat de holtes (vruchtzakjes) heel groot waren. Ze kon dus niet veel zien in het andere vruchtzakje wel zei ze het is een tweeling maar zekerheid op twee intacte kindjes kon ze ons niet geven. Nu achteraf hebben wij er een hele naar gevoel over omdat wij iets zagen kloppen in het voorliggende zakje en de verloskundige zei volgens mij zie ik iets kloppen, onee toch niet of toch wel. En ook over de tweede vruchtzak werd heel vaag gedaan. Nu weet ik wel zeker dat er in de ene vruchtzak wel degelijk hartactie was maar ben onzeker over het tweede kindje omdat er volgens haar niet veel te zien was. Hebben mama's hier ervaring mee? Kan het zijn dat het ene kindje iets verder achter ligt dan het andere kindje en dat ik over twee weken toch twee hartjes en twee kindjes zie? Over twee weken moeten we terug komen ok te kijken of het een intacte zwangerschap van een tweeling is. Ik ben allang blij als ik 1 gezond kindje krijg hoor dat sowieso.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je 5+6 weken bent dan is dat wel vroeg om iets duidelijk te zien op een echo, of niet? Volgens mij gaan de meeste hartjes rond week 6 a 7 kloppen.

Ik denk dat je gewoon moet afwachten tot de volgende echo.

3. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja klopt is vroeg maar omdat in het ene vruchtzakje al wel iets zat met hartactie en zover we hebben gezien in het andere niet vroeg ik me het af

4. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Misschien is het 1e hartje net begonnen met kloppen en de andere nog net niet. Op dit termijn helemaal niet vreemd om nog geen hartactiviteit te zien. Wat lastig die onzekerheid.
    Wanneer mogen jullie op voor de 2e echo?

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een hartje gast kloppen bij 5.4 dus t ksn zijn dat je dat gezien hebt hoewel dit dus erg vroeg is.. Google eens oo vanishing twins. Heb ik ook gehad.

Deel Deze Pagina