Hoihoi! Bij de intake had de verloskundige het over extra groeiecho’s vanwege mijn lage bmi <18,5. Is dit nieuw? Ik had dit bij m’n zoontje volgens mij niet en toen was ik niet zwaarder dan nu. Die is trouwens gewoon geboren met een gezonde 3750g
Mijn zusje heeft dit 4 jaar geleden ook gehad (kindje was groot, 4100 gram) en tijdens deze zwangerschap ook maar dit kindje is een stukje kleiner.
Ik heb dit nooit gehad met een bmi van 18 (kindjes waren 3300 en 3700 gram) dus of het is nieuw of het is anders bij jou vk dan bij mij
Er is sinds mijn laatste zwangerschap ook een hoop verandert wanneer je een te hoge bmi hebt, zoals ik. Dus het zou best kunnen dat dit ook zo is wanneer je een (te) lage bmi hebt. Bij mij ook een hoop paniek en veel groeiecho's terwijl mijn 2 dames nog netjes waren van gewicht, geen suikerbaby's. Ik geniet maar van die extra echo's, toch weer leuk om te kijken.
Geen ervaring mee, maar dan krijg ik dit ook denk ik. Heb ook een lage bmi. Is de kans dan groter om een kleinere baby als je zelf ook slank bent?
Hier ook laag BMI en nooit iets over gehoord, ook geen extra echos. Onze baby woog gewoon 3575 bij een bevalling na 39.3. Absoluut geen kleintje dus.
Ja bij mij was dat ook zo bij de vorige zwangerschap. Mijn gewicht was te laag en kreeg toen idd extra groeiecho’s, omdat dat invloed op de groei van het kindje kan hebben. Hier niets aan de hand en ik werd zelfs medisch omdat het kindje te groot was haha.
Volgens mij ligt het aan de regio wat het precieze protocol is qua groeiecho's. Ik heb in ieder geval een BMI van ~17 en krijg/kreeg zowel bij deze als mijn vorige zwangerschap groeiecho's met 28, 32 en 35 weken. Je hebt door je lage gewicht schijnbaar iets meer kans op een kleine baby, dus dat willen ze dan extra checken. Mijn eerste kindje was trouwens met de geboorte vrij gemiddeld, maar zit nu op de p1 lijn qua gewicht met bijna 2 jaar. De buikbaby zit nu rond de p30 qua gewicht, dus dat zal ook geen grote baby worden.
Mijn bmi is iets hoger, maar wel laag. Bij de oudste kreeg ik 6 jaar terug ook al extra groei echo's vanwege mn gewicht. Hij is geboren met 3816 gram