hoi allemaal sinds wij gestopt zijn met de pil,heb ik steeds het gevoel dat het niet gaat lukken. ik heb een voorgevoel dat mijn man geen goeie zwemmertjes heeft(komt bij zijn broers voor) zou de kans groot zijn dat dat bij hem ook zo is? zelf heb ik al een zoon uit een eerder huwelijk. liefs...
Ik zou bij je huisarts vragen om een onderzoek. Als je verteld dat zijn broers ook slechte zaad hebben, dan word je misschien wel gelijk door gestuurd. Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is en alsnog snel zwanger ben.
Tja is natuurlijk niet zo simpel het hoeft namelijk niet zo te zijn dat als de ene broer slecht zaad heeft de ander dat ook meteen heeft. Misschien heeft die ene broer wel vaak strakke broeken gedragen, gerookt, drugs gebruikt ofzo. Dus dat de ene dat heeft wil niet veel zeggen denk ik zo. Overigens helpt doem denken je niet echt verder, je zit nog maar in ronde 5 dus nog niets aan de hand. Ik zou me echt proberen te relaxen en maak je niet te druk meid. Iedereen is bang dat als ze eenmaal iets willen het niet zal lukken.
Ik zie dat je 30+ bent. Je vriend ook? In dat geval zou ik na een half jaar gewoon naar de huisarts stappen. Zo'n zaadtest is zo gebeurd. Dan hoef je je daar in elk geval niet meer druk over te maken. Stress schijnt tenslotte ook niet bevorderlijk te zijn. Succes ermee!
hallo jana mijn man is 33,en weet jij misschien ook of de huisarts een zaadtest doet of moet je dan naar het ziekenhuis?
Ik heb geen flauw idee eigenlijk, heb er geen ervaring mee. Mijn lief heeft al kinderen, dus ik ga er vooralsnog vanuit dat zijn zaad in orde is... Maar moet je niet sowieso naar de huisarts voor een verwijzing?
Bij mijn mans familie had de hele generatie mannen van zijn vader's kant een vruchtbaarheidsprobleem. Mijn man heeft zich dus laten onderzoeken. Bij hem was gelukkig alles goed! Als je over een half jaar nog niet zwanger bent dan zou ik een afscpraakje maken bij de huisarts,want dit soort dingen zijn vaak wel generatie gebonden.