Vochtverlies bij 23 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cindy372, 8 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy372

    Cindy372 Lid

    5 apr 2018
    11
    2
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben iets meer dan 23 weken zwanger. Kort mijn verhaal: gisternacht om 4 uur verloor ik ineens na een plop veel vocht. We zijn bij de verloskundige geweest, de doek die ik heb gebruikt om het tegen te houden was geurloos. De provocatie test was negatief en op de echo was voldoende vruchtwater te zien waardoor de verloskundige zei dat het geen vruchtwater was.

    De rest van de nacht en vandaag verlies ik uit het niets grote hoeveelheden vocht. Het is lichtgeel van kleur. Echter lijkt het geen urine, want daar lijkt het niet weg te komen en soms komt het om de 5 minuten en dan weer een tijd niet. Het is verder ook geurloos. De verloskundige dacht wel aan urine vandaar dat ik de huisarts heb gesproken. Deze verklaart dat urine verlies niet zomaar ineens kan echter blijft de verloskundige erbij dat het geen vruchtwater is en wil geen nieuwe echo plannen. De huisartsenpost beveelt dit wel aan echter is de verloskundige zo duidelijk dat ik deze niet weer durf te bellen. Zij noemt morgen de huisarts te bellen om te kijken wat het dan is.

    nu blijf ik bezig met verband en schone kleren maar vraag ik me af wat kan dit zijn? Kan je in zulke hoeveelheden dat je doorlekt vochtverlies hebben? Of moet ik mij toch zorgen maken?
    Misschien kunnen jullie meedenken.
     
  2. Kiki1982

    Kiki1982 Actief lid

    16 okt 2022
    100
    135
    43
    Vrouw
    Hm ik heb hier geen ervaringen mee maar kan me voorstellen dat het erg vervelend is voor jou. Mijn 3 ideën zouden zijn:

    - een zelf betaald echo laten maken en nogmaals Vruchtwater controleren
    - naar de spoedeisende hulp rijden en je verhaal nog wat aandikken
    - bij je huisarts om hulp vragen (uitleggen dat de verloskundige niet meewerkt en vragen naar verwijzing ziekenhuis).

    Waars heb jezelf ook gedacht aan al deze dingen....

    Veel sterkte!! X
     

Deel Deze Pagina